Gå til innhold

Tørrhosteaktig følelse i halsen osv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i ca. 10 dager hatt en rar følelse i halsen, som om det sitter fast et støvkorn eller noe der. Hoster ikke, men det har kommet ett enkelt tørt host totalt 3-4 ganger. Det oppsto fire dager etter at jeg var i butikken 12. mars, og de to første dagene hadde jeg også hodepine og en svak stikking på begge sider i brystet, men dette forsvant etter et par dager.

Jeg må nå handle mat igjen, har gått tom for litt forskjellig, men burde jeg kanskje egentlig fremdeles holde meg inne...? Siden den følelsen fremdeles er der i halsen..

Føler meg ikke syk, har ikke hatt feber eller noe. Har ikke spist noe utenom det vanlige som jeg kunne ha reagert på.. vil liksom ikke smitte noen hvis jeg har korona eller noe annet rart, men jeg må jo ha mat.

Har virkelig ingen i nærheten som kan handle for meg, og har ikke råd til hjemlevering. Burde jeg bli hjemme og sulte ihjel?? Hvordan kan jeg få skaffet mat? 

Anonymkode: 50712...1ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei, du kan ringe kommunen der du bor og rådhøre deg med dem. Takk for at du er forsiktig. 

Anonymkode: 33913...e2e

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Burde jeg bli hjemme og sulte ihjel??

Den setningen her gjør at trolletråden din får 0.1 som score, skalaen går fra 0-10. Try better next time.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, du kan ringe kommunen der du bor og rådhøre deg med dem. Takk for at du er forsiktig. 

Anonymkode: 33913...e2e

Det kan jeg prøve, takk for tipset. Men vet du hvilket nummer jeg burde ringe, det til servicetorget? På nettsidene er det ikke noe annet nummer, står bare at man skal ringe til et spesielt nummer til legevakten, men tviler på at de vil teste meg med så milde symptomer, og de løser jo heller ikke problemet med at jeg må ha mat, så... servicetorget? 

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Amber Everglow skrev:

Den setningen her gjør at trolletråden din får 0.1 som score, skalaen går fra 0-10. Try better next time.

Jeg troller ikke. Beklager for at jeg har en personlighet altså.

TS

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i flere uker nå hatt milde brystsmerter, tørrhoste og åndenød. Dette kom etter noen dager med vanlige forkjølelsessymptomer.

Men jeg får inntrykk av at det ikke er vits i å ringe helsevesenet med såpass milde symptomer (selv om de har vart lenge og ikke bedret seg så mye), tatt i betraktning at andre blir avvist selv om de hoster blod. Jeg leser jo om folk her inne som angivelig hoster opp blod og har store smerter, men som likevel får beskjed om at testing ikke kan foretas, og at de bare skal holde seg hjemme og vente til de ikke kan puste -- før de ringer 113. 

Anonymkode: fc70c...e76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt horribelt at man skal vente til man ikke får puste. Da kan det være for sent, og man klarer ikke ringe. Jeg bor alene. Faen heller! :( 

Anonymkode: 883cc...088

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i ca. 10 dager hatt en rar følelse i halsen, som om det sitter fast et støvkorn eller noe der. Hoster ikke, men det har kommet ett enkelt tørt host totalt 3-4 ganger. Det oppsto fire dager etter at jeg var i butikken 12. mars, og de to første dagene hadde jeg også hodepine og en svak stikking på begge sider i brystet, men dette forsvant etter et par dager.

Jeg må nå handle mat igjen, har gått tom for litt forskjellig, men burde jeg kanskje egentlig fremdeles holde meg inne...? Siden den følelsen fremdeles er der i halsen..

Føler meg ikke syk, har ikke hatt feber eller noe. Har ikke spist noe utenom det vanlige som jeg kunne ha reagert på.. vil liksom ikke smitte noen hvis jeg har korona eller noe annet rart, men jeg må jo ha mat.

Har virkelig ingen i nærheten som kan handle for meg, og har ikke råd til hjemlevering. Burde jeg bli hjemme og sulte ihjel?? Hvordan kan jeg få skaffet mat? 

Dette er noe jeg fikk tilsendt fra ei avis.. Kanskje det er noe til hjelp eller.. Du kan bestille mat på hjemlevering fra meny

IMG_0714.jpeg

Anonymkode: 65947...561

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har i flere uker nå hatt milde brystsmerter, tørrhoste og åndenød. Dette kom etter noen dager med vanlige forkjølelsessymptomer.

Men jeg får inntrykk av at det ikke er vits i å ringe helsevesenet med såpass milde symptomer (selv om de har vart lenge og ikke bedret seg så mye), tatt i betraktning at andre blir avvist selv om de hoster blod. Jeg leser jo om folk her inne som angivelig hoster opp blod og har store smerter, men som likevel får beskjed om at testing ikke kan foretas, og at de bare skal holde seg hjemme og vente til de ikke kan puste -- før de ringer 113. 

Anonymkode: fc70c...e76

Jeg opplever samme. Har hatt mye slim i hals også. I tillegg til tørrhoste, litt stikkende følelse i brystet og litt tungpust. Men jeg må nok avvente å se om det går over. Terskelen virker å være temmelig høy for å melde ifra. 

Anonymkode: 7dcb1...9e4

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig av din kommune å ikke skrive slikt på den infosida de har om coronaviruset! Ring hvor som helst du tror noen vet hvem som kan hjelpe. I min kommune tar Røde Kors frivillige seg av handling til de som ikke kan.

God info i min kommune. Kommuneoverlegen har direktesending på kommunens Facebook to ganger i uka. 

De som har symptomer kan melde fra så FHI får oversikt over hvor mange som mistenker smitte. https://helsenorge.no/koronavirus/koronasmitte

Eller ta koronasjekken:https://koronasjekk.no/

Anonymkode: d4eb6...de1

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det kanskje lokal Facebook coronagruppe der du kan be om hjelp til handling, finnes mange steder nå 👍🏼☺️

Anonymkode: 3efc0...2a6

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Amber Everglow skrev:

Du skjønner ikke at det, omg muuuligens, var litt satt på spissen eller humoristisk sarkastisk?! 😱

Anonymkode: 019d3...3d3

• Opprett ny...