Plengionika Skrevet 25. mars 2020 #1 Skrevet 25. mars 2020 Hva er best, fryse ferdig stekte kanelboller eller fryse de før steking? Og hvordan skal de i såfall stekes når de tas opp?
Macey_8888 Skrevet 25. mars 2020 #2 Skrevet 25. mars 2020 Hmm, mulig det er annerledes med kanelboller. Men jeg lagde vegisterkaker jul. Det er en deig av grønnsaker og ris. Stekte noen og frøs, og frøs noen før steking. De jeg stekte først var bare å ta opp og enten tine, eller legge i ovnen til de ble ferdige, kjempegode. De jeg frøs før steking derimot, ble ikke like gode og ble til en ganske vannette smørje i panna. Men det kan jo være forskjellig når det er gjærbakst.. Kanskje du kan halvsteke dem, også fryse ned? Da er det jo bare å ta de opp fra fryseren og i ovnen så blir de sikkert ferske og gode når du skal spise dem.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #3 Skrevet 25. mars 2020 Frys dr før steking, da har du klare og de er alltid ferske. Stekte fryste kanelboller blir sånne halvmjuke soggy liksom Anonymkode: d45a4...a16 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #4 Skrevet 25. mars 2020 6 minutter siden, Plengionika skrev: Hva er best, fryse ferdig stekte kanelboller eller fryse de før steking? Og hvordan skal de i såfall stekes når de tas opp? Jeg bruker forresten å steke etter at de har tint. Anonymkode: d45a4...a16
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #5 Skrevet 25. mars 2020 Jeg halvstekter dei. Blir som ferske boller 😊 Anonymkode: 264ab...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #6 Skrevet 25. mars 2020 Jeg fryser etter steking og tiner dem i ovnen. Anonymkode: c8e7f...961
Plengionika Skrevet 25. mars 2020 Forfatter #7 Skrevet 25. mars 2020 Takk for svar! Vi fryser de før steking tenker jeg da 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå