Gå til innhold

Økt pris på matvarebutikken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og appåtil utgått på dato. Flere butikker dette gjelder i koronakrisen? Så ikke at varene var gått ut før jeg smakte det selv 😡

Anonymkode: 4a7d2...d9a

Videoannonse
Annonse
Gjest Villfisker
Skrevet

Ja. Det er jo «god» unnskyldning for å øke litt ekstra i disse dager. Maten er egentlig for dyr fra før av, men man får det man betaler for, og mat må man ha. Så også avfallsposer var blitt dyrere nå. Mener bestemt de kosta rundt en femmer i forrige uke, men nå lå de over 20 kr

AnonymBruker
Skrevet

Har jeg ikke lagt merke til. Hvilke matvarer gjelder det?

Anonymkode: e832c...8ff

Skrevet

Så lenge vi er avhengig av import for å produsere en rekke varer I Norge vil prisene nå gå kraftig opp. Tipper 20-30%. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg ikke lagt merke til. Hvilke matvarer gjelder det?

Anonymkode: e832c...8ff

Jeg er ikke ts, men har lagt merke til at meierismør, lettrømme og Fjordland risgrøt var dyrere på Kiwi nå.

Anonymkode: 49f20...cef

AnonymBruker
Skrevet

Handlet på Coop i Oslo. Så blant annet pizza var økt kraftig i prisen. Var en sjokolade til økt pris jeg spiste og ble kvalm av, sjekket dato og den gikk ut for flere uker siden. Irriterende med økt pris og gamle varer.. 

Gjest Villfisker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Handlet på Coop i Oslo. Så blant annet pizza var økt kraftig i prisen. Var en sjokolade til økt pris jeg spiste og ble kvalm av, sjekket dato og den gikk ut for flere uker siden. Irriterende med økt pris og gamle varer.. 

Så frekt. De burde få tilbake den dato garantien de hadde før.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å finne gamle varer kan skje den fleste. Men å bli så irritert på butikkansatte for det ser jeg ingen vits i. Sånt kan skje når det er mange varer som flyttes på, fylles på og som må sjekkes vær uke. At varene øker får du skylde på andre for enn de som jobber i butikken. De får ikke gjort noe med dette. Sjikanøse holder så i flere måneder etter at den går ut på dato så forstår ikke reaksjonen din. Gud bedre. 

Anonymkode: a35cc...76b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Villfisker said:

Så frekt. De burde få tilbake den dato garantien de hadde før.

Ja 🤔 gidder ikke være så sær at jeg går tilbake for ny sjokolade, men prinsippet er jo irriterende 😅 var uansett litt sjokk å se hvordan enkelte varer har blitt 30% dyrere på så kort tid, har ikke lest om dette i media så visste ikke om det.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å finne gamle varer kan skje den fleste. Men å bli så irritert på butikkansatte for det ser jeg ingen vits i. Sånt kan skje når det er mange varer som flyttes på, fylles på og som må sjekkes vær uke. At varene øker får du skylde på andre for enn de som jobber i butikken. De får ikke gjort noe med dette. Sjikanøse holder så i flere måneder etter at den går ut på dato så forstår ikke reaksjonen din. Gud bedre. 

Sjikanøse = sjokolade 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ts, men har lagt merke til at meierismør, lettrømme og Fjordland risgrøt var dyrere på Kiwi nå.

Anonymkode: 49f20...cef

Prisen på dette gikk opp allerede etter nyttår. 

Anonymkode: 2a47b...6b3

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor har jeg nevnt butikkansatte? 🤔 syns bare det var irriterende å betale økt pris på noe som gjorde meg kvalm etter inntak, har ikke akkurat tatt det opp med de ansatte

Poenget med tråden var først og fremst om andre har merket prisøkningen, jeg var kanskje naiv som ikke tenkte på at den skulle komme såpass fort.

AnonymBruker
Skrevet

Alt har blitt dyrere. Også norske matvarer som tine rømme osv. Påslag på flere kroner pr vare som utgjør ganske så mye i uken. 

Anonymkode: c9eaf...ba3

Gjest Villfisker
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja 🤔 gidder ikke være så sær at jeg går tilbake for ny sjokolade, men prinsippet er jo irriterende 😅 var uansett litt sjokk å se hvordan enkelte varer har blitt 30% dyrere på så kort tid, har ikke lest om dette i media så visste ikke om det.

Jeg leste om det, men trodde ikke det ville gå så fort. Kanskje det ønsker å få bukt med hamstingen? 😅

Edit: hadde forresten ikke gått tilbake for en sjokolade selv heller. Men hadde gått tilbake for dårlig fisk, hvis det ikke hadde vært så langt å gå dit jeg handla tidligere. Fersk fisk var ikke fersk fisk for å si det sånn. Tapte noen hundrelapper, men det er greit. Handler ikke der mer.

møkkabutikk.

Endret av Villfisker
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Villfisker said:

Jeg leste om det, men trodde ikke det ville gå så fort. Kanskje det ønsker å få bukt med hamstingen? 😅

Ja kanskje, skulle kjøpe brød og var bare 3 brød igjen 😳 aldri sett før. Sykt irriterende denne hamstringen også, folk blander korona med atomutslipp ser det ut som, og det går utover oss andre med mindre varer og dyrere pris. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser også at mange matvarebutikker ikke har tilbudsaviser. Ser bunnpris er en av få som kjører tilbud, så tror jeg handler der framover.

Anonymkode: b32bc...f00

Gjest Villfisker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja kanskje, skulle kjøpe brød og var bare 3 brød igjen 😳 aldri sett før. Sykt irriterende denne hamstringen også, folk blander korona med atomutslipp ser det ut som, og det går utover oss andre med mindre varer og dyrere pris. 

Det har ikke jeg merket. Spiser ikke brød, men har hørt flere har sagt det. Hørte folk ville bake selv, men var visst vanskelig å få tak i mel nå om dagen også.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Importvarer har blitt 30 % dyrere å importere pga svak kr, og det burde du fått med deg da det har vært mye omtalt i media.

Anonymkode: bd134...406

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser også at mange matvarebutikker ikke har tilbudsaviser. Ser bunnpris er en av få som kjører tilbud, så tror jeg handler der framover.

Anonymkode: b32bc...f00

Coop har i alle fall gått ut med at de ikke ønsker å ha tilbudsaviser for øyeblikket for å nettopp redusere hamstringen :) Synes det er fint at de tar ansvar jeg 

Anonymkode: 4437a...d53

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Importvarer har blitt 30 % dyrere å importere pga svak kr, og det burde du fått med deg da det har vært mye omtalt i media.

Anonymkode: bd134...406

Lest myyye nyheter de siste ukene, men ikke fått med meg dette. Men vet det nå da, pga denne tråden 👍🏻

8 minutter siden, Villfisker said:

Det har ikke jeg merket. Spiser ikke brød, men har hørt flere har sagt det. Hørte folk ville bake selv, men var visst vanskelig å få tak i mel nå om dagen også.

Hamstre mel liksom, bare... hvorfor? Eneste de oppnår er å ødelegge for andre. Mens de selv har en haug av mel de ikke vil bruke opp for 2024 😛

• Opprett ny...