Honey Dew Skrevet 25. mars 2020 #41 Skrevet 25. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg velger å se det positive i korona situasjonen. Man kan bli bedre kjent med seg selv. Å kjede seg og føle seg alene er sundt. Anonymkode: a3068...bda Det er ikke skadelig å kjede seg. Å kjede seg er helt normalt, men en kan også bruke den tiden en kjeder seg til å gjøre noe annet. F eks lære seg å tegne, strikke, fargelegge, hekle, sy osv.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #42 Skrevet 25. mars 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreløpig er antall mennesker som har dødd av corona i Norge mye mindre enn antall døde av influensa, lungebetennelse, ulykker, kreft, hjerteinfarkt, hjerneslag osv hittil i år. Er det kun coronapasienter vi skal bry oss om, og drite i alle som nå ikke får nødvendig helsehjelp fordi alt er stengt? Anonymkode: ci Coronastyret minner meg egentlig om tiden etter 22.juli. Samfunnet var ikke stengt ned, men alle brydde seg kun om ungdommene som ble drept på Utøya, og prøvde man å nevne at andre også hadde det kjipt(for min del var jeg veldig bekymret for at min lille sønn var alvorlig syk, gikk heldigvis bra, men likevel), så fikk man kjeft og kritikk Anonymkode: 907b9...aaf 6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #43 Skrevet 25. mars 2020 43 minutter siden, Katarina441 skrev: Dette er en tid for å bry seg om seg selv ig andre på en annen måte enn det vi er vant til, for å bry seg om andre må det ikke gis en klem eller fysisk berøring😉 dette er tiden for å facetime og ringe hverandre, send meldinger og lange mail❤️ Vi trenger ikke slutte bry oss selv om vi ikke ser hverandre face to face! Noen av hjelpetelefonene er også oppe å går, helsesista har en så for de som har det ekstra utfordrende har noen de kan ringe til og er det fare for liv legges det fortsatt inn i akutt psykiatrien da😉 Helsesista og facetime? Du er klar over at de fleste ensomme mennesker er middelaldrende menn? De vet vel knapt hva disse tingene er, og er heller ikke veldig aktive på sosiale medier. For mange av disse blir det nok til å sitte og se på repriser på lineær TV dagen lang Anonymkode: 907b9...aaf 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #44 Skrevet 25. mars 2020 Jeg har slitt med en ganske tung depresjon og PTSD de siste par åra. Ironisk nok, så har jeg det psykisk sett veldig bra for øyeblikket. Jeg har godt av hjemmekontor og et litt roligere tempo, samtidig som situasjonen gir meg noe å fokusere på utenfor meg selv. Det er på en måte en realitetsorientering som setter de andre tinga jeg har slitt med i et annet perspektiv. Anonymkode: 37f51...2e0 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #45 Skrevet 25. mars 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig, skal vi la et virus ta knekken på oss? Vi kan ikke la dette viruset isolere oss for hverandre Anonymkode: e8d11...251 Det er ikke viruset som gjør det, det er myndighetene. I Spania kan du nå bli bøtelagt for å kjøre to i bilen. Anonymkode: 2b666...4b9 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #46 Skrevet 25. mars 2020 Dette var et utrolig godt innlegg ts. Om du kan så prøv å få det i avisa, eller iallefall spre det på sosiale media. Anonymkode: 2b666...4b9 5
Gjest DislayName Skrevet 25. mars 2020 #47 Skrevet 25. mars 2020 49 minutter siden, AnonymBruker said: Kjenner jeg blir utrolig irritert!!! Verden går til helvete og folk dør, men stakkars de ENSOMME OG SUICIDALE?! JA, selvfølgelig er det synd i alle som ikke har det bra, men hva foreslår du egentlig at vi gjør med det nå? Anonymkode: db90c...f0b Har du hørt om å ha to tanker på en gang, kanskje også flere? Ja, stakkars ensomme og suicidale, samtidig som man kan tenke stakkars corona-utsatte eller de i risikosonen. Medlidenhet er ikke et nullsumspill; min medfølelse for folk som sliter er ikke brukt opp på korona-utsatte, den strekker seg til alle som sliter.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #48 Skrevet 25. mars 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner jeg blir utrolig irritert!!! Verden går til helvete og folk dør, men stakkars de ENSOMME OG SUICIDALE?! JA, selvfølgelig er det synd i alle som ikke har det bra, men hva foreslår du egentlig at vi gjør med det nå? Anonymkode: db90c...f0b I jula var det tydeligvis veldig synd på de, men nå skal vi åpenbart drite i de... Anonymkode: 907b9...aaf 9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #49 Skrevet 25. mars 2020 Jeg tror ikke at det er nødvendigvis de som er ensomme som tar livet av seg. De er jo allerede kjent med å være alene og vil kanskje ikke ta denne tiden så tungt. Da er det værre med de som mister hele livsgrunnlaget sitt ved at firmaet går konkurs, mister jobben og ikke kalrer å betjene regninger da det blir vanskelig å finne billigere bolig når så mange andre må gjøre det samtidig pga økonomien, ekteskap som ryker, eller at man mister altfor mange nære på en gang. Og kanskje også de som sitter med skyhøy gjeld fra før. Anonymkode: 0d4c2...2c5 7
