Sizz- Skrevet 25. mars 2020 #1 Skrevet 25. mars 2020 Har en jente på 13 mnd som blånekter å ha på sko! Når vi skal ut så må hun ha på skoposer.... så hun får ikke til å være med å gå litt rundt heller for de posene er litt i veien. Snubler så lett i dem. Om jeg kler på skoene så blir hun kjempesint! Jeg kan sette henne på gulvet med sko på og det ender i et kjemperabalder. Da står hun der rett opp og ned og hyler, nekter å røre på seg og setter seg heller ikke ned. Akkurat som hun tror det ikke går an å bevege seg med dem på. Men om jeg holder henne i hendene og veileder henne bortover gulvet så går hun jo. Men hun hater det. Har også prøvd å ta dem på sammen med uteklærne. Tenkte kanskje hun skulle godta det da. Men nei:/ skoene er ikke for små, det er et par sandaler med reim over rista. Så jeg kan ikke forestille meg at de er vonde å ha på. Hun blir sint bare hun ser jeg kommer til henne med dem liksom. Flere?:p
Mann3030 Skrevet 25. mars 2020 #2 Skrevet 25. mars 2020 Du kan jo la henne være med å velge sko ved neste kjøp. Kanskje det blir gøyere da? Hvis ikke dette fungerer virker timeout veldig bra fra 1 år og opp.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #3 Skrevet 25. mars 2020 Sjekk om hun er plattfot! Det var jenta mi, og hun fikk rett og slett senestrekk av å ha på sko 🙂 Anonymkode: fa424...979 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #4 Skrevet 25. mars 2020 36 minutter siden, Mann3030 said: Du kan jo la henne være med å velge sko ved neste kjøp. Kanskje det blir gøyere da? Hvis ikke dette fungerer virker timeout veldig bra fra 1 år og opp. 😆 Hi. Det går seg nok til. Min likte heller ikke å gå med sko i starten. Ville latt henne sitte ute med skoene på i starten. Anonymkode: bcf26...a8a
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #5 Skrevet 25. mars 2020 1 time siden, Mann3030 skrev: Du kan jo la henne være med å velge sko ved neste kjøp. Kanskje det blir gøyere da? Hvis ikke dette fungerer virker timeout veldig bra fra 1 år og opp. Nei nei nei nei. Man gir ikke timeout fordi en 1-åring ikke vil ha på sko. Herregud, hva feiler det folk?!?! Anonymkode: b666d...da4 18
Sizz- Skrevet 25. mars 2020 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😆 Hi. Det går seg nok til. Min likte heller ikke å gå med sko i starten. Ville latt henne sitte ute med skoene på i starten. Anonymkode: bcf26...a8a Hun skriker når hun sitter også. Hender hun glemmer at de er der da, hvis vi avleder med noe. Men med en gang hun kikker ned på føttene og får øye på skoene så hyler hun igjen. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei nei nei nei. Man gir ikke timeout fordi en 1-åring ikke vil ha på sko. Herregud, hva feiler det folk?!?! Anonymkode: b666d...da4 Enig. Tror ikke en time out ville hatt så mye for seg heller. Og tror heller ikke det er vits å prøve å la henne velge sko selv. Hun er bare 1 år:p 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #7 Skrevet 25. mars 2020 Prøv med barfotsko. Det er en fin gruppe på face der du kan få kjøpt pent brukte sko, eller så kan du følge linjene på siden til nettsider som selger slike sko. De er ekstra brede og myke, så det kan hende jenta di synes de er ok å gå med. Anonymkode: efb9e...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #8 Skrevet 25. mars 2020 Skoposer funker fint på min nå som hun har lært å gå skikkelig. I starten når hun begynt eå gå etterlyste bhg sko fordi hun snubla mye i skoposene, men nå, ca 2 mnd senere går det bare godt. Det er nok bare uvant i starten siden de ikke er vant med noe som helst på beina og ikke skjønner at de må løfte beina pittelitt mer når de tar stegene... Det gjelder nok for sko også, det er bare skummelt og uvant 🙂 Det går seg til. Anonymkode: bc5cf...5f7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #9 Skrevet 25. mars 2020 Nettopp vært der selv. Tok dem på litt hver dag, inne, avledet med bøker osv, og så tok dem av igjen. Lot dem alltid ligge fremme så han kunne leke med dem og studere dem. Så gikk det seg til. Anonymkode: b669d...a3e 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #10 Skrevet 25. mars 2020 Snart er det vel en idiot som foreslår henvisning til BUP 🙈 Anonymkode: b9ef6...235 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #11 Skrevet 25. mars 2020 Hva skjer om du gir henne skoene? Siden hun blir sint når du kommer med dem? Gi barnet skoene. La henne finne på det hun vil med dem. Tygge eller hva hun nå enn liker å gjøre med sko. La henne hjelpe til med å ta sko på deg, en dukke, et søsken eller en bamse. Finn på ting med skoene. Lag dukketeater på sofaryggen - tip-tap -steppeti-stepp. Ville også vurdert om skoene faktisk er ok. Sandaler med rem er verdens mest ubehagelige plagg, og jeg er voksen og har hard hud på beina. Til et lite barn virker det som et snodig valg når du har masse fine myke tøfle-aktige sko med lett såle. Anonymkode: 25ec3...4a1 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #12 Skrevet 25. mars 2020 Min hatet sko! Bare hun så de ble hun hysterisk. Det som løsnet det for oss var sommerferie i syden. Det var for varmt å gå uten sko ved bassenget, så hun koblet ganske fort at det bare var mulig å gå rundt med sko på. Vet ikke hvordan du kan overføre dette til nå da... For det er neppe kaldt nok på bakken til at hun skjønner at hun må ha på sko. Og risikerer å bli syk. Anonymkode: 2ebcd...4dd
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #13 Skrevet 25. mars 2020 Kjøp et par myke og deilige tøfler som hun kan begynne med først Anonymkode: f8b5a...52e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #14 Skrevet 25. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Snart er det vel en idiot som foreslår henvisning til BUP 🙈 Anonymkode: b9ef6...235 Å hva har egentlig du bidratt med i denne tråden? 🤷🏼♀️ Anonymkode: 69f40...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #15 Skrevet 26. mars 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer om du gir henne skoene? Siden hun blir sint når du kommer med dem? Gi barnet skoene. La henne finne på det hun vil med dem. Tygge eller hva hun nå enn liker å gjøre med sko. La henne hjelpe til med å ta sko på deg, en dukke, et søsken eller en bamse. Finn på ting med skoene. Lag dukketeater på sofaryggen - tip-tap -steppeti-stepp. Ville også vurdert om skoene faktisk er ok. Sandaler med rem er verdens mest ubehagelige plagg, og jeg er voksen og har hard hud på beina. Til et lite barn virker det som et snodig valg når du har masse fine myke tøfle-aktige sko med lett såle. Anonymkode: 25ec3...4a1 Gutten min nekta faktisk helt å gå med tøfler, men sandaler var godkjent og virkelig godt å gå med for han. Han ble helt febrilsk som 1åring og litt eldre om jeg prøvde tøfler på han. Men det er også eneste skotypen han ikke liker. Han går fint med alt annet, så har ikke så mye tips til deg ts, desverre. Men vi brukte gode goretex sko fra viking som første skoene, og noen myke joggesko fra Adidas (det var midt på sommeren 2018 han lærte å gå). Og han var noe eldre enn din. Håper du finner noen sko som kan være bedre for henne. Anonymkode: 63238...593
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå