Gå til innhold

Er det tryggt å spise fra mc Donald? Ta med hjem altså

Er det tryggt å spise på mc Donald? Altså å ta med hjem  

119 stemmer

1. 1. Pga corona

• Ja
      83
    • Nei
      36

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det tryggt? 

Anonymkode: a58d6...3f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg jobber som skiftleder hos McDonald's og kan garantere at dette er trygt.

Anonymkode: 2e97e...47f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Maten i seg selv er like trygg som mat fra butikken, det er folka du møter på reisen som utgjør smittefaren.

Anonymkode: 40b1b...7e1

• Liker 3
Skrevet

Det har aldri vært trygt å spise fra McDonalds 😂

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de som jobber der gjør det de skal, er du trygg på at maten er virusfri. Men du kan jo bli smittet av personene som bringer maten....

Anonymkode: 491f9...045

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Jdz skrev:

Det har aldri vært trygt å spise fra McDonalds 😂

Bygger du det på fakta eller er det bare noe du tror?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok at en syk person puster på maten for at det skal kunne være virus på den. Man må ikke ha symptomer for å kunne smitte andre.

Anonymkode: e6661...ad1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg jobber som skiftleder hos McDonald's og kan garantere at dette er trygt.

Ja, det sier du fordi dere ikke vil miste jobbene deres. Dersom det er sted hvor det ikke er godt renhold så er det fastfood restauranter! 

Her er den undersøkelse som viser at vanligvis har McDonalds svært dårlig renhold . Derfor anbefaler deg ikke å spise der, siden det er ekstra viktig med renhold nå. Derfor er det overhode ikke trygt nå, vil jeg si!

Anonymkode: 5fd93...724

• Liker 3
Gjest Godhelg2019
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det tryggt? 

Anonymkode: a58d6...3f5

Nei. Overhode ikke!

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Godhelg2019 skrev:

Nei. Overhode ikke!

Da varmer man maten over 60 grader når man får dem. Problem solved. 

Anonymkode: 0b69a...411

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Viruset ser i liten grad ut til å smitte via mat. Bestiller du takeaway via drive-in er risikoen for smitte lavere enn om du tar en tur på dagligvarebutikken.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det sier du fordi dere ikke vil miste jobbene deres. Dersom det er sted hvor det ikke er godt renhold så er det fastfood restauranter! 

Her er den undersøkelse som viser at vanligvis har McDonalds svært dårlig renhold . Derfor anbefaler deg ikke å spise der, siden det er ekstra viktig med renhold nå. Derfor er det overhode ikke trygt nå, vil jeg si!

Anonymkode: 5fd93...724

Jeg sier det fordi jeg ikke ønsker at gjestene våre skal få et dårlig inntrykk av en sterk merkevare. Ja, jeg vil heller ikke miste jobben min, men først og fremst så ønsker jeg at folk ikke skal ha et feil inntrykk av restaurantkjeden.

Den artikkelen du henviser til er fra 2006, så jeg ønsker heller å gi en pekepinn på hvordan situasjonen er i dagens McDonald's restauranter:

- Alle ansatte, uavhengig om de jobber på kjøkken eller "front" (kasse, ute i lobbyområdet etc) bestå e-læring om matsikkerhet, herunder allergener, smitte, spesielle dietter o.l. Ansatte som ikke består denne kursingen med 100% korrekte svar får ikke jobbe i restaurantene.
- Opplæringsmodellen vår fungerer slik at man først blir vist hvordan man skal gjøre ting, så får man prøve ut, deretter får man tilbakemelding, før man blir observert og går gjennom verifiseringer for de ulike situasjonene. Her er det alt fra rengjøring i lobby, til temperering av ingredienser, produksjon av protein (kjøtt, kylling, fisk, vegetar) samt de ulike stasjonene på kjøkken. Man får ikke jobbe selvstendig på en stasjon før verifiseringen er bestått og godkjent av skiftleder samt assisterende restaurantsjef/restaurantsjef.
- De som jobber på kjøkken er de ansatte som har mest erfaring. Selvfølgelig må alle starte på et punkt, men jevnt over er det de ansatte med lengst ansennitet som jobber på kjøkken. I min restaurant har vi folk på kjøkken som har både 15 og 20 års ansennitet fra McDonald's. Disse medarbeiderne er meget godt kjent med våre rutiner, de krav som myndighetene har og ikke minst - de forventingene gjestene har til ethvert produkt. Vi leverer ikke ut mat vi ikke ville spist selv.

Utbruddet av corona har påvirket alle ledd i vår drift - og vi gjør endringer hver eneste dag for å være så sikre som overhodet mulig på at driften av restaurantene våre er forsvarlig.

Her er noen eksempler på tiltak som nylig er satt i gang:
- Dersom man jobber på kasse man bruke engangshansker dersom man tar imot kontanter (gjestene frarådes til å betale med kontanter, vi ønsker helst betaling med kort)
- Alle kortmaskiner vaskes etter hvert eneste bruk
- Bestillingsmaskinene i lobby vaskes etter hvert eneste bruk, i tillegg en gang per kvarter
- Vi tar et steg tilbake fra kasse eller annet utleveringspunkt når gjesten enten skal betale, eller hente ut bestillingen sin
- Vi har alltid en ansatt på jobb som kun er ansvarlig for å sørge for at lobby er ren og svarer til krav satt fra myndigheter, herunder spesifikke krav fra eksempelvis Oslo kommune, samt retningslinjene innad i McDonald's

Og husk: Den maten vi serverer, det er samme mat vi spiser i pausa vår.

Kort sagt: Vi serverer kun mat vi selv ville spist. Vi vil også ha en jobb å komme tilbake til etter at krisa er over, vi tar matsikkerhet på aller høyeste alvor.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er trygt.

I det lange løp er det veldig utrygt.

Anonymkode: 5ef8d...260

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Maten er nylaget av folk som potensielt sett kan være smittebærere. Derfor kjøper ikke vi mat ute nå, lager alt selv. 

Anonymkode: 1eb7d...bf8

• Liker 1
Gjest Geirfuglen
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Maten er nylaget av folk som potensielt sett kan være smittebærere. Derfor kjøper ikke vi mat ute nå, lager alt selv. 

Anonymkode: 1eb7d...bf8

Hvordan får dere matvarer i hus? Det er som regel mange flere som tar på matvarene dere bringer i hus, pluss at det er mer komplisert å få vasket seg mellom at man tar på alle varene, framfor å bare vaske seg på hendene etter å ha tatt i en takeaway-boks.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og husk: Den maten vi serverer, det er samme mat vi spiser i pausa vår.

Spiser dere virkelig McD-mat hver arbeidsdag?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, poli10 skrev:

Spiser dere virkelig McD-mat hver arbeidsdag?

Vi har muligheten til det, men man blir veldig lei etterhvert, det skal sies. :)

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har muligheten til det, men man blir veldig lei etterhvert, det skal sies. :)

Ja det forstår jeg jo, McD-mat er bare digg en gang i blant :) Får dere gratis mat?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, poli10 skrev:

Ja det forstår jeg jo, McD-mat er bare digg en gang i blant :) Får dere gratis mat?

Nei, vi betaler et mindre beløp hver dag som blir trukket av lønna.

• Opprett ny...