trøndermann38 Skrevet 25. mars 2020 #50 Skrevet 25. mars 2020 Synes alle burde ta seg tid til å for eksempel ta kontakt med noen som kanskje sitter alene på Facebook eller ringe. Mye som hjelper, vet veldig godt åssen det er å slite psykisk og være alene over lang tid. Jeg hadde i alle fall satt pris på det. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #51 Skrevet 25. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men man kan ikke sette en verdi på mennesker ved å si at det er greit at folk som sliter psykisk tar livet av seg fordi de er en belastning på samfunnsøkonomien. Med en slik holdning så skulle jo alle som ikke bidrar økonomisk til samfunnet blitt tatt med ut i skauen og skutt... Anonymkode: 907b9...aaf Neida. Det er stor forskjell på å skyte andre folk og de som velger å skyte seg selv. Anonymkode: 48559...bb7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #52 Skrevet 25. mars 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror ikke at det er nødvendigvis de som er ensomme som tar livet av seg. De er jo allerede kjent med å være alene og vil kanskje ikke ta denne tiden så tungt. Da er det værre med de som mister hele livsgrunnlaget sitt ved at firmaet går konkurs, mister jobben og ikke kalrer å betjene regninger da det blir vanskelig å finne billigere bolig når så mange andre må gjøre det samtidig pga økonomien, ekteskap som ryker, eller at man mister altfor mange nære på en gang. Og kanskje også de som sitter med skyhøy gjeld fra før. Anonymkode: 0d4c2...2c5 Mange er i begge disse gruppene. Er du på AAP eller på tiltak som er på vei til å ta slutt nå, er du i fritt fall. Ensomhet og sykdom til vanlig, nå kombinert med total isolasjon, opphold i behandling, og gode sjanse for ødelagt økonomi, kanskje permanent? Er man ufør burde det gå greit økonomisk, men ikke alle er så heldige. Anonymkode: d1daf...a5d 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #53 Skrevet 25. mars 2020 40 minutter siden, DislayName skrev: Har du hørt om å ha to tanker på en gang, kanskje også flere? Ja, stakkars ensomme og suicidale, samtidig som man kan tenke stakkars corona-utsatte eller de i risikosonen. Medlidenhet er ikke et nullsumspill; min medfølelse for folk som sliter er ikke brukt opp på korona-utsatte, den strekker seg til alle som sliter. Medlidenhet kan man for all del ha, men å si at tiltakene er uforholdsmessige fordi det går ut over denne gruppen er så navlebeskuende at det ikke kan tas seriøst. Anonymkode: db90c...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #54 Skrevet 25. mars 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: I jula var det tydeligvis veldig synd på de, men nå skal vi åpenbart drite i de... Anonymkode: 907b9...aaf Var det verdenskrise i julen? Ikke? Neivel. Anonymkode: db90c...f0b 5
Gjest Katarina441 Skrevet 25. mars 2020 #55 Skrevet 25. mars 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helsesista og facetime? Du er klar over at de fleste ensomme mennesker er middelaldrende menn? De vet vel knapt hva disse tingene er, og er heller ikke veldig aktive på sosiale medier. For mange av disse blir det nok til å sitte og se på repriser på lineær TV dagen lang Anonymkode: 907b9...aaf Altså nå har jeg bare svart på innlegget til trådstarter jeg😉 Det fins faktisk mange ensomme 14 åringer også😏 Har du forresten sjekket helsesista? HUN som har dratt i gang et prosjekt men psykologer og annet fagpersonell for alle aldersgrupper i disse dager😉 Da er du vel klar over at disse middelaldrende ensomme mennene ikke får hjelp fra det offentlig til daglig heller, di sitter faktisk hjemme uten å si at de trenger hjelp! Jeg tenker at å bry seg om andre har ingen aldersgrense, hvor gammel er en middelaldrende mann forresten? Jeg hjalp en oldefar på 92 år med å facetime oldebarnet sitt en kveld på jobb, grunnen til at han trengte hjelp var fordi nettet på jobb var nede, i hverdagen facetimer han sine nære og kjære daglig.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #56 Skrevet 25. mars 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var et utrolig godt innlegg ts. Om du kan så prøv å få det i avisa, eller iallefall spre det på sosiale media. Anonymkode: 2b666...4b9 TS her: Det tør jeg ikke. Om man skriver noe under fullt navn som kan oppfattes som kritikk av Coronahysteriet så blir man persona non grata i dagens samfunn Anonymkode: 907b9...aaf 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #57 Skrevet 25. mars 2020 50 minutter siden, AnonymBruker said: I jula var det tydeligvis veldig synd på de, men nå skal vi åpenbart drite i de... Anonymkode: 907b9...aaf I jula hadde vi ikke corona. Det er vel ikke vanskelig å forstå? Anonymkode: bf9e6...074 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #58 Skrevet 25. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: TS her: Det tør jeg ikke. Om man skriver noe under fullt navn som kan oppfattes som kritikk av Coronahysteriet så blir man persona non grata i dagens samfunn Anonymkode: 907b9...aaf Skriv anonymt. Anonymkode: a2dcb...b90 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #59 Skrevet 25. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det verdenskrise i julen? Ikke? Neivel. Anonymkode: db90c...f0b Fokuset på selvmord var likevel veldig stort. Og jeg synes det er greit at man tar opp at de som slet med ensomhet og isolasjon nok har det enda verre nå Anonymkode: 907b9...aaf 2
Macey_8888 Skrevet 25. mars 2020 #60 Skrevet 25. mars 2020 Ja det er kjempe trist at tiltakene vi er nødt til å innføre, går ut over folk som sliter med psykisk helse. Derfor er det lurt å huske på det og prøve så godt man kan å ta vare på de rundt seg. Ved å ringe, skype, sende en melding. De tingene vi får gjort. Og ikke minst på de plattformene som flesteparten av oss bruker i dag, være snille med hverandre. Både i kommentarfelt, statuser, osv. ❤️ 1
Fremhevede innlegg