Gå til innhold

Kanskje vi er immune allerede?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det er delvis mulig fordi Kina skjulte sannheten lenge. 
Eks: under Sars i 2002 var jeg i Kina, ble dritsyk med lungebetennelse og reiste hjem. Dette var før det var offisielt, men sars herjet 2 måneder før Kina ga beskjed. Jeg fikk vite det 2 uker etter at jeg kom hjem. Jeg sier ikke at jeg hadde sars, men muligheten er der.

Anonymkode: 991b2...31a

Det sier seg selv at dette ikke er mulig. Viruset ville gått løs på alt og alle, selv pm det kom tidligere. Da ville vi sett tilstander som i Italia og Spania med det samme.

Viruset for ikke rundt og smittet kun de som tåler det fint først, før det slo til mot de svake.

Rapporten må være vrøvl.

Anonymkode: 445c6...e12

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier seg selv at dette ikke er mulig. Viruset ville gått løs på alt og alle, selv pm det kom tidligere. Da ville vi sett tilstander som i Italia og Spania med det samme.

Viruset for ikke rundt og smittet kun de som tåler det fint først, før det slo til mot de svake.

Rapporten må være vrøvl.

Det står i mange rapporter at viruset ulmet rundt og smittet i Italia blant annet lenge før det ble oppdaget. At gamle og svake dør feks av influensa er helt vanlig. 

Anonymkode: ebe9c...aaa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står i mange rapporter at viruset ulmet rundt og smittet i Italia blant annet lenge før det ble oppdaget. At gamle og svake dør feks av influensa er helt vanlig. 

Merkelig at det da "ulmet rundt" uten at noen ble syk.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener også at viruset har herjet lenger enn man tror. Jeg var så syk som jeg aldri har vært før i månedsskiftet des/Jan og det varte lenge. Hanglet i ca 4 uker, 1 uke var jeg helt dødsens. Hostet og harket og følte meg helt jævlig i pusten. Sa til flere at denne runden sykdom virket helt annerledes enn noe jeg har opplevd før. Er sikker på nå at det var covid-19. 

Anonymkode: 4aaab...4aa

Vi har lurt på det samme. Startet med hoste, feber, forkjølet, halsvondt og leddsmerter. Vondt å hoste. Hos mannen min utviklet det seg til lungebetennelse. Han var så slapp at han bare lå i 2uker. Var mange andre symptomer også, jeg mistet smakssansen. Mannen min sa han aldri hadde hatt noe lignende og han har hatt lungebetennelse før. Det han synes var rart var at symptomene kom og gikk. En dag kunne vi ligge og fryse med klær på under dynen, så ble feberen borte for så komme tilbake noen dager senere. Kan selvfølgelig ha vært en form for influensa. 

Anonymkode: 388a6...cc8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har også lurt på om vi kan ha hatt covid-19 i desember/januar. Ingen av oss ble kjempesyke, men vi lå rett ut i flere uker uten å orke noe som helst. På mange måter føltes det som en skikkelig runde influensa, på andre måter som noe helt annet siden vi ikke hadde det minste snev av vondt i halsen eller snørring, bare lett hoste, skikkelig tungpustethet, svimmelhet, jævlige kroppssmerter, feberfølelse (ingen målbar feber, men siden vi begge ligger kjempelavt på normaltemperatur, får vi offisielt sett aldri feber uansett hva vi lider av) og en ekstrem slapphet. Og tap av luktesans. Samboeren min har enda ikke fått tilbake sin og hangler fortsatt. 

Vi ble aldri sjekket for influensa, da legene våre mente vi ikke hadde noe typisk sykdomsbilde, så det kan selvføølgelig ha vært det. Men det føltes virkelig helt annerledes enn alle influensaer vi har hatt før, og fikk beskjed om at det sikkert bare var et virus. Først nå de siste par dagene har vi begynt å tenke at det kanskje, kanskje kan ha vært covid-19...? 

Har ingen kontakter til Kina, men vi var begge i en typisk "alpinby" i en av landene som nå er verre rammet enn oss henholdsvis 13 og 14 dager før vi ble syke. 

Anonymkode: 648bd...d41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt ble folk syke men det ble satt som influensa eller lungebetennelse forårsaket av virus

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mamma hadde en stygg hoste og var veldig tungpustet rundt årsskiftet, så nå begynner jeg også å lure... Hun jobber på sykehus så hun er jo veldig eksponert for smitte. Håpe det kommer en test for antistoffer snart.

Anonymkode: a54a6...17e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men om covid-19 har herjet rundt så lenge burde det jo vært flere rapporterte tilfeller av lungebetennelse (siden de ikke mistenkte covid)? Har det vært flere tilfeller av lungebetennelse? Hvis den rapporten fra England stemmer så må de jo ha sett noe slikt.. hadde vært nydelig om rapporten stemmer for England’s sitt vedkommende

Anonymkode: c32c9...8ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt ble folk syke men det ble satt som influensa eller lungebetennelse forårsaket av virus

Høres ut som ren synsing.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener også at viruset har herjet lenger enn man tror. Jeg var så syk som jeg aldri har vært før i månedsskiftet des/Jan og det varte lenge. Hanglet i ca 4 uker, 1 uke var jeg helt dødsens. Hostet og harket og følte meg helt jævlig i pusten. Sa til flere at denne runden sykdom virket helt annerledes enn noe jeg har opplevd før. Er sikker på nå at det var covid-19. 

Anonymkode: 4aaab...4aa

Da ville dødstallene i Norge vært mye høyere. Årets influensasesong var mye verre enn på lenge har de rapportert. Jeg hadde også det verre enn noensinne og fikk påvist influensa. 

Anonymkode: 9992d...e1a

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for ryktespredning, helseskadelig råd, avsporinger og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da ville dødstallene i Norge vært mye høyere. Årets influensasesong var mye verre enn på lenge har de rapportert. Jeg hadde også det verre enn noensinne og fikk påvist influensa. 

Anonymkode: 9992d...e1a

Med et lite antall smittede ville ikke dødstallene vært bemerkelsesverdig høye. Folk dør av influensa også. Dødeligheten til covid-19 ligger i området rundt 1%, ikke 99% som man iblant kan få inntrykk av...

Anonymkode: 14744...c09

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med et lite antall smittede ville ikke dødstallene vært bemerkelsesverdig høye. Folk dør av influensa også. Dødeligheten til covid-19 ligger i området rundt 1%, ikke 99% som man iblant kan få inntrykk av...

Anonymkode: 14744...c09

Et lite antall smittede er usannsynlig. Uten tiltak legger FHI 2.4 i snitt til grunn.

Det hadde akselerert raskt og står ikke i stil til den situasjonen vi har i dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Immune mot fryktpropaganda blir vi aldri.

Anonymkode: e9c00...db4

AnonymBruker
Skrevet

Man blir faktisk ikke immun mot influensa. Disse virusene, inkl. coronavirus, endrer seg hele tiden, slik overlever de og gir lignende sykdommer hele tiden. Det vil si at regjeringen kan gjenta dette sirkuset akkurat så ofte de vil, eller de kan finne en permanent løsning, med aggressiv testing, tvangsvaksinering, tvangskarantene osv. De kommer til å endre samfunnet permanent etter dette. Så vil vi ha det, eller vil vi ha influensa? Og forresten - newsflash - influensa kommer vi til å få hvert jævla år etter dette også.

Anonymkode: e9c00...db4

• Liker 1
Gjest Raptuza
Skrevet
På 26.3.2020 den 1.37, AnonymBruker skrev:

Inkubasjonstid opptil 14 dager på Corona

Gjest Raptuza
Skrevet
På 26.3.2020 den 3.04, AnonymBruker skrev:

Vi har lurt på det samme. Startet med hoste, feber, forkjølet, halsvondt og leddsmerter. Vondt å hoste. Hos mannen min utviklet det seg til lungebetennelse. Han var så slapp at han bare lå i 2uker. Var mange andre symptomer også, jeg mistet smakssansen. Mannen min sa han aldri hadde hatt noe lignende og han har hatt lungebetennelse før. Det han synes var rart var at symptomene kom og gikk. En dag kunne vi ligge og fryse med klær på under dynen, så ble feberen borte for så komme tilbake noen dager senere. Kan selvfølgelig ha vært en form for influensa. 

Anonymkode: 388a6...cc8

Høyres ut som ein typisk influensa

Skrevet
På 26.3.2020 den 0.16, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg ikke tror det var influensa:

1.hos oss ble tre stykker syke av 6.

2. Alle som ble syke min mor , min datter og meg har blodtype a. De tre andre har blodtype 0 ble ikke syke 

3. Jeg har store mandler og uansett liten forkjølelse eller «stor» influensa for jeg alltid uten unntak ekstremt vondt i halsen det er første tegnet før hoste eller feber slik har det alltid vert hele livet mitt. Denne gangen hadde jeg ikke vondt i halsen ikke bitte litt en gang. Men jeg smakte og luktet ingenting! 

4. min mor ble så syk at vi var redd hun skulle dø. Hun ble innlagt på sykehuset der mente de hun hadde fått en kraftig lungebetennelse. Den var to delt en med virus og en med bakterie. De behandlet henne med antibiotika som ikke virket.  Hun ble bedre etterhvert. Både min mor og jeg hostet på oss brokk! 

5. jeg greide ikke å ligge på den ene siden min ble kvalt. Har fortsatt store smerter i lungene etter over to måneder. Greier ikke å trekke pusten dypt. Samme med min mor. 

6. hos legen fikk jeg bare beskjed virus thats it. I og med at vi var sengeliggende lenge var vi jo ikke ute av huset. Smittet dermed ingen. Om min man og de andre barna da ikke smittet dette. Men som sagt null symptomer 

Det er vel ingenting av dette som utelukker influensa?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 3/26/2020 at 12:05 AM, AnonymBruker said:

jeg ble også syk i midten av jan. verste influensan jegh ar hatt siden svineinfluensaen i 2010 (?)
 har hatt hoste siden da og til nå omtrent, m halsbetnellese, tap av luktesans. var så svimmel to dager på kveldene at jeg såvidt klarte å gå fra badet til soverommet,..

tenkte det bare var vanlig influensa,.. men nå lurer jeg mer og mer på om det kan ha vært covid.

trener på en plass der mange reiser utenlands ofte i forbindelse med konkurranser og fordi mange har slekt i asia.

Anonymkode: 1674b...4f2

Fikk influensa i midten av desember, etter en tur til Bangkok. Lå strøken hele jula. Tenker at det muligens var covid-19. 

Anonymkode: 53cc6...52e

AnonymBruker
Skrevet
On 3/26/2020 at 1:37 AM, AnonymBruker said:

De døde jo, men fikk ikke covid19 diagnosen. 

Anonymkode: 53cc6...52e

• Opprett ny...