Gå til innhold

Hvorfor er alle så sinna på hyttefolket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier lurer jeg på hvorfor mange er så sinna på hyttefolket? Jeg var å så til hytta i helgen, og i hyttelandsbyen vår er det ca. 2000 hytter + gudene vet hvor mange faste campere. På veien gjennom landsbyen telte jeg 7 biler. Over halvparten av bilene var det helt tydelig at de bare var innom for å se til. 

7 av 2000 hytter hadde bil utenfor. Det utgjør 0.35 % av hyttefolket på dette stedet. Det viser at de fleste (i hvert fall her) overholder hytteforbudet. 

På forumet her er det en bare en håndfull personer som har klaget over at de ikke kan reise på hytten, og enda ferre som sier at de ikke vil overholde forbudet. Jeg skjønner derfor ikke hvorfor de som eier en hytte får så mye pes om dagen? Jeg tror at det handler mer om misunnelse siden man drar alle over en kam. De aller fleste respekterer forbudet mot å reise på hytta. 

Nå er det ikke blitt påske ennå. Sannsynligvis kommer det til å bli noen flere som bryter forbudet da, men de fleste jeg har pratet med av kollegaer, venner og bekjente sier de respektere forbudet og vil rette seg etter det. De syns naturligvis det er kjedelig, men nødvendig.

Anonymkode: 62162...2fd

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, ikke enda en hyttetråd! Les en av de andre 100000000000000000000000 trådene om dette temaet.

Anonymkode: b8712...2fc

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Sinnet er ikke mot de som eier en hytte, men de som er så bortskjemt og egoistisk at de reiser dit selv når myndighetene forbyr det.

Anonymkode: 6fef0...c0f

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at det handler mer om misunnelse siden man drar alle over en kam.

Personlig tror jeg du tar feil her. Noen er sikkert misunnelige, men jeg tror - og håper - at irritasjonen bunner i at man synes det er real dugnadsånd som må til i disse dager. Mediene har kanskje hauset opp noe av hvordan hyttefolket oppfører seg, men altså.. Når man nesten måtte sende inn Forsvaret fordi noen nektet å dra fra hyttene sine, da har det gått for langt. Det er en totalt bortkastelse av ressurser, og det tror jeg folk reagerer på.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Amber Everglow skrev:

Personlig tror jeg du tar feil her. Noen er sikkert misunnelige, men jeg tror - og håper - at irritasjonen bunner i at man synes det er real dugnadsånd som må til i disse dager. Mediene har kanskje hauset opp noe av hvordan hyttefolket oppfører seg, men altså.. Når man nesten måtte sende inn Forsvaret fordi noen nektet å dra fra hyttene sine, da har det gått for langt. Det er en totalt bortkastelse av ressurser, og det tror jeg folk reagerer på.

Jeg tror ikke det er et problem som representerer flertallet. Min erfaring er at de fleste respekterer forbudet. Noen er riktig nok skuffet men de respekterer det og er med på dugnaden. Jeg tror at media har sin skyld i forhold til dette. Hvis noen andre er å ser til sin hytte hadde det vært interessant å høre hvilke erfaringer de har. 

• Liker 1
Skrevet

2000 hytter med kanskje 4 personer i hver = 8000 personer i ei lita bøgd med sykehusdeking til kanskje 150 stykker.  Hva tror du skjer om 2-300 av disse får pusteproblemer i løpet av påsken?  Tror du byene har 300 ambulanser stående stand by som kommer i kortesje for å hente de dumme og syke hyttefolka?  

Folk må bare reise på hyttene dine for meg, men da får de bare bli der selv om de blir dødsyke. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror det kommer av realityprogrammene. Splittelse og kiving har blitt normen, i stedet for det samholdet vi burde føle i disse dager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi verden går under, myndighetene prøver å holde folk hjemme for å holde smitten i sjakk. Også har du de voksne folka som gir faen i sikkerheten til andre og vil holde på med tradisjonen sin forsatt.

Anonymkode: ab0c6...969

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man burde bare sette inn panserstyrker + air power, teste ut blant annet F-35 sin Air-To-Ground kapasitet, for eksempel Surgical Strike / Pin Point Style og brukt hyttene til Target Practice - om en eneste idiot bryter forbudet. Da gir man dem en klar frist på å komme seg vekk, så blir det hytte action. 

Anonymkode: ea6ac...2fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Apocalypte skrev:

2000 hytter med kanskje 4 personer i hver = 8000 personer i ei lita bøgd med sykehusdeking til kanskje 150 stykker.  Hva tror du skjer om 2-300 av disse får pusteproblemer i løpet av påsken?  Tror du byene har 300 ambulanser stående stand by som kommer i kortesje for å hente de dumme og syke hyttefolka?  

