Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som mener at alt i kristendommen er 100% sannhet. At adam og eva var de første menneskene? Og Noas ark? Og at gud skapte verden for 2000 år siden? At Jesus er guds sønn? Hva med dinosaurene da?😉

Anonymkode: 33de5...04b

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som mener at alt i kristendommen er 100% sannhet. At adam og eva var de første menneskene? Og Noas ark? Og at gud skapte verden for 2000 år siden? At Jesus er guds sønn? Hva med dinosaurene da?😉

Jeg realiserte at alt av religion var heste bjæs når jeg var sånn... 5. At et fullt voksent menneske kan identifisere seg med hvilken som helst religion er bortenfor mitt sinn å fatte. Det er et mirakel. Bokstavelig talt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad for at vi lever i et samfunn hvor det er religiøs frihet. Adam og Eva er nevnt som de første menneskene i både islam , jødedommen og kristendommen. Ting skjedde kanskje ikke som det blir framstilt til oss på. Som Noahs Ark. Gud skapte først universet. Jesus blir framstilt som Gud sønn, som den utvalgte, profet. Folk må få tro på akkurat det de selv vil, kanskje det er ikke samme som du tror på eller det kan høres veldig usant for deg men de velger å tro på det så. 

Anonymkode: 759cc...5a3

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tror på det. Men det står ikke noe om dinosaurer i Bibelen, bare sånn at du er klar over det.

Anonymkode: 613fe...ce1

Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad for at vi lever i et samfunn hvor det er religiøs frihet. Adam og Eva er nevnt som de første menneskene i både islam , jødedommen og kristendommen. Ting skjedde kanskje ikke som det blir framstilt til oss på. Som Noahs Ark. Gud skapte først universet. Jesus blir framstilt som Gud sønn, som den utvalgte, profet. Folk må få tro på akkurat det de selv vil, kanskje det er ikke samme som du tror på eller det kan høres veldig usant for deg men de velger å tro på det så. 

Anonymkode: 759cc...5a3

Alle religioner har myter rundt hvem de første menneskene var, på Engelsk kalles det "protoplast" fra gammel gresk "protoplastos" (first formed). 
Her er en liste over mange religioner og mytologier og deres "første menneske". 
 https://en.wikipedia.org/wiki/Protoplast_(religion)

Mennesket har alltid vært opptatt av hvor verden kommer fra og hvem de første menneskene var, eller hvordan ting fungerer. Hvorfor tordner det? Hva er grunnen til en naturkatastrofe? Fordi de ikke hadde vitenskapen til å forstå, så fant de på ting. Akkurat som menneskene bak alle disse religionene fant opp fortellinger om de første menneskene. De Abrahamittiske religionene er ikke alene i å "vite" nøyaktig hvem de første menneskene var, alle trodde de visste hvem det var, fordi de hadde sine egne fortellinger. Men de hadde ikke moderne vitenskap på sin side, slik vi har. 

Vi vet at menneskeheten ikke begynte med to mennesker, det har vi bevist gjennom evolusjon.

Endret av Chiyo
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kristendommen er 100% sannhet, men at mye i bibelen er skrevet i bilder som historier som er lette å huske og gøye å høre på fra tiden det bare ble overført muntlig. Hvordan kunne jeg ellers forklart de ulike skapelsesberetningene som ikke passer helt sammen?

Anonymkode: 703ca...dae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror kristendommen er 100% sannhet, men at mye i bibelen er skrevet i bilder som historier som er lette å huske og gøye å høre på fra tiden det bare ble overført muntlig. Hvordan kunne jeg ellers forklart de ulike skapelsesberetningene som ikke passer helt sammen?

Anonymkode: 703ca...dae

Evangeline er skrevet med liknelser, noe Jesus selv sier i Bibelen. Så det stemmer at språket er litt mer krydret, kan du si :)

Anonymkode: 613fe...ce1

AnonymBruker
Skrevet
På 26.3.2020 den 0.09, Conal skrev:

Jeg realiserte at alt av religion var heste bjæs når jeg var sånn... 5. At et fullt voksent menneske kan identifisere seg med hvilken som helst religion er bortenfor mitt sinn å fatte. Det er et mirakel. Bokstavelig talt. 

Dette viser vel godt hvor reflekterte og voksne ateister er😄 Ingen argumenter, bare håning, latterliggjøring og barnslige utsagn.

Anonymkode: 226e3...a50

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 26.3.2020 den 0.30, Chiyo skrev:

Vi vet at menneskeheten ikke begynte med to mennesker, det har vi bevist gjennom evolusjon.

Evolusjonsteorien har aldri blitt bevist, the missing link har man aldri funnet svaret på.

AnonymBruker
Skrevet
På 25.3.2020 den 23.40, AnonymBruker skrev:

g at gud skapte verden for 2000 år siden?

Dette står ikke i Bibelen, ikke 4000 år siden heller. Et år for Gud er ikke det samme som et år for mennesker.

Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Evolusjonsteorien har aldri blitt bevist, the missing link har man aldri funnet svaret på.

Hva mener du med the missing link? Snakker du om én spesifikk link? Om evolusjon har skjedd er ikke noe seriøse mennesker debatterer, at man ikke har funnet alle linker, betyr ikke at man ikke at evolusjon ikke er bevist. Vi har nok funnet nok linker til å bekrefte at evolusjon har skjedd. 

