altflyter Skrevet 25. mars 2020 #1 Skrevet 25. mars 2020 Jeg er så lei av negativitet og elendighet for tiden. Kan vi ikke lage en tråd om gode mennesker? Det fineste/snilleste og mest omsorgsfulle mennesket du har møtt. Noen som gjorde noe for deg som du aldri vil glemme. Jeg kan begynne. Jeg traff en jente gjennom felles bekjente. Hun kjente ikke meg noe særlig og jeg kjente ikke henne. Jeg ble dopet på en fest og prøvde å ringe min bror. Navnet hans og navnet hennes er svært likt, så jeg endte opp med å ringe henne kl 3 på natten. Jeg husker ingenting, men har blitt fortalt i ettertid at hun og samboer kjørte rundt i over en time og lette etter meg. De fant meg bevisstløs og kjørte meg til legevakten. Jeg spydde på henne og meg selv. De tok med seg klærne mine hjem og vasket dem. Dagen etter kom de og besøkte meg på sykehuset med rene klær og god mat. Jeg kjente dem knapt. Jeg hadde det tøft på den tiden og de insisterte på at jeg skulle flytte inn til dem for en periode. Jeg ble boende hos dem i nesten en måned. Ethvert forsøk jeg gjorde på å betale for meg, avfeide de. De ville bare være snille. Jeg er overbevist om at de reddet livet mitt. De inviterte en fremmed inn i hjemmet sitt og tok vare på meg. Det hører med til historien at 10 år senere er det paret mine aller nærmeste venner, men jeg glemmer aldri hvordan vennskapet startet. 32
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #2 Skrevet 25. mars 2020 Moren min 😊 Og mine kontaktpersoner i rus og psykiatri har vært fantastiske ☺️ Anonymkode: 00f95...d17 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #3 Skrevet 25. mars 2020 Bestemoren min! Hun ble utdelt råtne kort her i livet, men til tross for mange tap og kriser, var hun en varm og omsorgsfull person livet ut. Hun døde for tidlig etter et meget stressfylt liv, før hun fikk oppleve at det gikk bra med oss alle - til slutt... Om jeg kan bli halvparten så medmenneskelig som henne skal jeg si meg fornøyd. Anonymkode: c3278...44a 5
Gjest Vegansucks Skrevet 25. mars 2020 #4 Skrevet 25. mars 2020 Min mann❤️ Verdens beste venn, partner alt, min klippe, mitt alt... har aldri kunne være meg selv 100% foran noen andre før jeg traff han❤️ ganske pulbar og
Bunuel Skrevet 25. mars 2020 #5 Skrevet 25. mars 2020 Møtte en solbrilleselger i Torrevieja rundt år 2000. Ga meg utrolige tilbud på solbriller. 11
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #6 Skrevet 25. mars 2020 Meg selv. Jeg er fantastisk. Anonymkode: 1c15c...dc0 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #7 Skrevet 25. mars 2020 Thorvald Stoltenberg, hadde alle vært som ham, hadde kloden vært et fantastisk sted. Anonymkode: 969cd...ba8 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #8 Skrevet 25. mars 2020 Det er kjæresten min. Han er god som gull mot alle, så omsorgsfull og snill. Han bryr seg genuint om mennesker, og gjør alt han kan for at venner og familie skal ha det bra. Han behandler meg som en dronning (høres så cheesy ut, jeg vet, men det er sant), og gjør alt han kan for at jeg skal få en god dag selv om jeg har mye problemer med sykdom for tiden. Jeg gir selvsagt alt jeg kan tilbake. Har også en kompis som er ganske lik, stor omsorg for andre og tar seg alltid tid til å prate med folk. Gir mye av seg selv, og setter andre først. Anonymkode: c2776...2c4 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #9 Skrevet 25. mars 2020 En jeg leide hybel hos i min ungom som hjalp meg med bolig og flyttelass til tross for at han hadde en lang liste med folk som ventet på hybel hos han. Denne voksne mannen stilte opp og hjalp meg når alle mine såkalte venner frøs meg ut fordi jeg ikke var bra nok og fordi jeg nektet å la meg utnytte. Kommer aldri til å glemme den mannen. Anonymkode: e804e...767 6
Cinnamondiva Skrevet 26. mars 2020 #10 Skrevet 26. mars 2020 På 25.3.2020 den 13.49, AnonymBruker skrev: En jeg leide hybel hos i min ungom som hjalp meg med bolig og flyttelass til tross for at han hadde en lang liste med folk som ventet på hybel hos han. Denne voksne mannen stilte opp og hjalp meg når alle mine såkalte venner frøs meg ut fordi jeg ikke var bra nok og fordi jeg nektet å la meg utnytte. Kommer aldri til å glemme den mannen. Anonymkode: e804e...767 Åh blir så rørt på dine vegner.❤️ 3
Cinnamondiva Skrevet 26. mars 2020 #11 Skrevet 26. mars 2020 Vel, håper jeg en dag får oppleve mer fantastiske mennesker. ❤️
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #12 Skrevet 26. mars 2020 Min fantastiske bestemor! ❤ Hun tok ansvar og gav meg ett skikkelig hjem og omsorg hele barndommen min, når foreldrene mine ikke var i stand til det. På tross av at hun var over 60 når jeg kom flyttende som 4 åring. Hadde det ikke vært for henne hadde det nok endt med fosterhjem. Anonymkode: 34237...474 7
Fjollefyr Skrevet 26. mars 2020 #13 Skrevet 26. mars 2020 Min farmor, ei fantastisk dame. Alltid i godt humør, ba aldri om noe av andre hun ikke ville gjort selv. Trøstet og hadde omsorg for absolutt alle. Min mor var ei rasistisk homofob som ikke lot sjansen gå fra seg til å slenge litt gruff om dette. Min farmor satte foten ned mange ganger, og minnet oss på at vi er alle mennesker, respekter alle og aldri vis forakt for andre mennesker. Uansett. Hun viste meg at alle har noe godt i seg som vi skal lete etter, finne og rose dem for. Ikke igjennom ord, men igjennom handling. Hun ble neste 100 år og var det mest reflekterte og kjærlige menneske, tvers igjennom, helt til hun lukket øynene. 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #14 Skrevet 26. mars 2020 For en koselig tråd Er mange bra personer jeg har møtt. Jeg møtte en amazing meksikansk fyr i Barcelona en gang. Han var bare såå skjønn! Dsv møttes vi bare noen få ganger, og vi mista kontakten, siden han bor jo i Mexico. Han hadde bart og var bare så snill og god. Skulle ønske jeg kunne møte en lignende fyr. Ellers har jeg møtt folk som har hjulpet meg i tøffe tider. Hadde en periode sterk kjærlighetssorg og var helt på bunnen i flere år (sliter fortsatt med det men går uansett bedre), og opplevde at folk inviterte meg på middag, kom hjem til meg med bakst, inviterte meg på vin osv. Naboen min er snill, har hjulpet meg ut av en skikkelig knipe og jeg kommer for evig til å være takknemlig for det hun gjorde (klarte å miste nøklene mine og hadde ikke mobil, penger eller noe). Møtt mange snille folk på ferie, husker de var så snille i Panama. Veldig bra land og bra folk ❤️ Det viktigste man kan tenke på er at man trenger ikke alltid bruke masse penger og ressurser for å hjelpe noen eller stille opp. Ofte holder det med noen snille ord, eller at noen kommer med kake (boller, hva som helst) på døra di. Vi må huske at de fleste folk er snille, og vil hjelpe andre ❤️ Anonymkode: d8577...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #15 Skrevet 26. mars 2020 Min samboer. De siste 2 årene når livet mitt har nlitt snudd på hode og psyken gått å gjemt seg, har han vist seg som en mann som står støtt og gir alt pluss enda mer.... Rett og slett helten i mitt liv. Anonymkode: 30711...f5f 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #16 Skrevet 26. mars 2020 Min mamma. Fantastisk dame, alltid raus, hjelpsom, omtenksom og snill. Strekker seg langt for alle og er alltid positiv. Anonymkode: 34e62...ec1 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #17 Skrevet 26. mars 2020 Møtte en en ung mann som utført oral på resturanttoalettet. Anonymkode: 447d8...427 1
wintergirl Skrevet 26. mars 2020 #18 Skrevet 26. mars 2020 På 25.3.2020 den 13.35, AnonymBruker skrev: Bestemoren min! Hun ble utdelt råtne kort her i livet, men til tross for mange tap og kriser, var hun en varm og omsorgsfull person livet ut. Hun døde for tidlig etter et meget stressfylt liv, før hun fikk oppleve at det gikk bra med oss alle - til slutt... Om jeg kan bli halvparten så medmenneskelig som henne skal jeg si meg fornøyd. Anonymkode: c3278...44a ❤️❤️❤️
wintergirl Skrevet 26. mars 2020 #19 Skrevet 26. mars 2020 Foreldrene mine❤️ De står ved min side i tykt og tynt. De er fantastiske og full av kjærlighet❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #20 Skrevet 26. mars 2020 Vet ikke om det er den beste, men hun gjorde absolutt inntrykk. Jeg hadde kreft, gikk på cellegift, gikk gjennom operasjoner og tilbragte en god del tid på sykehuset. Ringte kreftavdelingen midt på natten på grunn av komplikasjoner og ble bedt om å komme med en gang. Der ble jeg tatt imot av en kjempehyggelig sykepleier som skaffet meg en seng (var vant med å sitte og vente på vonde stoler) og satt sammen med meg helt til legen kom. Tror det tok tre timer. Men det beste var da jeg leste i journalen min etterpå. Leger og sykepleiere pleier å skrive ting som "pasienten ringte klokken 02:45", men hun hadde skrevet navnet mitt. Altså "Maya ringte klokken 02:45" Jeg ble så rørt at jeg gråt. Tenk at jeg ble omtalt som en person og ikke bare som pasient! Anonymkode: aa2ed...e54 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå