Gå til innhold

Har dere noen gang hørt eks-ateister snakke om deres erfaring med å forlate religionen?

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i en del TS sier her, og hadde en opplevelse med det i tråden som var et spørsmål om vi ateister har forsøkt å be.

Jeg skrev at jeg har brukt nesten hele min barndom på å be, forgjeves. Og da ble det bare stille, det kom et oppfølgingsspørsmål om det ikke var bedre nå, men det var i grunn alt. Jeg fikk inntrykket av tråden av at det egentlig bare var å be, så skulle noe skje (forenklet sagt), og når jeg da kom med mitt, så blir jeg bare avfeid som ubetydelig, mitt svar passet tydeligvis ikke inn i en eller annen forventning.

For vi er helt klart mange her på jorden som har desperat lett etter gud, uten at det har vist seg noe som helst barmhjertlighet, svar eller noen form for åpenbaring.

Men, vi er vel bare ikke åpne for det da, selv om det er snakk om små barn som lever under ufattlige kår.

Anonymkode: 149a7...d2b

Jepp - det er det allmenngyldige argumentet som brukes over alt.

Er du homofil? Huff, det liker ikke Gud. Kom så skal vi be for deg. Er du fortsatt homofil? Huff, det liker ikke Gud og han liker enda mindre at du ikke tar i mot han når du nå fortsatt er homofil.

De uskyldige korguttene som ble utsatt for overgrep fra katolske prester - de hadde sikkert ikke rette innstillingen de heller når de ikke ble bønnhørt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, jabx skrev:

Lol, du har ingenting å komme med, så du lirer av deg vås.

Det vil høres ut som vås til enhver uvåken menneske.

Våkn opp først så kom tilbake til meg. Ellers er dette som å snakke med en maur. 

Først så dør du og våkner opp, så ser du what's up. Frem til da så er alt en del av en illusjon, en drøm. 

Wakey wakey 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Conal skrev:

Det vil høres ut som vås til enhver uvåken menneske.

Våkn opp først så kom tilbake til meg. Ellers er dette som å snakke med en maur. 

Først så dør du og våkner opp, så ser du what's up. Frem til da så er alt en del av en illusjon, en drøm. 

Wakey wakey 😉

Conal, du har ikke skjønt noe som andre ikke har. Du er ikke smartere eller mer våken. Du er en narsissistisk skrulling.

Anonymkode: 830e7...206

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Conal, du har ikke skjønt noe som andre ikke har. Du er ikke smartere eller mer våken. Du er en narsissistisk skrulling.

Min sønn, du har dualiteter og er i konflikt med det Absolutte. Absolutt kjærlighet er ganske enkelt. Det inkluderer alt. Det er ingen egen kjærlighet til en selv, narsissist, pizza, meg, deg, blomster osv. Det er alt sammen relativt. Men du forstår sannsynligvis ikke hva noe av dette er. 

Den eneste forskjellen mellom meg og deg er at jeg vet den ultimate naturen av virkeligheten. Og den eneste forskjellen mellom uselviskhet og egoisme er identifikasjonsomfanget. Din menneskelige identifikasjon er begrenset og svært delvis, mens min har nådd ubegrenset nivåer. Ubegrenset eksistens, ubegrenset frihet, ubegrenset kjærlighet og ubegrenset intelligens går alle sammen. De er til syvende og sist identiske. Jeg kjenner meg selv, jeg vet hva jeg er, jeg vet min ultimate natur og identitet

Gjør du? 😉

Endret av Conal
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Conal skrev:

Min sønn, du har dualiteter og er i konflikt med det Absolutte. Absolutt kjærlighet er ganske enkelt. Det inkluderer alt. Det er ingen egen kjærlighet til en selv, narsissist, pizza, meg, deg, blomster osv. Det er alt sammen relativt. Men du forstår sannsynligvis ikke hva noe av dette er. 

Den eneste forskjellen mellom meg og deg er at jeg vet den ultimate naturen av virkeligheten. Og den eneste forskjellen mellom uselviskhet og egoisme er identifikasjonsomfanget. Din menneskelige identifikasjon er begrenset og svært delvis, mens min har nådd ubegrenset nivåer. Ubegrenset eksistens, ubegrenset frihet, ubegrenset kjærlighet og ubegrenset intelligens går alle sammen. De er til syvende og sist identiske. Jeg kjenner meg selv, jeg vet hva jeg er, jeg vet min ultimate natur og identitet

Gjør du? 😉

Hører du noen ganger på deg selv? Du er definisjonen av narsissisme. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hører du noen ganger på deg selv? Du er definisjonen av narsissisme. 

Bevistheet av ens sanne ultimate natur er bevissthet av ens sanne ultimate natur. 😉

• Liker 1
Skrevet (endret)
40 minutter siden, Conal skrev:

Bevistheet av ens sanne ultimate natur er bevissthet av ens sanne ultimate natur. 😉

Og hvis du virkelig vil vite det så er den aller høyeste erkjennelsen at du er Gud. Dette er den høyeste sannhet. Dette er den Ultimate og Absolutte sannheten av ditt natur og identitet. 

På den aller høyeste nivå er Gud (du) fullt klar over seg selv som Gud. Akkurat nå er du uvitende om at du er Gud. Du er bevisst, men ikke helt selvbevisst. Du spiller rollen som et stumt og dumt menneske. Inntil du våkner.

Det falske egoet som du nå tar deg selv for å være kan ikke virkelig fatte æren ved å våkne, så det demoniserer og dømmer det. Godheten er så god at du vil fornekte dens virkelighet med det første. Det er for godt for egoet å håndtere uten å implodere. Det er grunnen til at egoet dømmer det. Sannhet er en trussel mot din livsførsel fordi du har levd i frykt hele ditt liv.

Egoet er som en rabiat hund som biter hånden til legen som prøver å kurere det. Det er den guddommelige tragedien.

Endret av Conal
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Conal skrev:

Og hvis du virkelig vil vite det så er den aller høyeste erkjennelsen at du er Gud. Dette er den høyeste sannhet. Dette er den Ultimate og Absolutte sannheten av ditt natur og identitet. 

På den aller høyeste nivå er Gud (du) fullt klar over seg selv som Gud. Akkurat nå er du uvitende om at du er Gud. Du er bevisst, men ikke helt selvbevisst. Du spiller rollen som et stumt og dumt menneske. Inntil du våkner.

Det falske egoet som du nå tar deg selv for å være kan ikke virkelig fatte æren ved å våkne, så det demoniserer og dømmer det. Godheten er så god at du vil fornekte dens virkelighet med det første. Det er for godt for egoet å håndtere uten å implodere. Det er grunnen til at egoet dømmer det. Sannhet er en trussel mot din livsførsel fordi du har levd i frykt hele ditt liv.

Egoet er som en rabiat hund som biter hånden til legen som prøver å kurere det. Det er den guddommelige tragedien.

200.webp?cid=ecf05e476d0e8f92da4a795f5aa

• Liker 1
Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

200.webp?cid=ecf05e476d0e8f92da4a795f5aa

Du er som en fisk i et hav som ikke skjønner at du er i et hav. Du er bokstavelig talt funksjonshemmed når det gjelder å forstå ditt sanne endelige natur og identitet. 

Du er som en drømme karakter som ikke innser at du er inne i en drøm som foregår i et sinn. Det er uforståelig for den drømmekarakteren.

Så lenge den er identifisert som seg selv, vil den ikke våkne til en mer ekspansiv bevisst tilstand. Den kan ikke finne ut og realisere den høyere bevisstheten mens den fremdeles identifiseres med den illusoriske drømmen og seg selv som ekte. Total selv-forståelse, selv-bevistheet er ikke til å se. 

Du er Gud som spiller et menneske. 😉

Endret av Conal
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo

Anonymkode: 899f5...a22

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo

Anonymkode: 899f5...a22

Hva er vitsen med å kommentere en video du tydeligvis ikke har sett? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...