Gå til innhold

Du hindrer ikke utroskap med fornektelse - og åpent forhold kan redde forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skinner litt igjennom på dette forumet at mange er veldig redde for utroskap. Og det virker litt som om noen tror at dersom man utvikler en forståelse for utroskap, så blir oddsen større for at det kan skje deg selv. Litt sånn at om bare piggene er ute nok, og man er alltid sier klart melder i fra hvor motstander av utroskap man er, så gir det en slags hodet-i-sanden effekt, som gjør at man slipper å forholde seg til realitetene.

La meg si dere to ting;

For det første. Dere kan være så tøffe dere bare vil, si at dersom h*n er utro, så er det over, og du ser deg aldri tilbake. Du har kanskje til og med vært i den situasjonen før, og er helt sikker på at det vil du aldri komme til å kunne tilgi. Men utroskap er ikke sorthvitt, og med din livs kjærlighet, pappaen til dine barn og kanskje ellers drømmepartneren din - så er ikke så enkelt. Det er ikke sikkert forholdet kan leve videre, og det er ikke sikkert du kan tilgi. Men de aller aller fleste av dere der ute, kommer ikke til å klare å være så bastante og tøffe som dere mente på forhånd. Og det kan være bra - mange forhold kan leve videre etter utroskap. En del til det bedre også, for utroskapet betyr ofte at noe var galt i utgangspunktet, og løser man den floken, så kan forholdet bli bedre. Tro det eller ei. 

Den andre tingen er at om du lar partneren din ha sex med andre, så kan det redde forholdet ditt. Et åpent forhold er helt klart ikke for alle, men under rette omstendighetene, så vil det fungere for flere enn bare de som trodde det på forhånd. Jeg hører dere alle si det - aldri i livet. Ikke om h*n har vært på noen andre, da vil jeg aldri røre den personen igjen. Kanskje blir du uvel bare av å tenke tanken? 

Hva om partneren din var drømmemannen eller drømmekvinnen? Dere ville begge dyrke tomater på et småbruk i Øvre Årdal. Også partneren din elsker å reise. Dere er begge enige om at dere ikke vil ha barn. Dere har samme hobbyer, og snakker fantastisk bra sammen. Alt i livet passer perfekt - men partneren din har en seksuell preferanse du bare ikke har, og aldri vil få, og som vil gi seksuell frustrasjon om partneren din ikke får levd det ut. 

Da kan du velge da. Kanskje har dere 8000 perfekte timer sammen i løpet av et år. Men i 20 timer hvert år, så lar du partneren din løpe fri. That's it. Noen får låne partneren din i 0,0025% av året, mot at livet ditt ellers er som du drømte om. Er det en dårlig byttehandel? Virkelig? 

Nå er jeg veldig trygg på hva jeg mener om dette, så jeg kommer neppe til å diskutere dette videre. Men kanskje dere kanskje kan diskutere litt dere i mellom? Kanskje kan det være en øyeåpner? Det er bare sex, tross alt. 

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke diskutere. Vil bare si jeg har tenkt dette i mange år og er glad du fikk satt et godt eksempel på det👏🏻 

Anonymkode: 5708e...ebd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jaja, you wish med den åpent forhold propaganden din! 🙄

Anonymkode: 60278...552

• Liker 7
Gjest Alterego666
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, you wish med den åpent forhold propaganden din! 🙄

Anonymkode: 60278...552

☺️Propaganda☺️

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke finne ei dame som liker både ens seksuelle fetisjer og tomater i Årdal? Finnes ikke Fetlife på ditt internett?

Hvis man ønsker åpent forhold og begge får noe ut av det, kan man såklart ha det. 

Anonymkode: 3bfb2...b3e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis min mann vil ha et åpent forhold kan han ha det med noen andre enn meg. Jeg er ikke interessert i å leve i et åpent forhold eller med en utro mann selv om du mener det kanskje øker sjansen for at han blir hos meg. Jeg klarer meg utmerket alene. 

Anonymkode: c37a2...3d9

• Liker 5
  • 5 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 25.3.2020 den 23.28, Kinksten skrev:

Det skinner litt igjennom på dette forumet at mange er veldig redde for utroskap. Og det virker litt som om noen tror at dersom man utvikler en forståelse for utroskap, så blir oddsen større for at det kan skje deg selv. Litt sånn at om bare piggene er ute nok, og man er alltid sier klart melder i fra hvor motstander av utroskap man er, så gir det en slags hodet-i-sanden effekt, som gjør at man slipper å forholde seg til realitetene.

La meg si dere to ting;

For det første. Dere kan være så tøffe dere bare vil, si at dersom h*n er utro, så er det over, og du ser deg aldri tilbake. Du har kanskje til og med vært i den situasjonen før, og er helt sikker på at det vil du aldri komme til å kunne tilgi. Men utroskap er ikke sorthvitt, og med din livs kjærlighet, pappaen til dine barn og kanskje ellers drømmepartneren din - så er ikke så enkelt. Det er ikke sikkert forholdet kan leve videre, og det er ikke sikkert du kan tilgi. Men de aller aller fleste av dere der ute, kommer ikke til å klare å være så bastante og tøffe som dere mente på forhånd. Og det kan være bra - mange forhold kan leve videre etter utroskap. En del til det bedre også, for utroskapet betyr ofte at noe var galt i utgangspunktet, og løser man den floken, så kan forholdet bli bedre. Tro det eller ei. 

Den andre tingen er at om du lar partneren din ha sex med andre, så kan det redde forholdet ditt. Et åpent forhold er helt klart ikke for alle, men under rette omstendighetene, så vil det fungere for flere enn bare de som trodde det på forhånd. Jeg hører dere alle si det - aldri i livet. Ikke om h*n har vært på noen andre, da vil jeg aldri røre den personen igjen. Kanskje blir du uvel bare av å tenke tanken? 

Hva om partneren din var drømmemannen eller drømmekvinnen? Dere ville begge dyrke tomater på et småbruk i Øvre Årdal. Også partneren din elsker å reise. Dere er begge enige om at dere ikke vil ha barn. Dere har samme hobbyer, og snakker fantastisk bra sammen. Alt i livet passer perfekt - men partneren din har en seksuell preferanse du bare ikke har, og aldri vil få, og som vil gi seksuell frustrasjon om partneren din ikke får levd det ut. 

Da kan du velge da. Kanskje har dere 8000 perfekte timer sammen i løpet av et år. Men i 20 timer hvert år, så lar du partneren din løpe fri. That's it. Noen får låne partneren din i 0,0025% av året, mot at livet ditt ellers er som du drømte om. Er det en dårlig byttehandel? Virkelig? 

Nå er jeg veldig trygg på hva jeg mener om dette, så jeg kommer neppe til å diskutere dette videre. Men kanskje dere kanskje kan diskutere litt dere i mellom? Kanskje kan det være en øyeåpner? Det er bare sex, tross alt. 

Jeg er helt enig med deg! Jeg skulle ønske at det ikke var så tabu mot åpne forhold. Jeg og typen er veldig sexuelle, elsker å utforske og har det morro med hverandre. Vi har hatt trekant kkm, og mmk- begge deler var fantastisk. Jeg er nok litt mer åpen og trygg enn det han er så jeg har latt han ta kontakt med andre kvinner over nett som resulterte i ett møte. Jeg tenner mest på spenning og flørt. Han er nok ikke like åpen mot meg med at jeg skal møte andre menn, men forhåpentligvis blir han tryggere etterhvert, for nå koser vi oss med han utforskning :) 

Dessverre er det mange veldig «trofaste» mennesker der ute som tror at utroskap =døden. Det er det ikke. 
og ja, jeg er helt sikker på at dersom man åpner opp forholdet sitt så er det ikke grunn til utroskap. Og forholdet blir så mye sterkere! Ja til partnerbytte, swingers, trekanter, flørting, sexting, gruppesex osv:) 

Slipp dere løs og kos dere! Vi lever bare en gang!

Anonymkode: 6cb4a...732

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man kan være utro selv om man lever i åpent forhold. Det vil alltid være grenser å forholde seg til, og løfter som kan brytes. 

Jeg levde i et åpent forhold og ble like såret og forbanna da grensene vi sammen hadde satt ble tråkket over og ikke respektert. At han ikke klarte å holde seg innenfor dem var også et svik. 

Forhold helt uten grenser finnes omtrent ikke. Vi hadde to helt klare regler. Bruk av kondom og at man ikke gikk med andre de (sjeldne) gangene partner ga uttrykk for at det ikke var ok, fordi man trengte partner hjemme selv. 

Han brøt begge, og over og ut med åpent forhold. 

Anonymkode: 6325e...69b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig, bare at du formulerer det bedre! 😂 Jeg lever i et sexløst ekteskap (sist gang var et halvhjertet forsøk for et halvt år siden, antall ganger vi hadde sex i fjor var maks fem), og jeg har gitt opp å ta initiativ siden jeg alltid blir avvist. Han skylder på at han er sliten og trøtt, og jeg vet at standardrådet her på KG er at jeg må gå, og for all del ikke være utro. Nei, jeg går ikke fra ham, i alle fall ikke slik vi har det nå. Vi har to små barn, og jeg tror de har det bedre med to foreldre under samme tak og en seksuelt frustrert mor, enn som skilsmissebarn. Hverdagene våre fungerer jo stort sett greit, som i en vanlig småbarnsfamilie, vi har de samme ønskene og drømmene for fremtiden og det er jo han jeg vil bli gammel med. Han vil aldri akseptere et åpent forhold, men han vil heller aldri akseptere utroskap. 🤷‍♀️ Samtidig  synes jeg det er vanskelig å se for meg at at skal kunne leve uten sex og nærhet fra en annen resten av livet, og skulle ønske han kunne akseptere åpent forhold slik at vi kan bevare familien som den er. Dersom det ender med at jeg er utro og han får vite det vil det være over og ut.. 😕

Anonymkode: 3978f...876

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk har et altfor svart-hvitt syn på dette med trofasthet. Man kan ikke lage for strenge regler om hva partneren skal gjøre og ikke gjøre. La partneren få være litt ifred.

Anonymkode: facac...14a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk har et altfor svart-hvitt syn på dette med trofasthet. Man kan ikke lage for strenge regler om hva partneren skal gjøre og ikke gjøre. La partneren få være litt ifred.

Enig. Og man skal i alle fall ikke lage regler for hva som er innafor at andre par kan gjøre. Men så er det for mange som er bundet av gamle normer og tradisjoner fra den tiden vi skulle være monogame og trofaste for å sikre bo og eiendom... 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Og man skal i alle fall ikke lage regler for hva som er innafor at andre par kan gjøre. Men så er det for mange som er bundet av gamle normer og tradisjoner fra den tiden vi skulle være monogame og trofaste for å sikre bo og eiendom... 

Folk bare godtar normer og tradisjoner uten å tenke over hva det egentlig innebærer. Det er en slags fascisme. Jeg skal kontrollere partneren. 

Jeg tror ikke på en hippie, ligge rundt med andre hele tiden. Men det som skjer skjer. Vi er bare mennesker. Normer må være basert på realitetene. Og det er noe som heter kondomer. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Par må selvsagt få velge å ha et åpent forhold dersom de ønsker det, men det er ikke til å komme fra at det kan være komplisert. Sjalusi finnes, og ofte er det også en skjevhet i forholdet, med tanke på hvem som er mest interessert i sex utenfor forholdet. Så jeg lurer på om det i det hele tatt er noen som får til dette over tid.

Anonymkode: 6e446...742

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Par må selvsagt få velge å ha et åpent forhold dersom de ønsker det, men det er ikke til å komme fra at det kan være komplisert. Sjalusi finnes, og ofte er det også en skjevhet i forholdet, med tanke på hvem som er mest interessert i sex utenfor forholdet. Så jeg lurer på om det i det hele tatt er noen som får til dette over tid.

En jeg kjenner lever i åpent forhold. Dvs, han er i sitt femte ekteskap 😅 Han gifter seg med kvinner som sier seg villige til å leve i et åpent forhold, men det ryker jo etter hvert hver gang. Spent på det holder denne gangen... 🙈 Men han er tydelig på at han ikke kan eller vil leve monogamt. Så han lurer ingen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man skal ikke akseptere utroskap og "la partneren vær litt i fred" med mindre dette er avklart på forhånd. Om jeg går inn i et forhold vet partneren min at jeg ikke aksepterer utroskap, og det er ufattelig respektløst å trosse dette. Da får man gjør det slik som på kommentaren over.

Anonymkode: cf4c3...5f7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

En jeg kjenner lever i åpent forhold. Dvs, han er i sitt femte ekteskap 😅 Han gifter seg med kvinner som sier seg villige til å leve i et åpent forhold, men det ryker jo etter hvert hver gang. Spent på det holder denne gangen... 🙈 Men han er tydelig på at han ikke kan eller vil leve monogamt. Så han lurer ingen.

Hvorfor gifter han seg gang på gang egentlig? Kan han ikke bare være fri og frank og ture frem som han vil?

Anonymkode: 23478...5c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor gifter han seg gang på gang egentlig? Kan han ikke bare være fri og frank og ture frem som han vil?

Han vil vel ha en trygg havn som han kan legge ut på spennende ekspedisjoner fra.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal ikke akseptere utroskap og "la partneren vær litt i fred" med mindre dette er avklart på forhånd. Om jeg går inn i et forhold vet partneren min at jeg ikke aksepterer utroskap, og det er ufattelig respektløst å trosse dette. Da får man gjør det slik som på kommentaren over.

Men hadde folk vært litt mer åpne og samfunnet ikke hadde vært så gammeldags så hadde vi nok ikke sett på utroskap på samme måte. Det hadde nok ikke vært et like stor svik eller så stort tema som det er nå. Skulle tro at utroskap var like ille som mord noen ganger. Vi er bare mennesker og mennesker har lov til å gjøre feil. Og monogami ligger faktisk ikke i menneskets natur, det er religion som har forårsaket monogami. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har jeg lurt på også, har bare ikke fått meg til å spørre. Han er en mann med mange tradisjonelle verdier, samtidig lever han som en bohem når det kommer til det seksuelle. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hadde folk vært litt mer åpne og samfunnet ikke hadde vært så gammeldags så hadde vi nok ikke sett på utroskap på samme måte. Det hadde nok ikke vært et like stor svik eller så stort tema som det er nå. Skulle tro at utroskap var like ille som mord noen ganger. Vi er bare mennesker og mennesker har lov til å gjøre feil. Og monogami ligger faktisk ikke i menneskets natur, det er religion som har forårsaket monogami. 

Men da må han ikke gå inn i et forhold med meg! (Og forøvrig 95% av alle andre kvinner)

Dette er ønsketenkning fra alle menn som vil ha pose og sekk.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...