Endret av Chiyo
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Chiyo skrev:

Hva mener du med the missing link? Snakker du om én spesifikk link? Om evolusjon har skjedd er ikke noe seriøse mennesker debatterer, at man ikke har funnet alle linker, betyr ikke at man ikke at evolusjon ikke er bevist. Vi har nok funnet nok linker til å bekrefte at evolusjon har skjedd. 

Nei, evolusjonsteorien er ikke komplett uten the missing link, og er dermed en ufullstendig teori.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette viser vel godt hvor reflekterte og voksne ateister er😄 Ingen argumenter, bare håning, latterliggjøring og barnslige utsagn.

Nope, ateister tar fortsatt absolutt feil. Kristendommen er basert på den dybeste og høyeste sannhet som er, nemlig at "menneske" er Gud. Jesus var klart oppvekket. "Jeg og Gud er EN" sa Jesus, før jødene prøvde å steine han for å ha sagt det. Eneste feilen hans uvåkne tilhengere gjorde var å tro at bare Jesus var Gud og ingen andre mennesker, når sannheten er at alle mennesker er Gud. Dette realiserte de hinduistiske yogiene lenge før Jesus. "Ahaṁ Brahmāsmi." - "Jeg er den Absolutte."

DU ER GUD! Våkn opp! Slutt å nekte. Det er faktisk egoet som later som om det ikke er Gud under et slør av falsk ydmykhet, slik at det kan opprettholde en følelse av "andre". Egoet gjør Gud til noe annet enn seg selv slik at egoet kan overleve som et ego, et kristent ego som nå er en etterfølger av Jesus.

Dette er et av egoets største selvbedrag og kristne har falt for det. ENHET er den ultimate sannheten. Enhver følelse av distinksjon eller dualitet må kollapse. Dette er en grunnleggende lov. Kristne er Gud som later som å være en kristen som ikke er Gud. Kristne er Gud som forestiller seg Jesus. Den ydmyke kristen er egoet i fåreklær. 

• Liker 1
Skrevet

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Adam og eva kan ikke være de første menneskene, det står det også i bibelen for hvordan kan de være de første når de gikk videre og fant de andre (som ikke de hadde lagd)?

Anonymkode: 704f4...fe0

Skrevet
1 time siden, Conal skrev:

Nope, ateister tar fortsatt absolutt feil. Kristendommen er basert på den dybeste og høyeste sannhet som er, nemlig at "menneske" er Gud. Jesus var klart oppvekket. "Jeg og Gud er EN" sa Jesus, før jødene prøvde å steine han for å ha sagt det. Eneste feilen hans uvåkne tilhengere gjorde var å tro at bare Jesus var Gud og ingen andre mennesker, når sannheten er at alle mennesker er Gud. Dette realiserte de hinduistiske yogiene lenge før Jesus. "Ahaṁ Brahmāsmi." - "Jeg er den Absolutte."

DU ER GUD! Våkn opp! Slutt å nekte. Det er faktisk egoet som later som om det ikke er Gud under et slør av falsk ydmykhet, slik at det kan opprettholde en følelse av "andre". Egoet gjør Gud til noe annet enn seg selv slik at egoet kan overleve som et ego, et kristent ego som nå er en etterfølger av Jesus.

Dette er et av egoets største selvbedrag og kristne har falt for det. ENHET er den ultimate sannheten. Enhver følelse av distinksjon eller dualitet må kollapse. Dette er en grunnleggende lov. Kristne er Gud som later som å være en kristen som ikke er Gud. Kristne er Gud som forestiller seg Jesus. Den ydmyke kristen er egoet i fåreklær. 

Apropos egoet, egoet kan ikke vekkes. Egoet kan ikke lære noe. En av de største og viktigste oppvåkninger er erkjennelsen av at egoet er en total illusjon - som gjør at du kan innse at du var Gud hele tiden.

Hvis egoet kunne vekkes, ville det bety at det er to ting: ego og noe annet som det våkner opp til. Det ville være en dualitet.

Ikke-dual bevissthet er ikke en tilstand av ego, det er fraværet av egoet, og erkjennelsen og den totale selvbevisstheten av at din sanne natur er Gud.

Egoet eksisterer, men den eksisterer som en total illusjon. Egoet ser ut til å være menneskets standard bevistheet tilstand. Skal fortelle nybegynnere rett opp: Du har ikke en ego som om det var ditt kjære dyr, du ER ego. Hele historien og livet om deg selv er deg/deg selv/ego. Sannheten gjør vondt. 

Men når dette bevistheet tilstanden forandres nok da går egoet poof, som om den aldri var. I høyere bevisthet nivåer så kan ikke egoet overleve, siden den er ved natur en illusjon. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, evolusjonsteorien er ikke komplett uten the missing link, og er dermed en ufullstendig teori.

Forklar hva du mener med «the missing link» da. Hvis du skal argumentere for at det ødelegger for evolusjonsteorien, så må du beskrive hva det er. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Chiyo skrev:

Forklar hva du mener med «the missing link» da. Hvis du skal argumentere for at det ødelegger for evolusjonsteorien, så må du beskrive hva det er. 

Det var Jesus som skapte alt du ser rundt deg. Alt er illusjon. Alt er skapt av den absolutte sannhet: Jesus😎

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var Jesus som skapte alt du ser rundt deg. Alt er illusjon. Alt er skapt av den absolutte sannhet: Jesus😎

Jesus skapte alt? Så da er verden bare litt over 2000 år. 🙄

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...