AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #1 Skrevet 25. mars 2020 Lei av Korona-restriksjoner? Ikke komme ut, ikke dra ut av kommunen, på hytta eller på reise? På skolen? På jobb? Mange funksjonshemmede har levd med Korona-restriksjoner et helt liv, og gjør det hver dag året rundt. Jeg og mine likesinnede kaller det diskriminering. Men det har vært for døve ører. Kanskje blir det litt enklere å forstå nå. Det bør det! Anonymkode: 7df9d...5b3 10
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #2 Skrevet 25. mars 2020 Jeg lever det samme livet jeg har gjort i flere år, bortsett fra at jeg ikke får behandling nå😐 Jeg håper friske og velfungerende folk som tar livet for gitt, nå begynner å tenke litt lengre enn hva de har gjort før, og kanskje forstår litt bedre hvordan mange syke i samfunnet lever... Anonymkode: cc921...754 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #3 Skrevet 25. mars 2020 Nå er det vel nesten like mange forskjeller blant funksjonsfriske som det er blant funksjonshemmede. Jeg jobber med funksjonshemmede. Alle har de en jobb eller et aktivitetstilbud å gå til hver eneste dag . Mange av dem eier egen bolig, mange drar på hytta sydenturer og storbyferier . Desverre handler ofte dette om ressurser og forutsetninger. Akkurat som blant funksjonsfriske. Anonymkode: 651b1...742 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #4 Skrevet 25. mars 2020 Jeg ville spille på landslaget i fotball, men ble nektet. Det er diskriminering!! Anonymkode: b438f...fa7 4
Wenda Skrevet 25. mars 2020 #5 Skrevet 25. mars 2020 Jeg er også lei. Men det er ikke så mye forandret i hverdagen siden jeg er kronisk syk og ufør. Men jeg er lei fordi det tar vekk frihetsfølelsen. Ikke at jeg nødvendigvis hadde klart å gjøre noe annet i disse dager. Jeg kaller det ikke diskriminering. Har full forståelse for det derimot 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #6 Skrevet 25. mars 2020 De funksjonshemmede burde tenke seg om fordi barna i Afrika dør. De kan ikke klage. #logikk Anonymkode: b21c8...479 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #7 Skrevet 25. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De funksjonshemmede burde tenke seg om fordi barna i Afrika dør. De kan ikke klage. #logikk Anonymkode: b21c8...479 hvis funkjonshemmede ikke får lov å klage hvorfor får befolkningen generelt det da? hvorfor skal funkjonshemmde tenke mer på at folk i Afrika dør enn deg ? Anonymkode: 7df9d...5b3 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #8 Skrevet 25. mars 2020 Jeg forstår ikke denne logikken. Dere har hatt det jævlig, derfor fortjener alle å ha det jævlig også, men det er bare dere som får klage? Jeg jobber hardt og betaler skatt med glede for å hjelpe de funksjonshemmede, men om jeg klager på at ting er litt vanskelig nå, så diskriminerer jeg deg? Anonymkode: 3246e...5c1 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #9 Skrevet 25. mars 2020 Det finnes alltid noen som har det verre! Dette er det dårligste argumentet jeg hører, da ender du alltid opp med misbrukte og sultne barn i Afrika. Alle har lov til å kjenne på sorgen over at livet ikke er som det skal være akkurat nå. Anonymkode: 1391f...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #10 Skrevet 25. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke denne logikken. Dere har hatt det jævlig, derfor fortjener alle å ha det jævlig også, men det er bare dere som får klage? Jeg jobber hardt og betaler skatt med glede for å hjelpe de funksjonshemmede, men om jeg klager på at ting er litt vanskelig nå, så diskriminerer jeg deg? Anonymkode: 3246e...5c1 Det er jo ikke det står i HI. Det står at kanskje det blir mer forståelse for de som har dette som en hverdag allerede før, og etter, koronadagene. Jeg merker heller ikke forskjell, er hjemme pga sykdom og kroniske smerter. Tenk om alle i selvsagt karantene også hadde smerter i tillegg. Hvordan hadde det gått med de? Når koronadagene er over, vil de fleste gå tilbake til den gamle hverdagen. Fint for dem. For meg er det fortsatt det samme som gjelder 😔 Anonymkode: c7203...156 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #11 Skrevet 25. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes alltid noen som har det verre! Dette er det dårligste argumentet jeg hører, da ender du alltid opp med misbrukte og sultne barn i Afrika. Alle har lov til å kjenne på sorgen over at livet ikke er som det skal være akkurat nå. Anonymkode: 1391f...cb1 Endelig en oppegående person! Må da være lov å si at vi savner å kunne være med venner og familie, kunne feire bursdager, gå på aktiviteter osv. Anonymkode: b2dc2...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #12 Skrevet 25. