AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #1 Skrevet 25. mars 2020 Nå er det altså voksne folk som sipper og sutrer fordi de ikke får dratt på denne hytta som har vært tradisjon og bla bla bla. Til helvete med forsiktighet, liksom. Hva er det som er så forbanna stas med denne hytta? Hvorfor er det så om å gjøre å bo som en eremitt langt faenivold utenfor folkeskikken, så mye at dere gir fullstendig faen i sikkerhet? Buhu, påsken er ødelagt! Vel, newsflash: 17. mai er ødelagt også. Og sommerferien. Og julaften. Og nyttårsaften. Rinse and repeat, dette har kommet for å bli. Suck it up og bli hjemme for helvete! Anonymkode: 650f9...102 32
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #2 Skrevet 25. mars 2020 Tror du virkelig folk vil høre på deg når du skriker, banner og lager babylyder? Slike angrep har null effekt. Folk som vil klage over hytta vil ikke reagere på det. Anonymkode: 19827...0c2 18
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #3 Skrevet 25. mars 2020 Det værste er at de vil på hytta bare på trass. Det er ikke sånn at alle i byen dør og at hytta skjermer dem liksom. Bortskjemte egoister. Anonymkode: 85048...ee6 15
Tarmegenbolle Skrevet 25. mars 2020 #4 Skrevet 25. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det værste er at de vil på hytta bare på trass. Det er ikke sånn at alle i byen dør og at hytta skjermer dem liksom. Bortskjemte egoister. Anonymkode: 85048...ee6 Smitterisikoen er imidlertid lavere der det er spredt bebyggelse. 7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #5 Skrevet 25. mars 2020 Vi har en kjær hytte. Og respekterer forbudet fullt ut. Vi har et håp om å få dra dit til sommeren siden hytta trenger beising. Tiden får vise. Synes enkelte setter oss hytteeier i svært dårlig lys. Det er mange det er mer synd på. I utgangspunktet er jo hytteeier heldigere enn svært mange i utgangspunktet. Anonymkode: 751c2...0a3 9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #6 Skrevet 25. mars 2020 Virker som det er mange flere som klager over de som klager. Spammer ned forumet der de klager over hytteiere, turgåere og hva som værre er. Egoister av verste sort. Anonymkode: c1faf...200 15
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #7 Skrevet 25. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Tror du virkelig folk vil høre på deg når du skriker, banner og lager babylyder? Slike angrep har null effekt. Folk som vil klage over hytta vil ikke reagere på det. Anonymkode: 19827...0c2 Skjulte trusler i ordene har bedre effekt. Samme med handlinger. Anonymkode: f29a5...ea0 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #8 Skrevet 25. mars 2020 13 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Smitterisikoen er imidlertid lavere der det er spredt bebyggelse. Også skal noen hytteegoister som har handla mat i Oslo dra med seg smitte fra handlekurven eller dørhåndtaket til melkekjøleskapet, til parkeingsautomaten eller nærbutikken i hyttestrøket og begynne å spre smitte der ute hvor helsevesenet ikke har kapasitet til å sa seg av de som blir syke?.... Anonymkode: 85048...ee6 11
Gjest theTitanic Skrevet 25. mars 2020 #9 Skrevet 25. mars 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det altså voksne folk som sipper og sutrer fordi de ikke får dratt på denne hytta som har vært tradisjon og bla bla bla. Til helvete med forsiktighet, liksom. Hva er det som er så forbanna stas med denne hytta? Hvorfor er det så om å gjøre å bo som en eremitt langt faenivold utenfor folkeskikken, så mye at dere gir fullstendig faen i sikkerhet? Buhu, påsken er ødelagt! Vel, newsflash: 17. mai er ødelagt også. Og sommerferien. Og julaften. Og nyttårsaften. Rinse and repeat, dette har kommet for å bli. Suck it up og bli hjemme for helvete! Anonymkode: 650f9...102 Riktig og feil: det er ikke riktig at alle skal begrense seg for å ikke spre smitte mens hyttefolket skal leve som før for ikke gå glipp av en ferie. Hjemmeskole, permiteringer og isolasjon er heller ikke GØY, men en nødvendighet som blir bortkastet om halve Norge reiser rundt til hyttene sine, sprer smitte til nye steder og overbelaster helsevesenet i små ressurssvake kommuner om de blir syke. Jeg vil også på hytta, men forstår jo hvorfor det utgår. Feil: dette har ikke kommet for å bli så har du avlyst julaften, nyttårsaften og de neste årenes sommerferie så har du forhastet deg litt.
Tarmegenbolle Skrevet 25. mars 2020 #10 Skrevet 25. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Også skal noen hytteegoister som har handla mat i Oslo dra med seg smitte fra handlekurven eller dørhåndtaket til melkekjøleskapet, til parkeingsautomaten eller nærbutikken i hyttestrøket og begynne å spre smitte der ute hvor helsevesenet ikke har kapasitet til å sa seg av de som blir syke?.... Anonymkode: 85048...ee6 Det er ikke parkeringsautomater på steder med spredt hyttebebyggelse. Det er heller ingen grunn til å handle på hyttestedet om man handler før man drar. Helsevesenet på små steder har ofte god kapasitet. Er det coronadmitte skal de uansett ikke oppsøke helsevesenet i kommunen. 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #11 Skrevet 25. mars 2020 6 timer siden, Tarmegenbolle skrev: Smitterisikoen er imidlertid lavere der det er spredt bebyggelse. Egentlig ikke. Jeg bor i nærheten av to store hytteområder. Vi har hatt kun to påvist smittede I min kommune. De er antagelig friske for lenge siden. Hytteturistene kommer til å fly på butikken, tømme butikkhyller og spre smitte på butikken. Så, nei takk til hytteturister. Anonymkode: b74df...4c1 6
Tarmegenbolle Skrevet 25. mars 2020 #12 Skrevet 25. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Egentlig ikke. Jeg bor i nærheten av to store hytteområder. Vi har hatt kun to påvist smittede I min kommune. De er antagelig friske for lenge siden. Hytteturistene kommer til å fly på butikken, tømme butikkhyller og spre smitte på butikken. Så, nei takk til hytteturister. Anonymkode: b74df...4c1 Hytteturistene kommer til å hamstre forsyninger før de drar. Du snakker her om store hytteområder, som betyr hyttebyer. Jeg snakker om små hytteområder. Altså ensomtliggende hytter. 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #14 Skrevet 25. mars 2020 Tror jeg tar meg en tur på hytta i helga. Anonymkode: dbe5f...9bc 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #15 Skrevet 25. mars 2020 Vi må nok bare innse at det har blitt trendy å hate folk med hytte. Noen lurer på hvem disse fæle hyttefolkene er, jeg lurer på hvem disse fæle haterne er. Jeg vil heller være en hytteeier, som føler meg alt for hardt rammet av denne nye loven, enn å være en person med så mye hat mot en hel gruppe ukjente. Anonymkode: 37a89...5bf 10
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #16 Skrevet 25. mars 2020 Tipper de innser feilen nå som du opprettet en egen tråd, og brukte banneord. 👍 Anonymkode: e878e...1f3 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #17 Skrevet 25. mars 2020 Nå fikk jeg trang til å dra på hytta umiddelbart. Hva med å bruke innestemme (og gjerne hodet også) 😁 Anonymkode: 797fd...81c 4
SoWhat? Skrevet 25. mars 2020 #18 Skrevet 25. mars 2020 Se vil mer enn noen gang holde på en tradisjon. De vil bort for litt fred og ro. Og kos. Jeg skjønner ønsket veldig veldig godt. Men nei, det går jo ikke. Fordi hyttene ligger i samfunn som har helseforetak myntet på fastboende. Tiden er inne nå til å tenke på hva en kan utsette andre for. Sånn et det bare det altså.
Pås Skrevet 25. mars 2020 #19 Skrevet 25. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Virker som det er mange flere som klager over de som klager. Spammer ned forumet der de klager over hytteiere, turgåere og hva som værre er. Egoister av verste sort. Anonymkode: c1faf...200 Enig! Er selv hytteeier, men er lei å åpne alle nettavisene med overskrifter som sier at jeg er et forferdelig menneske! Vi holder oss hjemme, det gjør de andre hytteeierne vi kjenner også. Det er noen få som lager masse støy rundt dette, men la det ikek bli en slags krig mot hytteeiere, vi er ikke en ensartet gruppe vi heller. 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #20 Skrevet 25. mars 2020 20 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Hytteturistene kommer til å hamstre forsyninger før de drar. Du snakker her om store hytteområder, som betyr hyttebyer. Jeg snakker om små hytteområder. Altså ensomtliggende hytter. Er det noe bedre at hytteturistene hamstrer forsyninger før de drar opp på fjellet? I vanlige påskeferier så ser man jo at lokalbutikker har helt ekstreme salg sammenlignet med resten av året. Det er naivt å tro at hytteturistene ikke tar turen til matbutikken for "bare" en kartong melk eller et ferskt brød. Vi kan jo også regne med at dem som bare "må" opp på hytta i påsken også kan tenkes å være folk som bare "må" på lokalbutikken. Spiller det noen rolle om det er hyttefelt eller hytter i huttiheiti? Hvordan skal myndighetene klare å sile ut dem som har hytter langt ifra alt og andre vs dem som har i hyttefelt? Hvordan skal denne utsilingen fungere i praksis uten å være noe særlig belastende ovenfor hverken kapasitet og økonomiske midler? Anonymkode: 4e5b1...9e8 4
Anbefalte innlegg