Gå til innhold

Bruk brødposer hvis du ikke har hansker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det fungerer hvis man er lei av å vaske hender for nte gang. 

Anonymkode: 861e3...2c0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det fungerer ikke. Og hansker er ingen erstatning for håndhygiene, så er man lei av å vaske hendene må man rett og slett bare ta seg sammen. Hansker er totalt unødvendig å bruke f.eks på butikken og øker heller smitterisiko i stedet for å redusere den fordi folk tror de er rene på hendene når de tar av seg hanskene, selv om så og si alle kontaminerer hendene når de tar av seg hanskene fordi de gjør det feil og fordi hansker ikke er ugjennomtrengelige for mikrober.

Anonymkode: de38e...454

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte plasthansker i butikken 'en gang. Det var drit flaut og derfor sluttet jeg. Brukte pga ingen mulighet for antibak og vask. Var på 5 apotek og ingen hadde. Svaret var " det er viktigere for sykehus å få antibak"... 

Anonymkode: 34714...7d2

• Liker 1
Skrevet

Gudameg, hvor vanskelig er det å høre på råd fra myndighetene? Vask hendene, har du ikke mulighet (f.eks om du er på reise), bruk antibac. Ikke kom med sånne her Petter Smart-greier, ærlig talt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte plasthansker i butikken 'en gang. Det var drit flaut og derfor sluttet jeg. Brukte pga ingen mulighet for antibak og vask. Var på 5 apotek og ingen hadde. Svaret var " det er viktigere for sykehus å få antibak"... 

Anonymkode: 34714...7d2

Hvis man ikke har antibac, butikken ikke har håndvask med vann og såpe, ja da må det jo være bedre å bruke hansker enn å gå med infiserte hender og deretter ta kollektivtransport eller kjøre bil. Ikke alle som har antibac som er utsolgt overalt. Ja, det er viktigst med håndvask, men da skal man visstnok vaske hender i 20 sek for at det har effekt ut fra hva jeg har lest. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Amber Everglow skrev:

Gudameg, hvor vanskelig er det å høre på råd fra myndighetene? Vask hendene, har du ikke mulighet (f.eks om du er på reise), bruk antibac. Ikke kom med sånne her Petter Smart-greier, ærlig talt.

Antibac er utsolgt over hele Norge, selv sykehusene sliter med å få antibac. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er viktigst med håndvask, men da skal man visstnok vaske hender i 20 sek for at det har effekt ut fra hva jeg har lest. 

Ja.. 20 sekunders vask, synes du det er lenge? Hvordan "vasker" du normalt hendene i så fall? 😮 

Anonymkode: 27616...7a0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

ja da må det jo være bedre å bruke hansker enn å gå med infiserte hender og deretter ta kollektivtransport eller kjøre bil.

Hansker er helt greit det, så lenge du bytter de "hele tiden". De gir fort en falsk trygghet om man ikke bruker de ordentlig, og de skal absolutt ikke erstatte håndvask.

AnonymBruker
Skrevet

På min lokale Meny oppfordrer de til å bruke hansker. Jeg har god håndhygiene, vasker hendene i vasken ved panteautomaten før jeg handle og tar så på meg hansker som står ved inngangen (tar ikke på noe mellom håndvask og at jeg tar på hanskene). Hanskene beholder jeg på til jeg sitter i bilen etter endt handletur. Er det feil av meg? Bør jeg droppe hanskene?

Anonymkode: 9c0dd...80d

Skrevet

Jeg har en mye bedre løsning!
Kapp av hendene, da slipper du håndvask!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hansker er gull! Jeg bruker det ved besøk i butikken. 

Anonymkode: 17be5...e44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nok av forslag til å lage egen anti-bac der ute, selv om ikke alle er like enige om at de blir gode nok når de er hjemmelagte, men det er kanskje verdt et forsøk?

Jeg var opptatt i en annen situasjon da jeg så de første artiklene om dette, men har "reagert" på at det ikke kom flere treåder om det, spesielt kansje humor om at nå kommer hjemmebrent-markedet til å vokse igjen, selv om det er ulovlig.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1525&bih=749&ei=M_Z7Xr3sJPaHk74Pt9EQ&q=lage+håndsprit&oq=lage+håndsprit&gs_l=psy-ab.3..0j0i324j0j0i22i30l2.144117.147119..147357...1.0..0.109.1308.12j3......0....1..gws-wiz.......0i131j0i67j0i10.0dB5xpGV-gI&ved=0ahUKEwj90fOL8LboAhX2w8QBHbcoBAAQ4dUDCAo&uact=5

Anonymkode: d4230...e45

AnonymBruker
Skrevet

https://www.dagbladet.no/mat/fhi---ikke-bruk-hansker/72258298 Her står det at er det ikke håndvask på butikken, kan det være lurt å bruke hansker før man berører frukt og grønnsaker. Mange som slurver med håndvasken også tenker jeg. Og hva skal de som ikke har antibac gjøre? Ikke alle som kan sette seg i bilen å kjøre hjem. 

Skrevet
9 minutter siden, Chizue skrev:

Jeg har en mye bedre løsning!
Kapp av hendene, da slipper du håndvask!

Dette skal man ikke kimse av - her er det jo også mulighet til å få flere ut i arbeid og vekk fra permittering. Håndkutter. Det er en god idé det et eller annet sted, det er jeg sikker på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På min lokale Meny oppfordrer de til å bruke hansker. Jeg har god håndhygiene, vasker hendene i vasken ved panteautomaten før jeg handle og tar så på meg hansker som står ved inngangen (tar ikke på noe mellom håndvask og at jeg tar på hanskene). Hanskene beholder jeg på til jeg sitter i bilen etter endt handletur. Er det feil av meg? Bør jeg droppe hanskene?

Jeg ville rullet de av før jeg setter meg i bilen. Da slipper du å ta med virus fra butikken og inn i bilen. Og vaske hender godt med en gang du kommer hjem. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Amber Everglow skrev:

Dette skal man ikke kimse av - her er det jo også mulighet til å få flere ut i arbeid og vekk fra permittering. Håndkutter. Det er en god idé det et eller annet sted, det er jeg sikker på.

:fnise: 

Vi ekke god ass!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Amber Everglow skrev:

Så smarte dere er altså! 

• Liker 1
Skrevet

Dette fikk meg til å tenke på de desperate helsearbeiderne i Spania som ikke har noe utstyr igjen og har begynt å tape søppelsekker rundt armene :( 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det høres (nesten) bra ut, men jeg ville tatt de av og kastet de i søpla som ofte står utenfor butikken. Hvis du tar de av når du sitter i bilen, så drar du også med deg hva du "skaffet deg" i butikken inn i bilen. Så fort blir det relativt bortkastet å bruke hansker.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så smarte dere er altså! 

I’ll take it.

• Opprett ny...