Gå til innhold

Hvorfor har de hogget ned mange trær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har de tidligere år hogget ned trær? Her jeg bor i min lokale by har de hogget ned et gammelt og stort tre som så og si har vært beskyttet hele tiden. De hogget det ned i løpet av natten uten å ha forhørt med resten av oss innbyggerne og advart om det.

Er det fordi at fra 2023 så vil alle trærne dø ut fordi planetens helse er helt ødelagt?

Skal det ikke være et eneste tre igjen på jorda? Er det ikke trær, kan vi heller ikke puste, så det blir jo da det samme som å ødelegge alt liv på planeten.

Anonymkode: 226c1...631

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor har de tidligere år hogget ned trær? Her jeg bor i min lokale by har de hogget ned et gammelt og stort tre som så og si har vært beskyttet hele tiden. De hogget det ned i løpet av natten uten å ha forhørt med resten av oss innbyggerne og advart om det.

Er det fordi at fra 2023 så vil alle trærne dø ut fordi planetens helse er helt ødelagt?

Skal det ikke være et eneste tre igjen på jorda? Er det ikke trær, kan vi heller ikke puste, så det blir jo da det samme som å ødelegge alt liv på planeten.

Hvor har du fra at alle trær dør i 2023?

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/norge/roper-varsko-for-a-hindre-at-norge-gror-igjen-1.14067780

Problemet i Norge er motsatt. Beitedyr forsvinner, tregrensa krabber oppover. Vi fyrer mindre med ved osv.

Hva som skjedde med "ditt" tre er ikke godt å si men Norge har mer trær enn på 100år. Og det bare fortsetter.

Anonymkode: c1ef4...300

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

https://www.nrk.no/norge/roper-varsko-for-a-hindre-at-norge-gror-igjen-1.14067780

Problemet i Norge er motsatt. Beitedyr forsvinner, tregrensa krabber oppover. Vi fyrer mindre med ved osv.

Hva som skjedde med "ditt" tre er ikke godt å si men Norge har mer trær enn på 100år. Og det bare fortsetter.

Anonymkode: c1ef4...300

Fant du ikke en bedre artikkel en NRK? Er NRK virkelig din superkilde til informasjon?

Den artikkelen forteller om et område, i østfold og får det til å vinkle det som at "norge gror igjen", men når jeg sjekker ut av vinduet mitt, ser jeg langt i fra et land som gror igjen. Jeg har mer sett de siste årene at altfor mange trær hogges ned og det er mye manko på trær. Skal det ikke være noen trær igjen, eller?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Morten1 said:

Trær som er i fare fror å velte eller greiner som kan knekke vil bli beskjært eller hugget ned ja, selv i slotsparken. Men det er litt forskjell på om ett tre står midt i en gågate og ett tre i en park som ikke står ved noen form for gangvei. Lov å bruke hodet vet du :)

Det treet som ble hogget var ikke noe fare for å bli veltet ned eller knekt. Det var et sterkt og solid tre og det sto ikke midt i gågate eller park, men utenfor på mer som en åpen slette utenfor byen.

Skrevet

Så teit.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan kom du frem til den konklusjonen fordi ett gammel, og sannsynligvis råttent/halvdødt, tre ble hugget ned? :klo: 

Og utsikten min herfra tyder ikke på at det er noen mangel på trær akkurat. Det er trær så langt øyet kan se og noen tusen kilometer bortenfor det igjen (Taigaen begynner omtrent her og den strekker seg i første omgang hele veien gjennom Sverige, Finland og Russland) ;) 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bor ut mot kysten og her vokser det igjen med trær. Ser rett over på en liten høyde og der ligger det en god del tre veltet. Et ligger ganske nære en garasje. Vi ønsker å hugge ned trer, så vi får mer ys og utsikt. 

Min farfar var med å plante trær for mange år siden. Bak huset er det nå umulig å gå, da eier av huset nå nekter å sage ned trær. 

Anonymkode: 0fc9b...a8b

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Fant du ikke en bedre artikkel en NRK? Er NRK virkelig din superkilde til informasjon?

Den artikkelen forteller om et område, i østfold og får det til å vinkle det som at "norge gror igjen", men når jeg sjekker ut av vinduet mitt, ser jeg langt i fra et land som gror igjen. Jeg har mer sett de siste årene at altfor mange trær hogges ned og det er mye manko på trær. Skal det ikke være noen trær igjen, eller?

Norge er litt mer enn storbyene rundt om. Ja meste parten av Norge gror igjen da man har færre bønder og ingen dyr beiter i samme skala som før. Vi bygge bygg av mange forskjellige materialer i større skala nå enn før hvor treverk var mest brukt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Bunuel said:

Så teit.

Ja, vet. Jeg måtte like kommentaren din ser du. 😘

Just now, Leo said:

Hvordan kom du frem til den konklusjonen fordi ett gammel, og sannsynligvis råttent/halvdødt, tre ble hugget ned? :klo: 

Og utsikten min herfra tyder ikke på at det er noen mangel på trær akkurat. Det er trær så langt øyet kan se og noen tusen kilometer bortenfor det igjen (Taigaen begynner omtrent her og den strekker seg i første omgang hele veien gjennom Sverige, Finland og Russland) ;) 

Det var ikke råtten tre. Skrev jeg noe at det var råtten/halvdødt? Det er dine ord. Mange innbyggere her i byen klaget og på at det bare ble hogget ned uten noen form for advarsler. Og det var ikke noe feil med det.

Norge er et langstrakt land. Sånn er det ikke alle plasser, men snart så dør alle trærne så nyt det synet så lenge du kan.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Norge er et langstrakt land. Sånn er det ikke alle plasser, men snart så dør alle trærne så nyt det synet så lenge du kan.

Igjen, hvor har du dette fra?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Morten1 said:

Norge er litt mer enn storbyene rundt om. Ja meste parten av Norge gror igjen da man har færre bønder og ingen dyr beiter i samme skala som før. Vi bygge bygg av mange forskjellige materialer i større skala nå enn før hvor treverk var mest brukt. 

Kanskje på tide å sette mer pris på naturen og dyrene på planeten og hvordan vi behandler de? :)
Det har ikke noe med færre bønder, men også med at mange jakter. Norge gror igjen, fordi de ville dyrene blir beskutt. Ikke mange vet hvor nyttig en ulv er som et eksempel, om dere har lest bøker. Jeg anbefaler en bok som heter "ulvens skjulte liv". Ikke nok med elger som og blir mye beskutt. Det er de ville dyrene som dessverre er mye jaktet på som sørger for at vi ikke gror igjen, men når det bare skal være mer slakt og jakting, da blir det jo sånn - at  Norge gror igjen..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Morten1 said:

Igjen, hvor har du dette fra?

Les bøker og se dokumenarer.. Våkn opp.
Hadde jeg sagt det, hadde jeg blitt sett på som uviten fordi du er på en helt annen vibrasjon enn meg.

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les bøker og se dokumenarer.. Våkn opp.
Hadde jeg sagt det, hadde jeg blitt sett på som uviten fordi du er på en helt annen vibrasjon enn meg.

Du får vel legge ut link til disse kildene dine da!

Om trær hogges ned, så blir det plantet tre også, har du tatt det med i betraktningene dine?

Anonymkode: 7c230...170

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje på tide å sette mer pris på naturen og dyrene på planeten og hvordan vi behandler de? :)
Det har ikke noe med færre bønder, men også med at mange jakter. Norge gror igjen, fordi de ville dyrene blir beskutt. Ikke mange vet hvor nyttig en ulv er som et eksempel, om dere har lest bøker. Jeg anbefaler en bok som heter "ulvens skjulte liv". Ikke nok med elger som og blir mye beskutt. Det er de ville dyrene som dessverre er mye jaktet på som sørger for at vi ikke gror igjen, men når det bare skal være mer slakt og jakting, da blir det jo sånn - at  Norge gror igjen..

Jammen da er du likevel enig i at Norge gror igjen. Du ga jo inntrykk av at alle trærne ville forsvinne i 2023. Eller mener du det fortsatt? At Norge vil få mer og mer vegetasjon fra til 2023? Jeg synes du kan fortelle litt om hva du mener vil skje da. Hvis ikke tror vi jo du bare tuller. :)

Anonymkode: 19a61...763

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det treet som ble hogget var ikke noe fare for å bli veltet ned eller knekt. Det var et sterkt og solid tre og det sto ikke midt i gågate eller park, men utenfor på mer som en åpen slette utenfor byen.

Det samme har jeg lurt på. Hogges mange trær her nå. 

Anonymkode: ef882...4a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jammen da er du likevel enig i at Norge gror igjen. Du ga jo inntrykk av at alle trærne ville forsvinne i 2023. Eller mener du det fortsatt? At Norge vil få mer og mer vegetasjon fra til 2023? Jeg synes du kan fortelle litt om hva du mener vil skje da. Hvis ikke tror vi jo du bare tuller. :)

Anonymkode: 19a61...763

Hadde jeg sagt det, ville jeg blitt beskyldt for å komme med konspirasjonsteori så jeg føler for å la være. Er du litt smart, gjør du din egen research og ser på deg selv og hvordan du behandler planeten og dyrene. Hva kan du gjøre for å gi et godt bidrag til planeten og dyrene?

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det samme har jeg lurt på. Hogges mange trær her nå. 

Anonymkode: ef882...4a1

Det er synd at sannheten ikke får kommet frem i dagens samfunn... alt er liksom bare "konspirasjonsteori", men det er det de som regjerer vil så de har en sjanse til å få makten over oss alle :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Mest sannsynlig er treet tilhørende en planteart som får bestemte sykdommer. Slike tre hugges ned ved første tegn til smitte, eller dersom det er oppstått smitte på trær i nærheten. Dette for å hindre at andre trær av samme type blir smittet. Det skjer med jevne mellomrom dessverre og har ingenting med Korona å gjøre.

Anonymkode: 8aa0e...df3

Det treet var ikke noe som var en planteart som bestemte sykdommer. Isåfall da, burde jo alle furu-trær hogges ned eller? Det var faktisk et furutre... så hvis et furutre er smitte, hvorfor ikke bare hogge og fjerne alle furutrær da siden det ifølge deg er sykdommer fra det?

Er mange furutrær der ute, så blir masse trehogging...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...