AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #1 Skrevet 25. mars 2020 Er det? Er det nødvendig å pusse opp badet i disse tider? Forstår at de som håndterer vann, kloakk, avløp osv i kommunene er nødvendige. Men står det spesifisert noe sted hvilke type jobb innenfor rørleggeyrket som er sammfunnskritisk og som krever at barna har plass i skolen? Anonymkode: 2a763...1a3
Maleficenta Skrevet 25. mars 2020 #2 Skrevet 25. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det? Er det nødvendig å pusse opp badet i disse tider? Forstår at de som håndterer vann, kloakk, avløp osv i kommunene er nødvendige. Men står det spesifisert noe sted hvilke type jobb innenfor rørleggeyrket som er sammfunnskritisk og som krever at barna har plass i skolen? Anonymkode: 2a763...1a3 Tenker at dersom det er noe viktig så ja. Om noen opplever lekkasje fra noe som rørleggeren må fikse for at det ikke skal bli oversvømmelse? 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #3 Skrevet 25. mars 2020 Hvorfor er ikke elektriker ett samfunnskritisk yrke da? Anonymkode: 2a763...1a3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #4 Skrevet 25. mars 2020 Hehe, en rørlegger gjør da mye mer enn å fikse dassen din. De holder orden på sprinkleranlegg på feks sykehus, rør i bakken, gassrør, og vedlikeholder store bygg. I tillegg er det ofte oversvømmelser etc. Anonymkode: 76292...4c6 8
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #5 Skrevet 25. mars 2020 Rørleggere kan drive med så mangt. Jeg kjenner to rørleggere som har blitt klassifisert som samfunnskritiske. Resten av de ansatte i bedriften er det ikke. Disse to driver ikke med nymonteringer, men reparasjoner og vedlikehold av eksisterende anlegg i offentlige og private bygg. Det er ikke yrket i seg selv som er samfunnskritisk, men arbeidsoppgavene de utfører. Anonymkode: d6f01...8c6 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #6 Skrevet 25. mars 2020 Vår trykktank ble ødelagt for en måned siden. Da hadde vi ikke vann. Om ikke vi kunne fått tak i en rørlegger, måtte vi gått til venner og familie for å dusje, gå på do og hente drikkevann. Ikke anbefalt for tiden. Anonymkode: 41e58...ff3
Maleficenta Skrevet 25. mars 2020 #7 Skrevet 25. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er ikke elektriker ett samfunnskritisk yrke da? Anonymkode: 2a763...1a3 Er det ikke? 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #8 Skrevet 25. mars 2020 Har ikke sett det spesifisert som samfunnskritisk, men kan tenke meg at de som de som jobber med kommunale vannforsyninger, sykehus etc.absolutt kan være det! Mannen min er rørlegger og han jobber som vanlig fortsatt. De jobber ikke med å pusse opp for privatpersoner med jobber på anlegg og nybygg der det ikke er folk. Verden må jo gå rundt om yrket ikke bryter med smittevernsreglene. Jeg er hjemme med barna, men hadde jeg jobbet i helse tipper jeg at han måtte ha vært hjemme. Hadde nok ikke fått ha barna i barnehage Anonymkode: 9b18f...992
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #9 Skrevet 25. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er ikke elektriker ett samfunnskritisk yrke da? Anonymkode: 2a763...1a3 Igjen, det er ikke yrket i seg selv som er samfunnskritisk, men oppgavene noen arbeidstakere har. Jeg er 100 % sikker på at noen elektrikere også er regnet for å ha en samfunnskritisk funksjon, og dermed rett på barnepass dersom partner også er i samme situasjon. Anonymkode: d6f01...8c6 2
Leo Skrevet 25. mars 2020 #10 Skrevet 25. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Igjen, det er ikke yrket i seg selv som er samfunnskritisk, men oppgavene noen arbeidstakere har. Jeg er 100 % sikker på at noen elektrikere også er regnet for å ha en samfunnskritisk funksjon, og dermed rett på barnepass dersom partner også er i samme situasjon. Anonymkode: d6f01...8c6 Ja, kraftforsyning er, i likhet med vann og avløp, definert som en samfunnskritisk funksjon. Og akkurat som det finnes alle mulige typer rør som må være i orden for at vann og avløp skal fungere i private og offentlige bygg, er alle avhengige av å ha elektriske anlegg som fungerer for å få kraftforsyningen helt frem dit den skal. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #11 Skrevet 25. mars 2020 Det eneste jeg kjenner med samfunnskritisk jobb (utenom helsepersonell) er rørlegger. Han jobber med vedlikehold i kommunen. Anonymkode: 19b5b...fb5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #12 Skrevet 27. mars 2020 Det er det jeg mener, det kommer an på hvilken funksjon du har. Men jeg mistenker at noen utnytter dette, da det ikke er godt nok forklart hvilke arbeidsoppgaver innenfor de ulike yrkene som er samfunnskritiske. TS Anonymkode: 2a763...1a3
Anbefalte innlegg