AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #1 Skrevet 25. mars 2020 1. Slipper å gå ut på byn fordi venner forventer det. Altså du slipper å føle at du var den som ikke orket å være med. Du slipper styret med ut på byen, deilig! .. Er ganske så ferdig med å gå ut på byn bare for å gjøre det. 2. Slipper å være i store selskap med mas og fjas 3. Du vet at ingen gjør noe gøy uten deg, som feks kino eller restaurant. 4. Ingen reiser ifra deg på helgeturer og du slipper å reise selv. 5. Man kan finne på andre ting med venner enn å kun bare gå på byn. Vennene blir kansje mer kreativ pga dette 6. Alle blir flinkere til å vaske seg, butikkene,resturanger osv får bedre rutiner med hygiene, så slipper man å bli syk i det hele tatt. Sjangsen for å feks få diare eller vanlig forkjølelse er derfor liten. Du føler deg tryggere når alle generelt tar hygiene mer seriøst. 7. Du slipper å få alle de bråkete snappene fra venner og kjente på fest. De lever det livet du selv lever. 8. Om du har mye hobbyer og trives i egent selskap så føler du deg ikke lenger på dårlig samvittighet. 9. Det er ikke lenger kjedelig å gå i butikken. Heller spennende, for du føler du er i en action film og at det er noe sosialt og koselig med å gå i butikken. 10. Bruker mindre penger, finner på ting som ikke koster noe, det er gøy likevel siden det ikke er nor annet valg 😎 Har du noe du syns er positivt med dette? Anonymkode: ddcf4...a5e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #2 Skrevet 25. mars 2020 Det finnes ikke noe positivt med corona. Men bevisstheten rundt og tiltakene har positive sideeffekter. Men du får det til å virke at det er bra en sykdom dreper folk så du slipper å få Snap.... Anonymkode: a4b47...c86
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #4 Skrevet 25. mars 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ikke noe positivt med corona. Men bevisstheten rundt og tiltakene har positive sideeffekter. Men du får det til å virke at det er bra en sykdom dreper folk så du slipper å få Snap.... Anonymkode: a4b47...c86 Det er ikke jeg som får det til å virke sånn... Men det er du som tolker at det kan virke sånn. (Det er viktig å vite 😊 ) Vi tolker innlegg, ord, situasjoner, handlinger, kroppspråk osv utifra hvilken person vi er og hvilken erfaringer man har ifra tidligere, miljø osv... For det er ikke fakta at jeg syns det er bra at folk blir syke og drept. Det syns jeg ikke og det sa jeg heller ikke. Men du kan tolke det da. Det var jo dumt. Korona krisen preger alle, både syke og friske. Det hjelper ikke ligge seg ned å grine ihvertfalv. Noe annet positivt med dette er at nå har man større mulighet til å selge klær og ting på nettet. Positive digitale klemmer fra Ts 😊 Anonymkode: ddcf4...a5e
Silva Pluvialis Skrevet 25. mars 2020 #5 Skrevet 25. mars 2020 (endret) Jeg er glad vi iallefall ikke er i krig nå. Heller epidemi enn krig. Veldig takknemlig for at jeg slipper å bli slått eller stå i fare for å bli torturert, satt i konsentrasjonsleir, drept eller påført store mengder smerter. Endret 25. mars 2020 av Gorilla 2
Anoia Skrevet 25. mars 2020 #6 Skrevet 25. mars 2020 3 minutter siden, Gorilla skrev: Jeg er glad vi det iallefall ikke er krig nå. Heller epidemi enn krig. Veldig takknemlig for at jeg slipper å bli slått eller stå i fare for å bli torturert, satt i konsentrasjonsleir, drept eller påført store mengder smerter. Til å være et forsøk på en lettbeint tråd ble dette veldig mørkt veldig kjapt 4
Chizue Skrevet 26. mars 2020 #7 Skrevet 26. mars 2020 Beste tiden for en introvert! XD Naboen spurte meg her om dagen om vi hadde det bra, om vi ikke kjedet oss nå under karantene-tiden, og jeg svarer: Nææhh..Det føles jo egentlig bare som en vanlig dag for meg og sambo, vi er jo alltid hjemme så... 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #8 Skrevet 26. mars 2020 1 time siden, Gorilla skrev: Jeg er glad vi iallefall ikke er i krig nå. Heller epidemi enn krig. Veldig takknemlig for at jeg slipper å bli slått eller stå i fare for å bli torturert, satt i konsentrasjonsleir, drept eller påført store mengder smerter. I mange land er det liten forskjell. Når man i Europa bruker droner og helikoptre til å kontrollere befolkningen, og i Asia/Afrika brukes politivold, tåregass og skyting for å sende folk hjem. Anonymkode: 44288...91c
Amber Everglow Skrevet 26. mars 2020 #9 Skrevet 26. mars 2020 Ja, jeg kan se ut som en troll hver eneste dag. Slipper smøre gugge i trynet for å unngå at jeg skremmer fanden på flatmark. Ganske kjekt, i grunn.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #10 Skrevet 26. mars 2020 Kanskje menneskeheten får seg en oppvekker... lærer noe av dette? Men synes i bunn og grunn at det finnes svært lite positivt rundt dette viruset. Har seriøst drømmer om at de har kurert coronaviurset, er så skuffet når jeg våkner og innser marerittet pågår fortsatt :( Anonymkode: 73df0...6b6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #11 Skrevet 26. mars 2020 7 minutter siden, Chizue skrev: Beste tiden for en introvert! XD Naboen spurte meg her om dagen om vi hadde det bra, om vi ikke kjedet oss nå under karantene-tiden, og jeg svarer: Nææhh..Det føles jo egentlig bare som en vanlig dag for meg og sambo, vi er jo alltid hjemme så... Slik er det her og! Viruset er grusomt og i mange land har tilværelsen snudd helt på hodet. Men denne tråden jo det vi opplever som er positive sider ved krisen, når man uansett ikke har noe man kan gjøre i krisesituasjonen alle land er i. - Jeg setter mer pris på hvor bra vi har det i Norge. Velferdssystemet som hjelper alle som nå er arbeidsløse. Bankene og lånekassen har løsninger som hjelper de som trenger å få lånet på vent. Det er ikke slik i mange andre land. - Midt i frykten for at venner og familie med risikohelse blir smittet, vet jeg det kunne vært verre. Krig er vel det jeg frykter mest. Jeg snakket med naboen min igår og han rømte fra landet pga krig. Han har ikke sett familien på mange år. Da føles det helt bak må å klage på at vi må være noen mnd isolert! og at vi ikke ser slektningene våre. Vi får se dem igjen, de er ikke i et annet land. - Vi lærer forhåpentligvis å være mer solidariske. Jeg blir glad av å se alle finnannonnsene med folk som vil hjelpe! - Jeg setter mer pris på de rundt meg. Fordi jeg blir minnet på at man kan miste de man er glad i. Det er lett å ta livet for gitt. Etter krisen kommer jeg til å besøke foreldrene mine oftere. Anonymkode: dcfef...2c3 1
Anbefalte innlegg