Gå til innhold

Dere mellom 18 og 30år - bruker dere foundation?

Bruker du foundation/bb/farget dagkrem når du er på jobb/skolen ?  

42 stemmer

1. 1. Bruker du foundation/bb/farget dagkrem når du er på jobb/skolen ?

• Ja, alltid
      13
    • Ja, kanskje halvparten av gangene
      9
    • Kun en veldig sjelden gang
      9
    • Nei, aldri
      11

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere mellom 18 og 30år, bruker dere foundation/bb/farget dagkrem på jobben eller skolen? Lurer på hvor vanlig det er for når jeg ser alle andre så virker det jo som om alle har så perfekt hud, mens når jeg ser meg selv i speilet hjemme så har jeg jo kvser, porer og arr både her og der ..

Anonymkode: 90f99...0db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker alltid foundation når jeg er på jobb, aldri på fridager.

AnonymBruker
Skrevet

Kun på fest.

Anonymkode: e6cd7...d82

AnonymBruker
Skrevet

bruker concealer hver gang, men omtrent aldri foundation

Anonymkode: 0786c...dda

AnonymBruker
Skrevet

Bruker foundation og pudder daglig, begynte da jeg var 22 pga huden min endret seg fra fin til grusom så måtte dekke til. Nå er det blitt en vane. Er jeg hjemme så dropper jeg det noen ganger. Ellers er det liksom blitt en rutine som går fort unna. Litt foundation, pudder og maskara.

Anonymkode: 9d332...5b7

AnonymBruker
Skrevet

Bruker sminke hver gang jeg skal til skolen. Bruker aldri sminke på jobb, sitter bare foran pc uten kundekontakt. 

Anonymkode: a6f3f...c50

AnonymBruker
Skrevet

Ja.

99% av de du ser med fin hud bruker foundation eller pudder.

Anonymkode: d84fb...641

• Liker 6
Gjest Tamsi
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde klart å ta det på skikkelig engang. Har aldri hatt det i hus.

Skrevet

Bruker bare concealer under øynene og pudder. Synes ikke huden min blir noe fin med foundation. Har litt uren hud til tider, men synes huden ser «friskere» ut uten foundation. 

AnonymBruker
Skrevet
På 25.3.2020 den 17.46, AnonymBruker skrev:

bruker concealer hver gang, men omtrent aldri foundation

Anonymkode: 0786c...dda

Samme her. Har litt kviseutbrudd og derfor også rødheter i huden, så jeg bruker concealer på dette når jeg er ute i offentligheten. Foundation bruker jeg bare til fest.

Anonymkode: 269e4...eb9

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Samme her. Har litt kviseutbrudd og derfor også rødheter i huden, så jeg bruker concealer på dette når jeg er ute i offentligheten. Foundation bruker jeg bare til fest.

Kvinne 28, forresten. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 28, og bruker foundation på skole, jobb, fest, når jeg skal på butikken. Jeg har rødmusset og grov hud med enkelte sprengte blodkar🤮 Jeg blir kvalm av å se huden min

Anonymkode: 99572...5f5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 36 år, tror jeg kan telle på en hånd eller kanskje 2 de gangene jeg har brukt foundation, men det har aldri vert på jobb eller skole. 

Anonymkode: b8250...de9

Skrevet

Bare en liten dæsj over områder som kan være litt røde eller sånn. Bruker aldri å smøre inn hele trynet med foundation og pudder og sånn, da jeg syns det ofte blir for mye. Det vises som regel godt når man har pakka på seg for mye sminke. Kanskje en stygg ting å si, men de fleste er ikke så finke på å sminke seg (meg selv inkludert). Når man da kommer ut i solen og ser "pudrete" ut og det er fargeforskjell mellom hals, ører og fjes, da tenker jeg at mange hadde vært penere med sitt naturlige fjes. 

Men selvfølgelig, litt sminke er alltid classy. Det er mengden som avgjør. Og situasjonen så klart. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, bruker aldri foundation. Får aldri kviser, men har ikke perfekt hud. Mye porer og røde kinn. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, NewInTown skrev:

Kanskje en stygg ting å si, men de fleste er ikke så finke på å sminke seg (meg selv inkludert). Når man da kommer ut i solen og ser "pudrete" ut og det er fargeforskjell mellom hals, ører og fjes, da tenker jeg at mange hadde vært penere med sitt naturlige fjes. 

Det er derfor jeg ikke tør å sminke meg. Jeg tenker at jeg heller vil være litt stygg enn å se ut som en klovn, og spesielt om det er i jobbsammenheng og sånne ting. 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er derfor jeg ikke tør å sminke meg. Jeg tenker at jeg heller vil være litt stygg enn å se ut som en klovn, og spesielt om det er i jobbsammenheng og sånne ting. 

De færreste er faktisk stygge uten sminke. Helt ærlig, jeg tenker aldri sånn når jeg ser noen uten sminke at de burde ha sminke seg. Men ofte tenker jeg motsatt - når noen åpenbart har sminka seg alt for mye og kanskje ikke har vært så nøye, så tenker jeg at denne personen hadde vært langt finere uten sminke. Og så er det litt sånn at når man blir vant til å se en person med masse sminke hele tiden, så ser personen plutselig såå annerledes ut når hun dukker opp uten sminke. 

Jeg syns naturlig hud slår foundation-hud lang vei, både med og uten litt kviser, litt eksem, osv. Misforstå meg rett - jeg er ikke imot sminke på noen måte, og folk må selvfølgelig få bestemme nøyaktig selv hva som er passende for dem.

Endret av NewInTown
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, NewInTown skrev:

De færreste er faktisk stygge uten sminke. Helt ærlig, jeg reagerer aldri på å tenke når jeg ser noen uten sminke at de burde ha sminke seg. Men ofte tenker jeg motsatt - når noen åpenbart har sminka seg alt for mye og kanskje ikke har vært så nøye, så tenker jeg at denne personen hadde vært langt finere uten sminke. Og så er det litt sånn at når man blir vant til å se en person med masse sminke hele tiden, så ser personen plutselig såå annerledes ut når hun dukker opp uten sminke. 

Jeg syns naturlig hud slår foundation-hud lang vei, både med og uten litt kviser, litt eksem, osv. Misforstå meg rett - jeg er ikke imot sminke på noen måte, og folk må selvfølgelig få bestemme nøyaktig selv hva som er passende for dem.

Husker hun ene på farmen f.eks. hadde på seg foundation da hun kom inn, og satt i sola. Det så helt forferdelig ut, som om hun var skitten i ansiktet. Dette var bare den første dagen, og ellers så hun normal ut, men det hun snakker om i ettertid er hvor ubehagelig det var å IKKE ha på sminke 😅 Så ja, jeg tror det er en mental ting for noen. Men jeg synes det er trist at noen er så avhenge av det at de ikke e tør å gå ut døra uten. 

AnonymBruker
Skrevet

Min rutine for tiden er: solkrem faktor 30 med et hint av farge, en consealer under øyene og litt solpudder. 

prøver å ta godt vare på huden slik at jeg slipper å bruke så mye sminke. 

Anonymkode: dd385...8fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...