Folk må bare reise på hyttene dine for meg, men da får de bare bli der selv om de blir dødsyke. 

2-300 av disse får pusteproblemer i påsken 😂

Anonymkode: 1a4fa...01c

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2-300 av disse får pusteproblemer i påsken 😂

Anonymkode: 1a4fa...01c

Ja det er jo ikke usannsynlig det.  😁 Det er jo et overtall av eldre som har hytter, eldre blir sykere enn unge.  En annen ting er at de bare kan sitte i hyttene sine og handle inn FØR de drar, og holde seg laaangt borte fra lokabutikken.  De får heller golme i seg litt av de 5 kiloene med tørrgjær eller grille noen av de 237 dorullene de har hamstret. 

• Liker 2
Gjest Ufordragelig
Skrevet

Men kan vi ikke bare la dem være på de jævla hyttene sine da uten legehjelp så kan de grave sin egen grav bak hytta? Som en slags darwin award.

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Apocalypte skrev:

Hvis 300 av 8000 (4%) av befolkningen får pusteproblemer og trenger ambulanse i løpet av påsken tror jeg ikke det spiller så stor rolle hvor du oppholder deg. 

Anonymkode: 20182...a9a

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis 300 av 8000 (4%) av befolkningen får pusteproblemer og trenger ambulanse i løpet av påsken tror jeg ikke det spiller så stor rolle hvor du oppholder deg. 

Anonymkode: 20182...a9a

Er bare et tall jeg tok utav lufta, poenget er at lokalsykehus verken har ekspertise eller plass.  Så hva skal syke hyttefolk da gjøre?  

• Liker 1
Gjest Tutte
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som overskriften sier lurer jeg på hvorfor mange er så sinna på hyttefolket? Jeg var å så til hytta i helgen, og i hyttelandsbyen vår er det ca. 2000 hytter + gudene vet hvor mange faste campere. På veien gjennom landsbyen telte jeg 7 biler. Over halvparten av bilene var det helt tydelig at de bare var innom for å se til. 

7 av 2000 hytter hadde bil utenfor. Det utgjør 0.35 % av hyttefolket på dette stedet. Det viser at de fleste (i hvert fall her) overholder hytteforbudet. 

På forumet her er det en bare en håndfull personer som har klaget over at de ikke kan reise på hytten, og enda ferre som sier at de ikke vil overholde forbudet. Jeg skjønner derfor ikke hvorfor de som eier en hytte får så mye pes om dagen? Jeg tror at det handler mer om misunnelse siden man drar alle over en kam. De aller fleste respekterer forbudet mot å reise på hytta. 

Nå er det ikke blitt påske ennå. Sannsynligvis kommer det til å bli noen flere som bryter forbudet da, men de fleste jeg har pratet med av kollegaer, venner og bekjente sier de respektere forbudet og vil rette seg etter det. De syns naturligvis det er kjedelig, men nødvendig.

Tror du har misforstått veldig. Det er jo ikke hyttefolket generelt folk er sinte på, men de som ikke overholder forbudet. Tror de fleste hyttefolk respekterer det, men det er de som ikke gjør det.

Skrevet (endret)
9 minutter siden, Apocalypte skrev:

Er bare et tall jeg tok utav lufta, poenget er at lokalsykehus verken har ekspertise eller plass.  Så hva skal syke hyttefolk da gjøre?  

Dra hjem om de blir syke. Det er jo ikke akkurat som om man plutselig våkner en morgen plutselig er akutt dødssyk. Kan jo fortsatt kjøre bil om man har litt feber.

Tror man kommer langt med litt sunn fornuft. Dette kommer til å pågå i mange måneder, og da burde regjeringen droppet tulle-tiltak og konsentrert seg om de som er effektive.

Endret av prt90
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Største utfordringen med påsken er påske trafikken. Hvordan kan de unngå den? Her på Vestlandet er ferger store flaskehalser. Ofte må jeg stå 1-2 timer i kø for å komme over fjorden med en ferge. Kan bli vanskelig å unngå smitte da. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Største utfordringen med påsken er påske trafikken. Hvordan kan de unngå den? Her på Vestlandet er ferger store flaskehalser. Ofte må jeg stå 1-2 timer i kø for å komme over fjorden med en ferge. Kan bli vanskelig å unngå smitte da. 

Når alle har hjemmekontor så blir det nok ikke store utfartsdager og tidspunktet folk reiser på vil flyte mer utover. Mange vil nok forbli på hytten utenom påsken også.

Anonymkode: c384f...bd8

• Opprett ny...