Gå til innhold

Når russen oppfører seg bedre enn hytteeiere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss hylle russen for hva de ikke gjør! Man kan feire påske på hytta hvert år, russetid er en gang i livet. Så hvis noen skulle finne på å ha noe å klage på så er det faktisk russen. Men hva gjør de? Ingenting.. 

Anonymkode: 4490e...26a

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ungdommen er jo bra! Det er disse bortskjemte, velbemidlede 50-åringene som oppfører seg som bedritne rasshøl. Ikke minst ser vi det med hytte vs russefeiring.  

Anonymkode: d981c...a26

• Liker 30
Gjest Tutte
Skrevet

Ja, helt utrolig. Bortskjemte, klagete hyttefolk. At de ikke engang eier selvinnsikt og forstår hvor dumt det de holder på med er.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

La oss hylle russen for hva de ikke gjør! Man kan feire påske på hytta hvert år, russetid er en gang i livet. Så hvis noen skulle finne på å ha noe å klage på så er det faktisk russen. Men hva gjør de? Ingenting.. 

Kritikken mot hytteforbudet er at det er ikke et effektivt smittetiltak. De innrømmer det til og med selv.

Argumentet de bruker er at kommunene har ikke kapisitet. Men det er folk på hyttene året rundt, ingen på hytta er ikke normaltilstand. De burde ha kapisitet til at noen er på hytta.

Dette ødelegger også for privat sektor i hyttekommunene som er avhengig av forbruket til hyttefolket og det fører til mer smitte i byene.

Anonymkode: ed2a5...940

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kritikken mot hytteforbudet er at det er ikke et effektivt smittetiltak. De innrømmer det til og med selv.

Argumentet de bruker er at kommunene har ikke kapisitet. Men det er folk på hyttene året rundt, ingen på hytta er ikke normaltilstand. De burde ha kapisitet til at noen er på hytta.

Dette ødelegger også for privat sektor i hyttekommunene som er avhengig av forbruket til hyttefolket og det fører til mer smitte i byene.

Det handler ikke om smitte.

Dette er i normalsituasjoner de har kapasitet til å ta noen hyttefolk. Nå har de ikke kapasitet til å ta sine egne og må be røde kors om hjelp. Og det er mamge flere som rømmer til hytta si nå enn det pleier å være i noen sesong. Jeg vet veldig mange som har hytte, bruker den innimellom, men i påsken og vinterferien så drar de oftere og oftere utenlands. Nå vil alle som måtte jobbe, hadde tenkt å dra utelands, skulle besøke slekt på andre siden av landet osv til hytta. Det er MANGE flere som vil komme nå enn hva som er vanlig, og i tillegg er kapasiteten sprengt.

Fører til mer smitte i byene? De skal holde seg 1-2 meter unna hverandre uansett hvor du er. Og i din by/kommume er du tatt med i beregningen da det kommer til helsehjelp. I motsetningen til kommunen du har hytta i.

Økonomisk ødelegger det for veldig mange. Det er mange hoteller, flyselskap og andre i reiselivsbransjen som blir like rammet om ikke mer. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Og der beviste du at du ikke har hørt etter når de har forklart grunnen til forbudet, selv om de har forklart det ørten ganger.

Anonymkode: 53c91...9c4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og der beviste du at du ikke har hørt etter når de har forklart grunnen til forbudet, selv om de har forklart det ørten ganger.

Anonymkode: 53c91...9c4

De har måtte spesifisert at det er ikke bare korona de kan bli syke av på hytta. De kan få hjerneslag, kuttskader osv. Det er ikke sånn at alle andre sykdommer eller skader stopper opp og venter til viruset er borte.

Men folk må virkelig ha det inne med krydderskjeer...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av dere leser det jeg skriver. Normalsituasjonen i hytteområdene er ikke 0 personer på hytta, de er derfor dimensjonert til å håndtere at en person på en hytte får f.eks. hjerneslag. Det er derfor ingen behov for å sørge for at 0 personer er på hyttene sine.

Og at det ikke handler om smitte er et stort problem, fordi smittevernsloven åpner bare opp for utvidete fullmakter til å begrense smitte. Hvis det ikke er målet så risikerer man at forbudet er ulovelig.

Unngå smitte bør også være mål #1, fordi ingen kommuner i Norge er dimensjonert til at en stor andel befolkningen blir syke. Fokuset på hytter tar vekk fokus fra andre smittekilder som busser og kjøpesentere.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ungdommen er jo bra! Det er disse bortskjemte, velbemidlede 50-åringene som oppfører seg som bedritne rasshøl. Ikke minst ser vi det med hytte vs russefeiring.  

Anonymkode: d981c...a26

Og hva er du, som er så nedlatende mot en hel gruppe mennesker? 

Du får sikkert mange likes på den ufine kommentaren din, og det sier mye om hvor stort behov folk har for å kritisere andre. 

Jeg blir helt satt ut av alt hatet ALLE hytteeiere utsettes for nå. 

Anonymkode: ad5f9...01c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Noen hytteeiere oppfører seg som en gjeng bortskjemte 3 åringer midt i verste trassalder. At de ikke blir flaue over egen oppførsel. 

Anonymkode: 89bdd...a33

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av dere leser det jeg skriver. Normalsituasjonen i hytteområdene er ikke 0 personer på hytta, de er derfor dimensjonert til å håndtere at en person på en hytte får f.eks. hjerneslag. Det er derfor ingen behov for å sørge for at 0 personer er på hyttene sine.

Og at det ikke handler om smitte er et stort problem, fordi smittevernsloven åpner bare opp for utvidete fullmakter til å begrense smitte. Hvis det ikke er målet så risikerer man at forbudet er ulovelig.

Unngå smitte bør også være mål #1, fordi ingen kommuner i Norge er dimensjonert til at en stor andel befolkningen blir syke. Fokuset på hytter tar vekk fokus fra andre smittekilder som busser og kjøpesentere.

Folk har hjemmekontor og hvilke kjøpesentere er åpne nå?

Oslo sentrum er dødt.

Anonymkode: 70991...040

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk har hjemmekontor og hvilke kjøpesentere er åpne nå?

Oslo sentrum er dødt.

Anonymkode: 70991...040

Norge er mer enn kontorfolk og Oslo. 

Alle kjøpesenter her jeg bor, er åpne. Noen butikker er stengt, men senteret er åpent.

Anonymkode: ad5f9...01c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

De er ikke dimensjonert for det når de nå har corona de må bruke det meste av ressursene på.

Anonymkode: 3c6ec...953

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil aldri igjen godta argumentet "Det er ingen menneskerett å dra på ferie" fra disse hytteeierne i alle fall. Det mases jo hvert eneste år om at fattige som ALDRI får reise på ferie ikke må syte så voldsomt, det er masse, masse gøy å finne på i hjemmeferie også. Så nå er tiden til å vise at også de klarer dette - ett eneste år...

Anonymkode: a5e13...aad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mor til en gutt som skulle vært russ i år. Han har gledet seg i over ett år og har spart penger for å kunne kjøpe russedressen, russekort og billett til landstreff og russe kick off arrangement.  Både han og vennene synes det er veldig dumt det ikke blir noe russefeiring, men de tar det med fatning. De synes det er mye mye verre med Corona viruset som gjør kål på hele verden. Nå har hans klasse begynt med handling og hundelufting for folk som sitter isolert.Mange av disse ungdommene har ikke bil eller sertifikat, så de bærer handleposer rundt omkring i byen og leverer på dørene til folk. I tillegg tar de imot søppel og resirkulering fra de som sitter isolert, og legger i dunken og kaster i resirkulerings containerne. 

Anonymkode: ba3e4...d34

• Liker 16
Skrevet
1 time siden, Tutte skrev:

Ja, helt utrolig. Bortskjemte, klagete hyttefolk. At de ikke engang eier selvinnsikt og forstår hvor dumt det de holder på med er.

Usaklig.

• Liker 2
Gjest Tutte
Skrevet
1 minutt siden, Medisinsk bruker skrev:

Usaklig.

At hytteeiere oppfører seg som bortskjemte i denne saken mener du?

Skrevet

Russetiden har ikke begynt enda.

AnonymBruker
Skrevet

Hyttefolket er en ting. 

Men må begynner jeg å få den utsatte gruppa vi skal beskytte langt oppi halsen, og håper det kan bli satt inn tiltak mot dette. 

Jeg var en handlerunde i går. Og det var eldre par, overalt. Som gikk rett forbi sprit og hansker. Løftet på eple etter eple før de bestemte seg. Som sullet rundt, satt på benker. Så til og med to tilfeller av at folk spiste med hendene og tok på handlevognen. Inne på IKEA var det kun grått hår og se. Et sted som bør være unødvendig for mange å oppsøke nå. (jeg handlet inn til et prosjekt i huset, slik at vi har et tidsfordriv noen dager, er ung og frisk og følger alle forhåndsregler). 

Og en og annen enslig 20-60 åring, som spritet, tok på hansker, og gikk effektivt gjennom butikken med handleliste. 

Fra de jeg kjenner som er russ. Og de jeg kjenner som har skulle giftet seg. Eller har bestilt drømmeferien - alle har tatt det med fatning, litt skuffet, men deretter ristet det av seg og likevel fulgt myndighetenes råd. 

Anonymkode: 2f88d...9df

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De tror ikke det er mulig å hindre smitte totalt,  derfor var målet og hindre at alle blir smittet på en gang sånn at helsevesenet blir overbelastet. Så å hindre smitte forsøker de jo i aller høyeste grad, men ikke for å hindre smitte totalt, men for å hindre at alle blir smittet på en gang. 

Og du leser ikke hva jeg skriver, jeg skriver at til vanlig så takler de noen hyttefolk, men dette er ikke vanlige tilstander og per nå så har noen av kommunene allerede sprengt kapasitet med sine egne innbyggere og må få hjelp av røde kors. 

• Liker 4
  • Opprett ny...