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo ikke det står i HI. Det står at kanskje det blir mer forståelse for de som har dette som en hverdag allerede før, og etter, koronadagene. Jeg merker heller ikke forskjell, er hjemme pga sykdom og kroniske smerter. Tenk om alle i selvsagt karantene også hadde smerter i tillegg. Hvordan hadde det gått med de? Når koronadagene er over, vil de fleste gå tilbake til den gamle hverdagen. Fint for dem. For meg er det fortsatt det samme som gjelder 😔 Anonymkode: c7203...156 Innlegget er skrevet som om de som klager, diskriminerer de som har det slik ellers, men jeg synes ikke de utelukker hverandre. Man kan klage over å måtte sitte hjemme og også synes synd på de som alltid har det sånn. Anonymkode: 3246e...5c1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #13 Skrevet 25. mars 2020 Å herregud, slutt nå med denne «poor me»-mentaliteten. Stort sett alle har en forståelse for at uføre og funksjonshemmede som er «lenket fast» hjemme har det kjipt, men man er da for fanden ikke er dårlig menneske fordi man ikke konstant går rundt og gråter av den grunn. Anonymkode: ef0ed...650 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #14 Skrevet 25. mars 2020 Blir litt som å si at man ikke får lov å klage på hodepine fordi badet finnes andre mennesker med hjernesvulst 🙄 Anonymkode: 85046...57c 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #15 Skrevet 25. mars 2020 Jeg er ufør selv og blir sliten og lei av at noen uføre på kg er så ufattelige bitre og negative at de bare må lage slike tråder. Dere gjør ikke hverdagen noe særlig bedre for noen av oss andre uføre med å holde på slik som dette akkurat... Folk får ikke mer sympati med oss andre når dere er så ekstremt sutrete og attpåtil har en utnyttende stakkars-meg-mentalitet. Anonymkode: 03ddc...92d 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #16 Skrevet 25. mars 2020 Sånne sutreholdninger er det verste å forholde seg til. Det gjelder for alle. Pekefingeren ut, indignasjonen i stemmen "HVA MED OSS SOM....!!!" Jeg forstår deg mye mindre når du formulerer deg som du gjør, TS. Det bør DU tenkte på. Anonymkode: 07604...9e7 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #17 Skrevet 25. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Lei av Korona-restriksjoner? Ikke komme ut, ikke dra ut av kommunen, på hytta eller på reise? På skolen? På jobb? Mange funksjonshemmede har levd med Korona-restriksjoner et helt liv, og gjør det hver dag året rundt. Jeg og mine likesinnede kaller det diskriminering. Men det har vært for døve ører. Kanskje blir det litt enklere å forstå nå. Det bør det! Anonymkode: 7df9d...5b3 Du skriver noe viktig her. Håper at folk etter dette kan lære og forstå hverandre bedre. Det handler ikke om at det ikke er lov å klage og hvem som har det verst, men det handler om å forstå hverandre. Mange tar livet og det de har for gitt, henger seg opp i små bagateller og føler livet raser sammen hvis ikke alt er helt perfekt. For ikke å snakke om den smittende depresjonstrenden som begynte å komme blant friske folk som egentlig hadde alt. Anonymkode: 9b3b3...5c0
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #18 Skrevet 25. mars 2020 Ja vi vet at folk lever slik. Det er jo synd. På en annen side så har de ikke samme krav til livet. Jeg har levd slik pga depresjon. Jeg er frisk og oppegående, men passer ikke inn i samfunnet pga et pr diagnoser som ikke synes. De fører bare til at jeg ikke gjør det viktigste som egentlig ikke er viktig, nemlig den kleine smalltalken!!! Anonymkode: 3e8b5...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #19 Skrevet 25. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke denne logikken. Dere har hatt det jævlig, derfor fortjener alle å ha det jævlig også, men det er bare dere som får klage? Jeg jobber hardt og betaler skatt med glede for å hjelpe de funksjonshemmede, men om jeg klager på at ting er litt vanskelig nå, så diskriminerer jeg deg? Anonymkode: 3246e...5c1 Nei. Poenget er å formidle at den brakkesyken og frustrasjonen mange kjenner på nå, er forhold som mange funksjonshemmede ufrivillig må leve under i et langt liv fordi samfunnet ikke er tilrettelagt. Det er mange enkle endringer som kan gjøres for å øke tilgjengelighet. Likevel gjøres det ikke. Det handler ikke om at man ønsker at alle andre skal ha det like kjipt, det handler om en slags likegyldighet overfor den type diskriminering som funksjonshemmede blir utsatt for. Og akkurat i disse tider byr anledningen seg til at folk flest kan kjenne litt på hva denne berøvelsen av frihet faktisk kan gjøre for livskvaliteten til folk. Anonymkode: 84baa...e1f
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #20 Skrevet 25. mars 2020 Har medfølelse for deg. Du har ikke hjemmekontor, skole og barnehage da 😉 Anonymkode: eceb5...9fa
Anbefalte innlegg