Gå til innhold

«Permitterte mister pensjon»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

leser jeg på overskrifter og kjenner det provoserer meg. Som ansatt i helsevesenet der det er umulig å få 100% jobb har jeg mistet pensjon over en lang årrekke. Har aldri sett en overskrift i avisene om det, for å si det sånn. 

Anonymkode: ed67d...7f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Neeeei slapp av. De har du allerede tjent inn. Du mister ikke pensjonen din. Og ting blir bedre om litt tid. Bare slapp av. Ring skattrkontoret hvis du tenker mye på det.

Anonymkode: 12155...9b7

AnonymBruker
Skrevet

Man mister vel ikke pensjonen man allerede har opparbeidet - man bare opparbeider ikke pensjon mens man er permitert.

Hvis man har pensjon i aksjer så vil selvfølgelig den synke i verdi nå men borte blir det ikke.

Anonymkode: aa106...c5c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neeeei slapp av. De har du allerede tjent inn. Du mister ikke pensjonen din. Og ting blir bedre om litt tid. Bare slapp av. Ring skattrkontoret hvis du tenker mye på det.

Du misset poenget, eventuelt var jeg uklar. 

Jeg jobber i helsevesenet, en ufrivillig deltidsstilling, det er komplett umulig å få 100% jobb her. I mange år har jeg altså jobbet ufrivillig deltid som har påvirket pensjonen min. 

Så blir det hylekor i mediene om at permitterte mister pensjon for en stakket stund. 

Det er provoserende at det skal få spalteplass, aldri har det vært skrevet om hvordan mange jobber ufrivillig deltid og hvordan det påvirker personlig økonomi.

Den magre trøsten min er at jeg får jobbet masse mer enn stillingen min i en tid fremover, men når dette gir seg er det tilbake til smuler. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sant det som blir sagt om helsevesenet. Det har vært i nyhetene om små deltidsstillinger og hvorfor man ikke får fulle stillinger. Men det er klart det blir litt rart at man skal gi så mye oppmerksomhet til folk som er permittert når det er mindre problematisk enn å jobbe 10-20% deltid fordi man ikke får mer.

Anonymkode: 7504f...4af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du misset poenget, eventuelt var jeg uklar. 

Jeg jobber i helsevesenet, en ufrivillig deltidsstilling, det er komplett umulig å få 100% jobb her. I mange år har jeg altså jobbet ufrivillig deltid som har påvirket pensjonen min. 

Så blir det hylekor i mediene om at permitterte mister pensjon for en stakket stund. 

Det er provoserende at det skal få spalteplass, aldri har det vært skrevet om hvordan mange jobber ufrivillig deltid og hvordan det påvirker personlig økonomi.

Den magre trøsten min er at jeg får jobbet masse mer enn stillingen min i en tid fremover, men når dette gir seg er det tilbake til smuler. 

Anonymkode: 

Når den krisa er over så fortjener dere en langsiktig streik for å få til akkurat som dere vil ha det. Dere må jo ikke føle dere lurt av systemet. Meen uten å kreve så kan dere ikke forvente å få noen ting. Gå sammen, foreninger og alle lag og krev og få. Sånn er regelen bare. Ta det opp internt på jobb.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

leser jeg på overskrifter og kjenner det provoserer meg. Som ansatt i helsevesenet der det er umulig å få 100% jobb har jeg mistet pensjon over en lang årrekke. Har aldri sett en overskrift i avisene om det, for å si det sånn. 

Det stemmer som du sier at det nesten er umulig å få 100% stilling i helsevesenet. En annen ting er at det er et så fysisk hardt yrke som gjør at mange ikke klarer å jobbe 100%. Dette gjør oss til tapere når det gjelder pensjon.

Jeg jobber rundt 60% og siden man tjener så dårlig som hjelpepleier så vil det faktisk lønne seg for meg å bli uføretrygdet noen år før jeg blir pensjonist. Jeg har blitt psykisk syk, og er ganske langt nede, så jeg har mine tvil om jeg noen gang vil klare og gå tilbake i jobb. Er sykemeldt nå. I tillegg har jeg endel fysiske plager som gjør at jeg sliter veldig på jobb. Så 

Anonymkode: adad3...96b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes jeg leser ofte om ufrivillig deltid og pensjon osv, jeg. Hvorfor tenker du at det ikke skal være lov å også skrive om en situasjon som nå plutselig gjelder for mange?

Anonymkode: 3ce43...872

• Opprett ny...