Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann. 

Jeg og samboer (28 og 29) har forsøkt å bli gravide i over et år nå. Jeg fant relativt raskt ut at jeg har PCOS og ingen/sjelden eggløsning og fikk skrevet ut letrozol for dette. Ble gravid på runde nr. 2, men mistet etter 9 uker. Jeg har siden begynnelsen tatt tempen hver morgen til samme tid, og så at letrozolen gjorde jobben sin med lave temperaturer (rundt 36.5C) i follikelfasen og høye (rundt 36.9) i lutealfase, og så rett ned igjen når jeg fikk mensen. 

De siste par månedene har jeg derimot sett at temperaturen ikke faller like raskt etter mensen kommer, og denne syklusen (er på cd 14, O er ca cd 18) har temperaturen omtrent ikke gått ned i det hele tatt. Har ikke vært super nazi med tempingen, men den har uansett  holdt seg veldig høy (ligger på 36.7 i gjennomsnitt) og jeg føler meg varm, noe jeg aldri gjør (frysepinn!). 

Jeg tok blodprøver forrige syklus (cd 5 og cd 25) og fikk beskjed om at hormonene var veldig bra og jeg hadde hatt eggløsning. 

Jeg er bare redd for at den høye temperaturen er et symptom på noe underliggende. Den høye temperaturen i lutealfasen er jo pga progesteron.. Jeg vet de ikke testet progesteronnivået i prøven cd 5, bare cd 25. 

Jeg er veldig forvirret og frustrert, og håpet noen her hadde opplevd eller hørt om noe lignende, evt har en ide om hva det kan skyldes??  

NB! Jeg er ikke gravid. 

Endret av Pernille20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...