Gå til innhold

Har dere tillit til FHI etter alt som har kommet fram?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter alle feilene de har gjort og uklarhetene? 

Anonymkode: 66f85...7f8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke.

Anonymkode: dc16e...d54

• Liker 12
Skrevet

Alle feilene? Kan du utdype? Jeg har ikke lagt merke til noen skandaler som har blitt blåst opp i mediene over åpenbare feil som er begått, så jeg er nysgjerrig.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 91d78...f0b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Helt naturlig å gjøre "feil" når ingen vet med sikkerhet hva som er rett.

Anonymkode: f8f57...e2e

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja.

Helt naturlig å gjøre "feil" når ingen vet med sikkerhet hva som er rett.

Bortsett fra en del her på forumet da, sorry, glemte dere.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Amber Everglow skrev:

Alle feilene? Kan du utdype? Jeg har ikke lagt merke til noen skandaler som har blitt blåst opp i mediene over åpenbare feil som er begått, så jeg er nysgjerrig.

De estimerte at 100 nordmenn ville bli smittet før påske. Masse som har kommet fram i mediene helt siden det ble påvist coronasmitte i Norge.

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De estimerte at 100 nordmenn ville bli smittet før påske. Masse som har kommet fram i mediene helt siden det ble påvist coronasmitte i Norge.

Kilder?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Amber Everglow skrev:

Kilder?

Følger du ikke med eller? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mister ikke tillitten til noen bare fordi de ikke klarte å se inn i fremtiden. Basert på tidligere pandemier de siste tiårene så forstår selv jeg noe av grunnlaget deres.

• Liker 23
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Følger du ikke med eller? 

Prøver så godt jeg kan, faktisk - men jeg har ikke lagt merke til at FHI har begått noen skrekkelige feil av dimensjoner. At noen feilvurderinger kan være gjort, ja, men ikke noe som jeg personlig synes er ille nok at til at man skal miste tilliten til de som prøver holde dette beistet av et virus under kontroll. Men igjen, det er absolutt mulig at jeg har gått glipp av noe. Verdt å huske på dog, at FHI også er på ukjent farvann. Perfeksjon kan man faktisk ikke forvente.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 85e02...545

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Utifra at jeg kan forstå at de var redd for å "ta en svineinfluensa", kan jeg til en viss grad forstå at de endte med å underdrive faren, men alt i alt er jeg SINT for at det var viktigere å ikke miste ansikt enn å passe på folk. Men jeg syns mediadekningen er det som var mest kritikkverdig. Er ikke som at risikovurdering til FHI sa at Korona var ufarlig.

Jeg mener at færre i Norge ville vært smittet i dag om det ikke var for at media valgte å legge seg å en lite sannhetssøkende linje og fullstendig ukritisk printet masse crap om hvor ufarlig viruset var. Hvis noen skal taes, så hadde jeg før gått etter mediahusene enn FHI. 

Anonymkode: f2c5b...684

• Liker 8
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter alle feilene de har gjort og uklarhetene? 

Ja, jeg har tillit til at alt av offentlige institusjoner nå står på og gjør sitt absolutt beste for at Norge skal unngå en katastrofe slik man ser i Italia og Spania. 

100% feilfri klarer ingen å opptre i en sånn situasjon, men Norge har mange kompetente organ bestående av toppfolk ! 

Så jeg følger alt av råd - selv om jeg irriiiiiterer meg over at Ikea fortsatt er åpent, og jeg syns Norge var for sent ute med å reagere , og at det er skandaløst at vi ikke hadde mindre belegg på sykehusene i tråd med WHO anbefalinger de siste 10 årene, og ikke en dritt av lager med smittevern og respiratorer. Men nå gjelder det å dra i samme retning! 

# heia Norge 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utifra at jeg kan forstå at de var redd for å "ta en svineinfluensa", kan jeg til en viss grad forstå at de endte med å underdrive faren, men alt i alt er jeg SINT for at det var viktigere å ikke miste ansikt enn å passe på folk. Men jeg syns mediadekningen er det som var mest kritikkverdig. Er ikke som at risikovurdering til FHI sa at Korona var ufarlig.

Jeg mener at færre i Norge ville vært smittet i dag om det ikke var for at media valgte å legge seg å en lite sannhetssøkende linje og fullstendig ukritisk printet masse crap om hvor ufarlig viruset var. Hvis noen skal taes, så hadde jeg før gått etter mediahusene enn FHI. 

Anonymkode: f2c5b...684

Media skal ha en stor takk for å ha avdekket alt som skjedde etter at det ble coronasmitte i Norge. De oppdaget hull i virusbekjempelsen i Norge, blant annet at fly fra Italia kunne lande på norske flyplasser uten smitteverntiltak. De kunne bare ta kollektivtransport hjem. Det samme med cruiseskip. Dagligvarebutikkene savnet også retningslinjer for hygienetiltak i butikker. Det samme gjorde butikker på Grlønland i Oslo, at tiltakene ikke ble kommunisert på flere språk. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De regna nok ikke med at flere 100 skulle bli smittet på skiferie. Det er sånt som skjer det. 

Anonymkode: 4dc55...92b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stoler uendelig mye mer på FHI enn alle "virusekspertene" på KG.

Anonymkode: 6cbd8...b88

• Liker 13
Skrevet

Men her blir jo ordet tillitt litt feil å bruke også for de roter jo bare rundt .. INGEN vet noe om hva som skjer.. men godt noen prøver å ta styringa.. 🙄

• Opprett ny...