Gå til innhold

Presses til unødvendig mye oppmøte i helsevesenet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kronisk sykdom og må ha noe kontakt med helsevesenet pga av dette. Jeg ønsker selv at kontakten holdes på et minimum for å frigjøre kapasitet og for at jeg ikke skal utsettes unødvendig for smitte nå. Men jeg opplever hele tiden at de presser meg til fysisk oppmøte uten at det egentlig er nødvendig? Dette irriterer livet av meg situasjonen tatt i betraktning. Jeg mener det er uansvarlig i forhold til meg som pasient, i forhold til å holde helsepersonell frisk og i forhold til å holde kapasiteten i helsevesenet så høy som mulig. Hvordan kan man varsle om leger og institusjoner som oppfører seg som tullinger og regelrett boikotter den nasjonale dugnaden med å være bare vanskelig, lite fleksibel og firkantet?

Anonymkode: f24ac...8ce

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv kronisk sykdom og jeg hadde aldri møtt opp på noe sykehus eller legevakt eller fastlegen nå for tiden. Jeg går så vidt ut fra døra. Hold deg hjemme. Ring og avbestill timen. De kan ikke si noe på det. Hvis de skal ta blodprøver og sånt så er det ikke verdt å ta den risikoen. Vær smart.

Anonymkode: 6ef21...0e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du ringer forbrukerrådet og advarer dem eller ringer media rett og slett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv kronisk sykdom og jeg hadde aldri møtt opp på noe sykehus eller legevakt eller fastlegen nå for tiden. Jeg går så vidt ut fra døra. Hold deg hjemme. Ring og avbestill timen. De kan ikke si noe på det. Hvis de skal ta blodprøver og sånt så er det ikke verdt å ta den risikoen. Vær smart.

Jeg kan ikke velge vekk blodprøver uten å sette meg selv i fare. Men jeg forstår f.eks ikke hvorfor jeg først må sitte på venterom med andre, så ha helsepersonell tett på meg uten at noen av oss er beskyttet når de blir tatt. ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan ikke velge vekk blodprøver uten å sette meg selv i fare. Men jeg forstår f.eks ikke hvorfor jeg først må sitte på venterom med andre, så ha helsepersonell tett på meg uten at noen av oss er beskyttet når de blir tatt. ts

Fordi det ikke er nok smittevernutstyr til å gjøre det på noen annen måte.

Anonymkode: 2b9b7...e3c

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet de blodprøvene vi leverer inn? De er bare til forskning.. Ikke ha nor håp fra de blodprøvene kjære.. Så ikke dra til den timen. Ferdig snakka.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet de blodprøvene vi leverer inn? De er bare til forskning.. Ikke ha nor håp fra de blodprøvene kjære.. Så ikke dra til den timen. Ferdig snakka.

Jeg har ingen nyoppdaget spennende sykdom som forskere er interessert i, så det, kjære, tror jeg ingenting på. ts

• Liker 2
  • Opprett ny...