AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #1 Skrevet 25. mars 2020 Leter etter informasjon på nett men finner ikke noe nytt. Planlagte operasjoner blir utsatt står det, men gjelder det alle sykehus? Tenker da på ting som ikke er livstruende eller haster, som fjerning av mandler, sterilisering, plastiske operasjoner dekt offentlig, urinlekkasje, korrigere syn o.l. Det står ikke noe sted at de er utsatt men heller ikke at de går som vanlig. Dette er langt nord i landet, og ser ikke for meg at alle små sykehus (også de uten intensiv) har satt alt på vent i tilfelle det kommer inn corona smittede? Hadde vært fint om de som vet noe kan forklare Anonymkode: 9826e...e81
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #2 Skrevet 25. mars 2020 Ja det gjelder alle sykehus, ring ditt sykehus for mer info. Anonymkode: d301c...ee2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #3 Skrevet 25. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja det gjelder alle sykehus, ring ditt sykehus for mer info. Anonymkode: d301c...ee2 Står at man vil få beskjed og ikke skal ringe, så håper heller noen her vet Anonymkode: 9826e...e81
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #4 Skrevet 25. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Leter etter informasjon på nett men finner ikke noe nytt. Planlagte operasjoner blir utsatt står det, men gjelder det alle sykehus? Tenker da på ting som ikke er livstruende eller haster, som fjerning av mandler, sterilisering, plastiske operasjoner dekt offentlig, urinlekkasje, korrigere syn o.l. Det står ikke noe sted at de er utsatt men heller ikke at de går som vanlig. Dette er langt nord i landet, og ser ikke for meg at alle små sykehus (også de uten intensiv) har satt alt på vent i tilfelle det kommer inn corona smittede? Hadde vært fint om de som vet noe kan forklare Anonymkode: 9826e...e81 Det er mye som er utsatt, men ikke det som ansees som aller mest nødvendig. Anonymkode: 435ce...ad6 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #5 Skrevet 25. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er mye som er utsatt, men ikke det som ansees som aller mest nødvendig. Anonymkode: 435ce...ad6 De jeg lurer på er slike som ikke er aller mest nødvendig som sagt. Anonymkode: 9826e...e81
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #6 Skrevet 25. mars 2020 Hei. Det meste av operasjoner blir utsatt; men det er litt avhengig av kapasiteten på sykehuset nå, de fleste sykehus er i beredskap - men tar inn noen pasienter. MEN Du som pasient skal uansett forholde deg til den timen du har fått inntil du evt får en beskjed om at operasjonen er utsatt. Ekstremt viktig at du tar telefonen nå om den skulle ringe. Anonymkode: 26a74...e3e 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #7 Skrevet 25. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Det meste av operasjoner blir utsatt; men det er litt avhengig av kapasiteten på sykehuset nå, de fleste sykehus er i beredskap - men tar inn noen pasienter. MEN Du som pasient skal uansett forholde deg til den timen du har fått inntil du evt får en beskjed om at operasjonen er utsatt. Ekstremt viktig at du tar telefonen nå om den skulle ringe. Anonymkode: 26a74...e3e Takk for svar hadde ikke fått time før dette da det var lang ventetid (kun godkjent og henvist videre). Nå vet jeg ikke om jeg blir satt opp til operasjon før coronaproblemene er over eller hva som skjer. Har mulighet til å ta det privat men det er veldig dyrt for noe som ikke haster veldig.. samtidig er det kjipt (men forståelig) om jeg må vente 6mnd + coronautsettelse. Fikk en sms om at en annen urelatert time var utsatt men det er over 2 uker siden og ikke hørt noe (den var heller ikke så farlig, etterkontroll operasjon men ikke infeksjon eller noe så får bare anta at alt er bra uten røngten). Ingen ringer og vil selvfølgelig ikke mase men synd de ikke kan legge ut litt mer generell informasjon på nett. Anonymkode: 9826e...e81
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #8 Skrevet 25. mars 2020 Mannen min er kirurg, og der han jobber er alt elektivt tatt ned/satt på vent. Samme med polikliniske timer (men de prøver å gjennomføre mest mulig over tlf eller skypemøter). All ø-hjelp/akutte inngrep går som vanlig. Du trenger ikke kontakte sykehuset ang operasjonen din, du vil bli kontaktet da de tar kontakt med pasienter fortløpende Anonymkode: 2e8aa...5b8 1
Anbefalte innlegg