AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #1 Skrevet 25. mars 2020 https://www.nrk.no/nordland/familie-pa-sortland-i-vesteralen-har-10-barn-hjemme-pga-korona-1.14956716 Skjønner at de er hjemme nå i koronatiden, men sånn til vanlig kan disse umulig rekke og jobbe? Livets harde skole? Anonymkode: 70744...705 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #2 Skrevet 25. mars 2020 Hva var poenget med den siste setningen din? Anonymkode: 9e27e...cd0 7
blaamandag Skrevet 25. mars 2020 #3 Skrevet 25. mars 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: https://www.nrk.no/nordland/familie-pa-sortland-i-vesteralen-har-10-barn-hjemme-pga-korona-1.14956716 Skjønner at de er hjemme nå i koronatiden, men sånn til vanlig kan disse umulig rekke og jobbe? Livets harde skole? Anonymkode: 70744...705 «Livets harde skole» er en betegnelse jeg kun hører brukt av personer som avsluttet utdannelsen før videregående, og av reportere som peprer alle «stories» med klisjeer. Hvem av dem er du? 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #4 Skrevet 25. mars 2020 Vi har 8 barn. Mannen jobber og jeg studerer 50%. Mannen jobber i høy stilling i staten, har master om det har noe å si. Vi har hus, to hytter, bil osv. Hva vil du egentlig med innlegget ditt ts? Anonymkode: 48704...b26 2
Gjest Alterego666 Skrevet 27. mars 2020 #5 Skrevet 27. mars 2020 På 25.3.2020 den 20.07, AnonymBruker skrev: Vi har 8 barn. Mannen jobber og jeg studerer 50%. Mannen jobber i høy stilling i staten, har master om det har noe å si. Vi har hus, to hytter, bil osv. Hva vil du egentlig med innlegget ditt ts? Anonymkode: 48704...b26 Er alle barna felles barn?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #6 Skrevet 27. mars 2020 10 barn hjemme, 12 barn totalt. Mulig jeg er dømmende, men jeg skjønner ikke hvordan man klarer å følge opp så mange barn på en god måte. Man kan kanskje klare å følge dem helt ok opp, men ikke godt. Som førstegangsgravid skjønner jeg heller ikke at noen ønsker å gå gjennom det om igjen og om igjen. Jeg er bare 13 uker på vei, men gleder meg masse til jeg skal få ha kroppen min i fred igjen. Det blir ikke to tette her. Anonymkode: c8d93...2b2 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #7 Skrevet 28. mars 2020 På 25.3.2020 den 20.02, blaamandag skrev: «Livets harde skole» er en betegnelse jeg kun hører brukt av personer som avsluttet utdannelsen før videregående, og av reportere som peprer alle «stories» med klisjeer. Hvem av dem er du? På 25.3.2020 den 20.07, AnonymBruker skrev: Vi har 8 barn. Mannen jobber og jeg studerer 50%. Mannen jobber i høy stilling i staten, har master om det har noe å si. Vi har hus, to hytter, bil osv. Hva vil du egentlig med innlegget ditt ts? Anonymkode: 48704...b26 Hvorfor studerer du ikke 100%? Har du jobberfaring, eller har du bare født masse barn? På 27.3.2020 den 9.27, AnonymBruker skrev: 10 barn hjemme, 12 barn totalt. Mulig jeg er dømmende, men jeg skjønner ikke hvordan man klarer å følge opp så mange barn på en god måte. Man kan kanskje klare å følge dem helt ok opp, men ikke godt. Som førstegangsgravid skjønner jeg heller ikke at noen ønsker å gå gjennom det om igjen og om igjen. Jeg er bare 13 uker på vei, men gleder meg masse til jeg skal få ha kroppen min i fred igjen. Det blir ikke to tette her. Anonymkode: c8d93...2b2 Det er jo helt vanvittig med så mange barn. Å attpåtil så står de fram i media for å vise hvor flinke de er som klarer å mestre korona hverdagen med hjemmeskole - selv om ingen av de tydeligvis er i jobb. Altså, hvis man setter så mange barn til verden så bør det også være en selvfølge at de klarer å ta seg av dem - også i dagens situasjon. En ting jeg har lagt merke til som er felles for sånne familier er at foreldrene er så sinte. Husker for noen år siden etter at en familie med 7 barn sto fram i media og beklaget seg for at et eller annet tillegg ble fjernet fra uføretrygden. Dette syntes disse ikke noe om, og det gikk hardt utover økonomien. De fikk endel pes for det og folk mente at de ikke kunne få en masse unger og belage seg på å fostre de opp på uføretrygden. Denne mammaen var selvsagt på KG, og var sint som et lemen i svarene sine. Jeg kjenner også til ei som har 5 barn (de er voksne nå) å jeg har aldri hørt en person kjefte, rope og banne så mye til ungene som hun. Hun klarte heller ikke å følge opp ungene, og de har sagt som voksne at de skulle ønske de ble fulgt opp i oppveksten. Flere av de har egne barn nå, og de er fantastiske foreldre til sine barn, de har to hver. De har sagt at de lærte i oppveksten hvordan de ikke skulle være. Anonymkode: 70744...705 2
Rosatoast Skrevet 28. mars 2020 #8 Skrevet 28. mars 2020 På 25.3.2020 den 13.42, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/nordland/familie-pa-sortland-i-vesteralen-har-10-barn-hjemme-pga-korona-1.14956716 Skjønner at de er hjemme nå i koronatiden, men sånn til vanlig kan disse umulig rekke og jobbe? Livets harde skole? Anonymkode: 70744...705 Hvorfor sier du "Livets harde skole"? Må en ha den unødvendige kommentaren der? Innlegget ditt virket OK, og du virket noenlunde oppegående, frem til jeg leste det siste der.. Spar deg for krasse kommentarer som handler om andre mennesker, det gjør det lite attraktiv. Alle er forskjellige, selv om DU ikke vil ha 10 barn, så betyr ikke det at andre mennesker som vil ha 10 barn til idioter o.l.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #9 Skrevet 30. mars 2020 Det høres mildt sagt forferdelig ut Anonymkode: 91732...d11
Djungelvrål Skrevet 30. mars 2020 #10 Skrevet 30. mars 2020 Det er bare å hive de ut for å leke sammen store deler av dagen, ettermiddagen. De har jo hverandre og er heldige som alltid har noen og leke med og lov til det i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #11 Skrevet 30. mars 2020 Jfc la folk leve Anonymkode: 4c58b...0a5
asterix Skrevet 30. mars 2020 #12 Skrevet 30. mars 2020 Jeg hadde ikke noe problem med å jobbe fulltid da alle mine 8 eldste bodde hjemme i hvertfall. Hadde nok fint taklet det med to barn til også. Mange år med utdanning fra både høgskole og universitet har jeg i tillegg, så veldig mye mer enn " livets harde skole" ja. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #13 Skrevet 30. mars 2020 Hva er vitsen med å rakke ned på folk som har et liv som ikke er «A4» ts? Den siste setningen gjorde at jeg mistet lysten til å diskutere noe med deg. Anonymkode: ddafa...7a7 1
Million Skrevet 30. mars 2020 #14 Skrevet 30. mars 2020 Vi sitter tross alt på KG, så jeg bet meg automatisk merke i at paret i linken har en datter som heter RONJA (familiebilde fra i fjor, der var hun 4) 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #15 Skrevet 30. mars 2020 Nå har jeg aldri hatt barn så jeg skal være forsiktig med å uttale meg. Men de 4 eldste barna som bor hjemme er mellom 12 og 17 år. Da kan de jo hjelpe mye til i hjemmet. Vil si såpass gamle barn er mer en ressurs enn belastning om de er friske og veloppdragne. Da har man noen som kan hente de yngste i barnehagen, følge dem på trening, lage middag, vaske huset, osv. Anonymkode: a377d...830 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #16 Skrevet 31. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg aldri hatt barn så jeg skal være forsiktig med å uttale meg. Men de 4 eldste barna som bor hjemme er mellom 12 og 17 år. Da kan de jo hjelpe mye til i hjemmet. Vil si såpass gamle barn er mer en ressurs enn belastning om de er friske og veloppdragne. Da har man noen som kan hente de yngste i barnehagen, følge dem på trening, lage middag, vaske huset, osv. Anonymkode: a377d...830 Men nå er det ikke barnas oppgave å gjøre foreldrenes jobb. De eldste bør få lov til å konsentrere seg om skole og utdanning som er så viktig idag. Det er ikke de som har valgt at foreldrene skal ha så mange barn. Dessuten, hvis man må belage seg på hjelp fra tenåringene, så har man vel strengt talt for mange barn. Anonymkode: 70744...705 5
Ellevill Skrevet 31. mars 2020 #17 Skrevet 31. mars 2020 10 timer siden, Million skrev: Vi sitter tross alt på KG, så jeg bet meg automatisk merke i at paret i linken har en datter som heter RONJA (familiebilde fra i fjor, der var hun 4) Skjønte ikke hva som var morsomt her?
Million Skrevet 31. mars 2020 #18 Skrevet 31. mars 2020 Akkurat nå, Ellevill skrev: Skjønte ikke hva som var morsomt her? Godtesnop-tråden. Jeg orker ikke søke nå, men prøv å finne den selv "Har du godtesnop, Ronja?" 1
Djungelvrål Skrevet 31. mars 2020 #19 Skrevet 31. mars 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Men nå er det ikke barnas oppgave å gjøre foreldrenes jobb. De eldste bør få lov til å konsentrere seg om skole og utdanning som er så viktig idag. Det er ikke de som har valgt at foreldrene skal ha så mange barn. Dessuten, hvis man må belage seg på hjelp fra tenåringene, så har man vel strengt talt for mange barn. Anonymkode: 70744...705 Selvsagt bør tenåringer hjelpe til i hjemmet, de kan gjøre akkurat det samme som foreldre kan. Vaske klær, vaske gulv, støvsuge, lage mat osv. Det er ikke foreldrenes jobb, det er familiens jobb.. En tiåring kan også gjøre endel husarbeid. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #20 Skrevet 31. mars 2020 6 timer siden, Apocalypte skrev: Selvsagt bør tenåringer hjelpe til i hjemmet, de kan gjøre akkurat det samme som foreldre kan. Vaske klær, vaske gulv, støvsuge, lage mat osv. Det er ikke foreldrenes jobb, det er familiens jobb.. En tiåring kan også gjøre endel husarbeid. En tenåring skal også ha mulighet til å ta en utdanning uten å måtte ta mye av foreldrenes jobb. En som er i utdanning er jo ikke opptatt med det akkurat når de er på forelesning, man må jobbe mye med det på fritiden også. Å forvente at de attpåtil skal være nødt til å ta husarbeid eller passe 5-6 småsøsken i tillegg er ganske drøyt. Har foreldrene valgt p gå mange barn så må de også påta seg ansvaret for alle disse barna. Anonymkode: 70744...705 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå