AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #1 Skrevet 25. mars 2020 Hei! Noen som har erfaring med å leie ut bolig i en annen by enn der man bor? Saken er at jeg har leilighet i byen jeg er nå men skal flytte videre til ny jobb i annen by. Er redd for at jeg ikke har mulighet til å selge pga. stort boligprisfall som virker ut til å komme fremover, da jeg ikke vil gå med stort tap på boligen. Har 3 soverom like ved et stort universitet, så håper det bør gå fint å leie ut, men vet ikke hvordan jeg organiserer slikt når jeg bor i en helt annen by. Noen som har erfaringer? Anonymkode: fe750...cda
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #2 Skrevet 25. mars 2020 Det skulle stå at jeg ikke ønsker å selge med stort tap på boligen. Anonymkode: fe750...cda
Million Skrevet 25. mars 2020 #3 Skrevet 25. mars 2020 Risikoen man løper ved å leie ut langt fra der man bor, er jo at man ikke får hatt det samme oppsynet og kontrollen med den som man ville hatt om den var i nærheten. Jeg vet ikke om jeg ville våget. Folk kan jo ramponere og holde på i månedsvis, før du får tid til å dra innom for en varslet kontroll etc. Og er det noe leieboerne klager på og som må fikses av utleier, sitter du langt unna og har vanskelig for å få tatt fri og dratt innom og sett på det/ordnet det, som man er pliktig til som utleier. Jeg kjenner at selv ville jeg ikke hatt nerver til å leie ut "usett" langt unna. Ville uroet meg konstant for at eiendommen skulle bli ødelagt.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #4 Skrevet 25. mars 2020 Det er da til studenter jeg ville leid ut, og jeg liker å tro at mange av studentene rundt Gløshaugen i Trondheim er streite folk. Samtidig så vet jeg ikke om dette er tilfelle. Samtidig er det skummelt, ja. Har jo lyst til å kunne stikke innom og sjekke hvordan det går og om de ivaretar leiligheten. Anonymkode: fe750...cda
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #5 Skrevet 25. mars 2020 Bruk utleiemegler. Anonymkode: d3561...e93 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #6 Skrevet 25. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Bruk utleiemegler. Anonymkode: d3561...e93 Leste om dette nå, er ikke det voldsomt dyre saker for en veldig liten tjeneste? Anonymkode: fe750...cda
KikiEco Skrevet 25. mars 2020 #7 Skrevet 25. mars 2020 Jeg leier ut en leilighet i en annen by (Trondheim) og er storfornøyd med å bruke utleiemegler. Jeg har da bevisst ikke leid ut til studenter, men alikevel har det dukket opp ting som det er greit å vite at jeg har noen som rydder opp i problemer og har kontroll.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #8 Skrevet 25. mars 2020 Hvor mye betaler du til utleiemegler da? Og hvor mye får du inn av inntekter? Jeg tror ikke jeg går særlig i pluss uansett, men er jo greit å holde på leiligheten noen år om det ikke går å selge nå... Anonymkode: fe750...cda
Fliseklemme Skrevet 25. mars 2020 #9 Skrevet 25. mars 2020 Jeg leier ut leiligheten min i en annen by. Jeg har familie og venner som hjelper meg og stiller opp om det skulle være noe. F.eks i går hadde min bror visninger på leiligheten og han har mulighet til å dra innom om det trengs. Jeg hadde ikke klart å leie ut uten hjelp.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #10 Skrevet 25. mars 2020 2 minutter siden, Fliseklemme said: Jeg leier ut leiligheten min i en annen by. Jeg har familie og venner som hjelper meg og stiller opp om det skulle være noe. F.eks i går hadde min bror visninger på leiligheten og han har mulighet til å dra innom om det trengs. Jeg hadde ikke klart å leie ut uten hjelp. Ønsker veldig at jeg hadde familie og gode venner her som kunne hjulpet meg. Har dessverre bare venner som er veldig opptatte og ikke så nære, litt derfor jeg flytter. Hadde vært veldig greit å få til om det var slik. Opplever du at det trenger mye oppfølging? Anonymkode: fe750...cda
Fliseklemme Skrevet 25. mars 2020 #11 Skrevet 25. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ønsker veldig at jeg hadde familie og gode venner her som kunne hjulpet meg. Har dessverre bare venner som er veldig opptatte og ikke så nære, litt derfor jeg flytter. Hadde vært veldig greit å få til om det var slik. Opplever du at det trenger mye oppfølging? Anonymkode: fe750...cda Det skjønner jeg! Flytter du langt unna? Nei, eller det kommer veldig ann på hvem som bor der. Hun som har bodd der nå har jeg nesten ikke hørt noe fra. Penger på konto hver mnd, og ingen problemer. Synd at hun flytter. Men det var en som bodde der før henne som trengte hjelp med aaaalt og klaget blant annet på at han måtte kjøpe grønnsåpe til å vaske selv. Var jo ikke hans leilighet, så han mente jeg burde dekke alt som omhandlet den.. 🤦♀️ Det er jo det som er vanskelig med å leie ut, for man vet jo aldri. Men min erfaring er å bruke god tid, ha en god kontrakt og følg magefølelsen.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #12 Skrevet 25. mars 2020 Jeg leier ut i en annen by (2,5 timers kjøring). Fant en god leietaker og tar litt under markedspris i husleie mot at han ordner småting som dukker opp selv. Det meste ordnes på email. Anonymkode: 4b688...f81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå