Gå til innhold

Måtte kaste ut mannen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne uka eskalerte en krangel mellom ene tenåringen og mannen veldig. Ikke første gangen, men denne gangen var det så stygt at jeg kunne ikke annet enn å kaste mannen ut. Vi har vært gift nesten 20 år og har flere barn..Vil ikke legge ut detaljer, men trenger praktiske råd i disse dager som alt er stengt. Jeg kommer meg ikke på jobb når skole/bhg er stengt, jeg har ikke fast jobb men er ringevikar. Jobber vanligvis mye, men da jobber vi motsatt skift slik at den andre er hjemme. Det er ikke noe alternativ å la han være alene med barna. Familievernkontoret er stengt, NAV er overbelastet. Vi har ikke mye buffer å ta av men vi klarer oss en stund. 
Både barna og jeg er redd for han. Han har ikke tatt kontakt etter at han dro.

Kan noen komme med noen råd eller bare si at dette kommer til å gå bra? Jeg er helt skjelven, men må bare puste og samle meg og være mamma, lærer og bhg-pedagog i disse dager hvor verden bare klapper sammen rundt oss.. 💔

Anonymkode: cdece...1e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å sjekke ut om familievernkontoret tilbyr megling online?

Har dere barn sammen må dere jo til megling uansett sammen, så vidt jeg har skjønt. 

I disse dager bør vel den kunne gjøres digitalt, med tanke på korona, selv om han sitter et sted og du sitter et sted (i egne hus).

I ytterste konsekvens er krisesenteret en god mulighet for deg og barna dine.

Røde Kors har midler som de bruker til å hjelpe personer i sin kommune (alle kommuner, så vidt jeg vet).

Frelsesarmeen hjelper visstnok også. 

På min skole har man opprettet en Hjertetelefon, der man kan ringe hvis man trenger noen å snakke med om utfordringer i denne koronatiden. Har de det på dine barns skole? 

❤️ Lykke til!

Anonymkode: fac91...719

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan kontakte nav. Eller barnevernet 

Anonymkode: e94cb...cb2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne uka eskalerte en krangel mellom ene tenåringen og mannen veldig. Ikke første gangen, men denne gangen var det så stygt at jeg kunne ikke annet enn å kaste mannen ut. Vi har vært gift nesten 20 år og har flere barn..Vil ikke legge ut detaljer, men trenger praktiske råd i disse dager som alt er stengt. Jeg kommer meg ikke på jobb når skole/bhg er stengt, jeg har ikke fast jobb men er ringevikar. Jobber vanligvis mye, men da jobber vi motsatt skift slik at den andre er hjemme. Det er ikke noe alternativ å la han være alene med barna. Familievernkontoret er stengt, NAV er overbelastet. Vi har ikke mye buffer å ta av men vi klarer oss en stund. 
Både barna og jeg er redd for han. Han har ikke tatt kontakt etter at han dro.

Kan noen komme med noen råd eller bare si at dette kommer til å gå bra? Jeg er helt skjelven, men må bare puste og samle meg og være mamma, lærer og bhg-pedagog i disse dager hvor verden bare klapper sammen rundt oss.. 💔

Du kan ha rett på plas i skole/bhg, du er alene om omsorg nå og barna er i en veldig sårbar situasjon.

Unntakskriteriene gjelder nok de i din situasjon om det er snakk om voldelig/truende atferd. En opphetet krangel er nok ikke innafor (om det aldri har skjedd før). Altså, barna skal regnes som sårbare av en grunn. 

Om jobben din i tillegg er innen kritisk personell har du garantert rett på plass.

Ring skole/bhg og forklar situasjonen, vær ærlig. 

Anonymkode: 4e09e...681

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts, ta kontakt med skole og bhg. Du har krav på plass dersom du jobber i samfunnskritisk yrke. Ta kontakt med barnevernet for veiledning og hjelp i denne situasjonen. Barna trenger nok også noen å snakke med. Bra du kom deg ut av situasjonen! 

