AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #1 Skrevet 26. mars 2020 Det blir jo ulovlig overvåking og er helt uaktuelt for de fleste av oss. Hvordan har de tenkt å gjennomføre dette i praksis? Er vel ingen som frivillig laster ned appen og bruker på sin private mobil. Skal de da sende ut nye gratis mobiler til alle med dette på? Siden de bruker masse penger på å utvikle dette programmet må de jo ha en solid plan? Link gjerne om det er mer informasjon om dette noe sted. Håper de har tenkt å ta opp dette i debatten. Anonymkode: e5b18...790 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #2 Skrevet 26. mars 2020 Jeg pleier å betale med kontanter og la mobilen ligge igjen hjemme av personvernhensyn, men dette er så alvorlig at selv jeg antakelig kommer til å installere den. Til tross for hva konspirasjonsteoretikere tror så er dette en svært rell fare som kan koste titusenvis av liv, og det vil vare en begrenset periode. Om 1-2 år kan jeg igjen betale med kontanter, avinstallere appen og la telefonen ligge igjen hjemme (hvis ikke jeg er blandt dem som dør). Anonymkode: a7261...28b 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #3 Skrevet 26. mars 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Det blir jo ulovlig overvåking og er helt uaktuelt for de fleste av oss. Hvordan har de tenkt å gjennomføre dette i praksis? Er vel ingen som frivillig laster ned appen og bruker på sin private mobil. Skal de da sende ut nye gratis mobiler til alle med dette på? Siden de bruker masse penger på å utvikle dette programmet må de jo ha en solid plan? Link gjerne om det er mer informasjon om dette noe sted. Håper de har tenkt å ta opp dette i debatten. Anonymkode: e5b18...790 Helt lovlig om du gir tillatelse til det. Noe alle må gjøre for at appen i det hele tatt skal fungere, de har ikke mulighet til å tvinge inn apper på telefonen uten samtykke. Anonymkode: ae0d4...be8
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #4 Skrevet 26. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir jo ulovlig overvåking og er helt uaktuelt for de fleste av oss. Hahaha, den første setningen din fikk meg nesten til å rulle meg på golvet i sarkastisk latter. Tror du det er uaktuelt for de fleste? SE på de fleste, de er klare for hva som helst, det er INGENTING de ville motsatt seg for å stoppe denne "pandemien" nå. De skriker etter mer kontroll, de skriker etter at mer skal bli tatt fra dem, de skriker etter at menneskerettigheter det har tatt hundrevis av år å få på plass skal bli borte for alltid. Jeg er bare utrolig, utrolig trist og oppgitt. Dette er så skremmende å se på at jeg mangler ord. Anonymkode: 72fec...56a 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #5 Skrevet 26. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å betale med kontanter og la mobilen ligge igjen hjemme av personvernhensyn, men dette er så alvorlig at selv jeg antakelig kommer til å installere den. Til tross for hva konspirasjonsteoretikere tror så er dette en svært rell fare som kan koste titusenvis av liv, og det vil vare en begrenset periode. Om 1-2 år kan jeg igjen betale med kontanter, avinstallere appen og la telefonen ligge igjen hjemme (hvis ikke jeg er blandt dem som dør). Anonymkode: a7261...28b Nei, nei, nei, du tar feil...det er dette som skal til for at folk skal gi opp kontanter, gi opp alt som heter personvern, forstår du ikke det? Du får det aldri tilbake. Det er ikke vanskelig å kjøre denne skremselen for alltid når folk er så lettlurte. "Dr Joel Kettner is professor of Community Health Sciences and Surgery at Manitoba University, former Chief Public Health Officer for Manitoba province and Medical Director of the International Centre for Infectious Diseases. What he says: I have never seen anything like this, anything anywhere near like this. I’m not talking about the pandemic, because I’ve seen 30 of them, one every year. It is called influenza. And other respiratory illness viruses, we don’t always know what they are. But I’ve never seen this reaction, and I’m trying to understand why. (...) I worry about the message to the public, about the fear of coming into contact with people, being in the same space as people, shaking their hands, having meetings with people. I worry about many, many consequences related to that. (...) In Hubei, in the province of Hubei, where there has been the most cases and deaths by far, the actual number of cases reported is 1 per 1000 people and the actual rate of deaths reported is 1 per 20,000. So maybe that would help to put things into perspective." Anonymkode: 72fec...56a
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #6 Skrevet 26. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hahaha, den første setningen din fikk meg nesten til å rulle meg på golvet i sarkastisk latter. Tror du det er uaktuelt for de fleste? SE på de fleste, de er klare for hva som helst, det er INGENTING de ville motsatt seg for å stoppe denne "pandemien" nå. De skriker etter mer kontroll, de skriker etter at mer skal bli tatt fra dem, de skriker etter at menneskerettigheter det har tatt hundrevis av år å få på plass skal bli borte for alltid. Jeg er bare utrolig, utrolig trist og oppgitt. Dette er så skremmende å se på at jeg mangler ord. Anonymkode: 72fec...56a Hva foreslår du da, at vi skal gjøre med dette viruset? Du roper opp i tråd etter tråd om at vi kommer til å miste det ene og det andre, men aldr kommer du med forslag til hva myndighetene kan gjøre istedenfor? Hva er din agenda her? Anonymkode: 9d765...d59 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #7 Skrevet 26. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, nei, nei, du tar feil...det er dette som skal til for at folk skal gi opp kontanter, gi opp alt som heter personvern, forstår du ikke det? Du får det aldri tilbake. Det er ikke vanskelig å kjøre denne skremselen for alltid når folk er så lettlurte. "Dr Joel Kettner is professor of Community Health Sciences and Surgery at Manitoba University, former Chief Public Health Officer for Manitoba province and Medical Director of the International Centre for Infectious Diseases. What he says: I have never seen anything like this, anything anywhere near like this. I’m not talking about the pandemic, because I’ve seen 30 of them, one every year. It is called influenza. And other respiratory illness viruses, we don’t always know what they are. But I’ve never seen this reaction, and I’m trying to understand why. (...) I worry about the message to the public, about the fear of coming into contact with people, being in the same space as people, shaking their hands, having meetings with people. I worry about many, many consequences related to that. (...) In Hubei, in the province of Hubei, where there has been the most cases and deaths by far, the actual number of cases reported is 1 per 1000 people and the actual rate of deaths reported is 1 per 20,000. So maybe that would help to put things into perspective." Anonymkode: 72fec...56a Hva slags tulle statistikk og fantasiverden lever han i? Kina er en stat som terroriserer egne innbyggere, og de gjør alt for å se bra ut utad. Derav underrapportering av absolutt alt. Anonymkode: 9d765...d59 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #8 Skrevet 26. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: I have never seen anything like this, anything anywhere near like this. I’m not talking about the pandemic, because I’ve seen 30 of them, one every year. It is called influenza. And other respiratory illness viruses, we don’t always know what they are. But I’ve never seen this reaction, and I’m trying to understand why. Anonymkode: 72fec...56a Kan det ha sammenheng med at det ikke dør så mange i influensaepidemier at likene må lages i ishaller? I Lombardia i Italia har det dødd flere i løpet av de siste to ukene enn det gjør i hele influensasesongen til sammen. Avisene er har 3 ganger så mange dødsannonser som vanlig. Man må ikke være en paranoid konspirasjonsteoretiker for å bry seg om personvern. Anonymkode: a7261...28b
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #9 Skrevet 26. mars 2020 Jeg har ikke smart-telefon, så kan ikke laste ned noen apper på den jeg har Anonymkode: 844e3...aa6
Anbefalte innlegg