Gå til innhold

Man må visst behandle seg selv nå.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst, så skjønner jeg at ikke alle kan få vanlig behandling nå, å det er ikke det som gjør meg frustrert.

Har vært sykemeldt en stund grunnet depresjon og angst, og nå skulle jeg begynne og gå til psykolog. Grunnet korona så får jeg nå konsultasjoner på tlf + noen oppgaver på nettet som jeg må besvare.

Denne psykologen har jeg aldri møtt, kun snakket med på tlf, og jeg har problemer med å skulle «tømme» meg for en ansiktsløs person, så konsultasjonen gir meg ingenting. Det samme med oppgavene jeg skal svare på på nettet. Det kunne for meg vært hvilken som helst spørreundersøkelse.

Dette gir meg ingenting, og jeg føler ikke at det er til noe hjelp for at jeg skal få det bedre.

Jeg skulle også vært på rehab opphold, men det er naturligvis ikke blitt noe av. Vi får derfor oppfølging elektronisk. Dette gir meg heller ingenting. Jeg og de andre vet hva som skal til, men må ha den praktiske hjelpen og oppfølgingen vi får når vi er på rehab.

Jeg skjønner at behandling ikke er første prioritet for tiden, og det er helt greit. Det som frustrerer meg er at jeg istedenfor må ta til takke med hjelp over nett og tlf, og at jeg må bruke dyrebare psykolog timer som jeg har fått innvilget på denne måten. For meg hadde det vært mye bedre om begge behandlingene mine hadde blitt flyttet på.

Noen flere som opplever og føler det samme?

Anonymkode: c2a09...979

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke psykologen online-løsning?

Anonymkode: 428d7...50a

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke psykologen online-løsning?

Det ble ikke nevnt. Bare at jeg skulle gjøre de oppgavene, så skulle hun ringe meg igjen.

Nå er dette første gang jeg må ha psykolog hjelp, men føler ikke at dette er til noe hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ble ikke nevnt. Bare at jeg skulle gjøre de oppgavene, så skulle hun ringe meg igjen.

Nå er dette første gang jeg må ha psykolog hjelp, men føler ikke at dette er til noe hjelp. 

Men kjære deg! Du må jo gi dette en sjanse! Du kan ikke bare avfeie dette før du i det hele tatt har prøvd! Hva med å spørre om dere kan ha en videosamtale? Og det er ikke sånn at psykologene har sluttet å jobbe bare fordi kontorene er stengt! Behandling prioriteres på lik linje som før, det bare må gå over nettet/via telefonen!

(og før du sier noe så går jeg selv i traumebehandling!)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For ordens skyld, nå brukes "e-meistring" som er et behandlingsopplegg for blant annet depresjon og angst utenom corona også. Der svarer man på spørsmål, gjør oppgaver og skriver med behandler. Dette ble brukt ganske utstrakt mange steder fra før av også, så det kunne like godt blitt behandlingen din likevel. Jeg møtte vel en psykiatrisk sykepleier i 15 min der hun forklarte hva det var (men kunne like godt lest en brosjyre), men ellers var jo alt "ansiktsløst". Psykologen jeg skrev med ante jeg jo ingenting om.

Ellers tenker jeg på to andre ting:
1. For å kunne nyttiggjøre seg behandling må man være motivert, ønske det og være villig til å legge ned innsatsen selv.
2. Om ikke punkt 1 er nok, så er vi i en veldig spesiell situasjon akkurat nå. Du er for det første heldig som i det hele tatt får NOE hjelp, for veldig mange får INGENTING - og du må akseptere at nå hele kloden er midt i en global pandemi/katastrofe. Det må gå an å fire litt på kravene når omstendighetene er som de er. Og som nevnt øverst... Du kunne fint risikert å få nøyaktig samme behandlingsopplegg om det ikke var corona også. 

Anonymkode: 1d26b...f04

• Liker 1
  • Opprett ny...