Gå til innhold

PYSE......???

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest østlandsk

Har en sønn på fire år som er livredd høye lyder. Han vil ikke se 17.mai tog, båter, ambulanser o.l. Prøver å være forståelses full men syns at han begynner å bli stor nå til å være redd... Noen som har liknende erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en sønn på fire år som er livredd høye lyder. Han vil ikke se 17.mai tog' date=' båter, ambulanser o.l. Prøver å være forståelses full men syns at han begynner å bli stor nå til å være redd... Noen som har liknende erfaringer?[/quote']

Hvis han er redd så er han redd. Da nytter det ikke at noen andre syns han er for stor. Det vil bare ydmeke ham i tilegg. Tror nok ikke han har valgt å være redd. Er han redd andre ting og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med kkristin. Er han redd så er han redd.

Jeg mener han må lære å takle frykten, og oppdage at han også kan stå steder som kan virke skremmende mht høyden.

Begyn med en stol. Etterhvert kan han sikkert stå på bordet. Neste skritt finner dere sikkert selv. Men la han få disse utfordringene ganske ofte ettersom han er ganske liten enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest østrlandsk

kan d være noe med hørselen når barnet reagerer på høye lyder?? trodde bare en kunne høre dårlig jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan d være noe med hørselen når barnet reagerer på høye lyder?? trodde bare en kunne høre dårlig jeg...

Jeg er veldig var for høye lyder, og sliter på kino og sånt. Skvetter fort, og det kan til tider gjøre vondt i ørene. Sirener kan ha den effekten. Så det kan godt være noe sånt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest porselen

Min eldste var slik, en gang var vi på teater og måtte gå halveis i stykket for han syntes det var for høye lyder og for sterkt lys. Han var veldig var for lys og lyd, men det ble heldigvis bedre med årene.

Nå er han 14 og plages ikke med dette lenger.

Dere får ta tiden til hjelp, alt blir verre hvis ungene blir presset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest østlandsk

Huff da!

Men er dette noe en lege kan se på?? Hadde tenkt å vente noen måneder til jeg for da skal han på fireårskontroll... Stakars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...