Gå til innhold

Forslag om at voldsforbrytere skal sone hjemme - mener de at konebankere kan bli pålagt soning hjemme med offeret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For fotlenke hjelper jo ikke hjemme. 

Anonymkode: 39663...ce5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du glemte linken. 

Anonymkode: 5f445...9b5

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du glemte linken. 

Anonymkode: 5f445...9b5

Får ikke kopiert link fra VG sine koronanyheter fra telefonen. Står i VG, ganske høyt oppe.

Skrevet

Håper ikke de slipper ut dem. Jeg tenker på kvinner og barn, og også menn som nå lever isolert med partnere, mødre og fedre som mishandler fysisk og psykisk. Fælt å tenke på. Så håper ikke de slipper ut de som soner for familievold! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Voldtdømt betyr så klart ikkje alle Voldtdømt. De som er dømt må så klart ha eit egnet heim å sone i. Fotlenker blir brukt til å holde dem borte fra offeren, ikke sammen med. 

Anonymkode: 61397...79b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Håper ikke de slipper ut dem. Jeg tenker på kvinner og barn, og også menn som nå lever isolert med partnere, mødre og fedre som mishandler fysisk og psykisk. Fælt å tenke på. Så håper ikke de slipper ut de som soner for familievold! 

Jeg håper heller ikke at de slipper ut andre typer voldsforbrytere heller. Da er man jo ikke lenger trygg noe sted. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper heller ikke at de slipper ut andre typer voldsforbrytere heller. Da er man jo ikke lenger trygg noe sted. 

Ikke alle gjentar voldshandlinger. De som er voldelig hjemme, gjør ofte det.... 

Og vi kan jo lettere beskytte oss mot de vi kan låse døra for. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Forslag om at voldsforbrytere skal sone hjemme - mener de at konebankere kan bli pålagt soning hjemme med offeret?

Nei. Det finnes naturligvis nyanser. Det står ingen steder at det gjelder alle voldsdømte, eller at man skal i hjemmesoning sammen med offeret. Dette skal åpne for muligheten for prøveløslatelse eller hjemmesoning. Det betyr selvfølgelig ikke at alle får det, eller at de velger å se bort fra ofrene i disse sakene. Man forandrer på en lov, for å gi handlingsrom i en ekstrem situasjon. Det er alt.

• Opprett ny...