Gå til innhold

Introdusere ny kjæreste som venn eller kjæreste.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet er snart 6 år. Skjønner barn på den alderen hva kjæreste betyr egentlig? Far til barnet vil introdusere meg som venn, men jeg tror deg kan være lett for barnet å skjønne. Jeg har ingen barn selv så føler meg veldig usikker her.

Anonymkode: d81a9...57b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

6-åringer har absolutt forståelse for begrepet kjæreste, og jeg tror at en 6-åring fort kan gjennomskue det hvis du blir presentert som en venn :) så det er viktig å bruke god tid før barnet får møte deg, som faren sin venn eller kjæreste. 

Eldstejenta mi var ca 6 år da hun fikk møte han som jeg i dag er gift med, han ble heller ikke presentert som en kjæreste i starten. Vi hadde vært kjærester i ca 6mnd (vi møttes bare når hun var på samvær til faren sin) da mannen min og jentungen møttes, men i starten så kom han bare på besøk noen timer på ettermiddagen og dro igjen før hun skulle legge seg. Etterhvert så oppgraderte vi til at han av og til spiste middag sammen og til at vi fant på ting sammen med jenta på fridager, som f.eks fisketur, skitur, fjellturer osv. Og vi var nøye på å ikke lure oss til ett kyss eller typisk kjæresteoppførsel. 

Likevel så merket hun nok at det var følelser inne i bildet, for etter flere måneder på dette viset så kom hun til meg og sa; mamma, jeg tror han er forelska i deg» og hun sa det samme til han, at hun trodde jeg var forelska i han. Etter dette så innrømte både han og jeg at hun hadde rett, og han spurte henne om hun syntes det var greit at han spurte om jeg ville bli kjæresten hans. Noe hun veldig gjerne ville. Da vi liksom ble kjærester så var hun sååå fornøyd med seg selv; at det var hun som hadde fått oss til å bli kjærester😄 fra vi faktisk ble sammen og til vi offesielt ble kjærester ovenfor barnet så gikk det nesten ett år. 

Dette begynner å bli noen år siden og jenta er nå voksen, men den dag i dag så tror hun fortsatt at det var hun som var Kirsten giftekniv og årsaken til at vi ble gift :) 

Så; bruk god tid og vær sikker på forholdet før barn involveres, og hvis dere går for å presentere deg som en venn så må dere også opptre som venner ovenfor barnet. Ikke noen sene kveldsbesøk og overnatting når barnet er hos far, det vil et barn kjapt avsløre 

Endret av skruf
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri blitt introdusert som en venn, da er jo ikke kjæresten din helt sikker på deg da? Bedre å vente til han er sikker og da være ærlig med barnet. Barn skjønner mer enn en tror. 

Anonymkode: 434f5...bfb

• Liker 3
Skrevet

Mitt eldste stebarn var 6 år da jeg møtte ham. Aldri i verden om han hadde trodd på faren om faren sa jeg var en "venn" 🤪 Han sa til andre, nesten før faren sa det, at han skulle til kjæresten til pappa.... 

Men unger er jo ikke like, har faren mange venner av begge kjønn er det jo ikke sikkert barnet reagerer. 

Vi "rev av plasteret" med en gang og sa vi var kjærester. Satt selvfølgelig ikke oppå hverandre så barna så det. Funket flott, dette er nå 18 år siden 😉

Skrevet (endret)
1 time siden, skruf skrev:

6-åringer har absolutt forståelse for begrepet kjæreste, og jeg tror at en 6-åring fort kan gjennomskue det hvis du blir presentert som en venn :) så det er viktig å bruke god tid før barnet får møte deg, som faren sin venn eller kjæreste. 

Eldstejenta mi var ca 6 år da hun fikk møte han som jeg i dag er gift med, han ble heller ikke presentert som en kjæreste i starten. Vi hadde vært kjærester i ca 6mnd (vi møttes bare når hun var på samvær til faren sin) da mannen min og jentungen møttes, men i starten så kom han bare på besøk noen timer på ettermiddagen og dro igjen før hun skulle legge seg. Etterhvert så oppgraderte vi til at han av og til spiste middag sammen og til at vi fant på ting sammen med jenta på fridager, som f.eks fisketur, skitur, fjellturer osv. Og vi var nøye på å ikke lure oss til ett kyss eller typisk kjæresteoppførsel. 

Likevel så merket hun nok at det var følelser inne i bildet, for etter flere måneder på dette viset så kom hun til meg og sa; mamma, jeg tror han er forelska i deg» og hun sa det samme til han, at hun trodde jeg var forelska i han. Etter dette så innrømte både han og jeg at hun hadde rett, og han spurte henne om hun syntes det var greit at han spurte om jeg ville bli kjæresten hans. Noe hun veldig gjerne ville. Da vi liksom ble kjærester så var hun sååå fornøyd med seg selv; at det var hun som hadde fått oss til å bli kjærester😄 fra vi faktisk ble sammen og til vi offesielt ble kjærester ovenfor barnet så gikk det nesten ett år. 

Dette begynner å bli noen år siden og jenta er nå voksen, men den dag i dag så tror hun fortsatt at det var hun som var Kirsten giftekniv og årsaken til at vi ble gift :) 

Så; bruk god tid og vær sikker på forholdet før barn involveres, og hvis dere går for å presentere deg som en venn så må dere også opptre som venner ovenfor barnet. Ikke noen sene kveldsbesøk og overnatting når barnet er hos far, det vil et barn kjapt avsløre 

Så søtt! 😄💕

Endret av Kattugla
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En 6-åring skjønner absolutt hva kjæreste er ja.

Kjæresten min har et barn fra før på 6 år og han vet absolutt hva kjærester er. Før han traff meg sa han til og med til faren at han "synes han skal finne seg en ny kjæreste".

Hvis det ikke er rom for å introdusere deg som kjæreste, så er det kanskje litt tidlig?

Anonymkode: f5147...dc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener ærlighet varer lengst. Om du introduseres som en venn så kan fort moren eller andre komme til å kalle deg "kjæresten til pappa" forran barnet, og da blir det bare forvirring. Men som andre sier her, vent lenge og vær så sikker som dere kan før du møter barnet at det er varig. Selv om det er umulig å vite hvordan det vil gå. Jeg ventet 6 mnd, men når forholdet tok slutt etter 1,5 år skulle jeg egentlig ønske at jeg aldri hadde introdusert han for barna, selv om de tok bruddet fint. Men ønsker ikke at de skal oppleve flere brudd. på den andre siden så er det viktig å se om ny partner går godt sammen med barnet/barna, så det der er utrolig vanskelig. Så sånn sett hadde kanskje det å introdusere en venn i starten kunnet fungere, men da må dere som nevnt over her også opptre som bare venner.

Anonymkode: ba9bd...fcc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en god leveregel å ikke lyve. 

Hvis han vil ta det rolig, så venter dere med å introdusere deg for barna. 

Barn er heller ikke dumme. Far har plutselig fått en ny venn av det motsatte kjønn som han er masse sammen med? Selvfølgelig gjennomskues det

Anonymkode: f9cb6...054

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...