Anonymkode: 0b201...bc9

• Liker 1
Skrevet

Kjære TS. Så sterk du er! Det er ikke enkelt men jeg er helt sikker på at dette vil gå bra. Selv om det er vanskelig akkurat nå. Familiekontorene har mye å gjøre men kanskje de kan få tid innimellom. Bruk resten av tiden på å snakke godt med barna som jo er redde og rett fokus på dem. Pust. Sender en stor klem. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kontaktet et krisesenter og hørt hva de kan hjelpe med nå. Du er neppe den eneste.

Jeg heier på deg TS! ❤️

Anonymkode: 10d94...568

• Liker 3
Skrevet

1 time siden, AnonymBruker skrev:

bare si at dette kommer til å gå bra?

du har kastet ut mannen din, men du har ingen støttenettverk, familie eller venner? 

jeg ville ringe presten hos det lokale kirkesamfunnet. om du er ikke troende, bare velg en tro som står nærmest til deg...

når du har roet deg ned, før eller senere du må snakke med mannen din. ikke noe videokonferensing, det er bare tull, men personlig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Energidronning skrev:

du har kastet ut mannen din, men du har ingen støttenettverk, familie eller venner? 

jeg ville ringe presten hos det lokale kirkesamfunnet. om du er ikke troende, bare velg en tro som står nærmest til deg...

når du har roet deg ned, før eller senere du må snakke med mannen din. ikke noe videokonferensing, det er bare tull, men personlig. 

Jo jeg har venner, Ikke familie. Men det er jo unntakstilstand over alt.. ting er ikke som de var for bare noen uker siden. Prest er kanskje ikke dumt, takk. ☺️

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, avsporing, brukerdebatt og samtlige svar til dette. 

- Matas, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Inviter mannen over til en seriøs prat når ungene har lagt seg. Dette er tiden for å prate skikkelig sammen. Det gjelder tenåringen også. Vanskelig å gi gode råd siden jeg ikke vet årsaken til krangelen. 
Sett opp et familiemøte mellom deg, mannen og tenåringen. 
man kommer ikke gjennom til tenåringer ved å kjefte ei heller til mannen. Han burde lese seg litt opp rundt hvordan han skal takle barn/tenåringer når det er uenigheter. Dere foreldre burde jobbe som et lag. 

Håper dette hjelper litt. Lykke til

Anonymkode: 7c85c...234

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep. 

- Matas, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å gi råd når man ikke vet hva som faktisk har skjedd, eller situasjonen.

Jeg ville invitert mannen min hjem og hatt en alvorlig samtale med han. Og jeg ville ringt til barnevernet kanskje.
Hva/hvorfor kranglet de om? Er jo en stor hovedfaktor her. Trenger barnet samtaler hos barnevernet? 

Ville aldri kasta ut mannen min fordi han krangla med tenåringen, jeg hadde bedt de begge holde kjeft også måtte vi hatt et familiemøte, går ikke an å oppføre seg slik. Heller ikke å bli kastet ut av eget hjem, pga tenåringen og mannen krangler. Han har like mye rett til å bo der. Tenåringer er vanskelige, og mye mulig mannen din syntes det er VELDIG vanskelig med tenåringer, ihvertfall tenåringsjenter kan være et helvete. 

Anonymkode: d7be4...c25

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å gi råd når man ikke vet hva som faktisk har skjedd, eller situasjonen.

Jeg ville invitert mannen min hjem og hatt en alvorlig samtale med han. Og jeg ville ringt til barnevernet kanskje.
Hva/hvorfor kranglet de om? Er jo en stor hovedfaktor her. Trenger barnet samtaler hos barnevernet? 

Ville aldri kasta ut mannen min fordi han krangla med tenåringen, jeg hadde bedt de begge holde kjeft også måtte vi hatt et familiemøte, går ikke an å oppføre seg slik. Heller ikke å bli kastet ut av eget hjem, pga tenåringen og mannen krangler. Han har like mye rett til å bo der. Tenåringer er vanskelige, og mye mulig mannen din syntes det er VELDIG vanskelig med tenåringer, ihvertfall tenåringsjenter kan være et helvete. 

Anonymkode: d7be4...c25

Når hun skriver at en krangel eskalerte tenker jeg det betyr at det skjedde mer enn at de kranglet slik man sikkert gjør med fjortiser til tider.

Anonymkode: 9770b...f53

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...