Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke at jeg ser ned på de som studerer. Men jeg er en av disse dumme som klarer det minste. Men jeg føler meg som i fengsel når man skal studere/skole. Slik har det vært hele tiden. Jeg vet ikke engang hva jeg skal bli. Jeg skjønner bare ikke hvordan et studie er! Hvor mye tid en må legge av. 

i tillegg så er det litt ironisk. Vi som hater skolen må bruke mest tid der. Lese lese lese lese!! Er dette det eneste vi evner?!?! Det eneste riktige du kan gjøre er å lese! Hva finne på når du kjeder deg? Lese! Når du ikke har jobb? Studere/lese     

saken med meg er at man leser stort sett bullshit! Jeg ser bare bla bla bla når jeg leser. Mye er jo nødvendig, men det tar aldri slutt! Og jeg er bare kjempe irritert på meg selv for at jeg er skapt så innmari feil!! 

Hva er det egentlig man skal? Er studier meningen med livet? Det er det man skulle tro! Eneste absolutt eneste riktige man gjør i livet er å studere. Problemet for meg er at jeg føler jeg bare har bundet meg til folk som skal tjene på at jeg skal studere, noen tjener jo på det. Fordi jeg er for dum til å i det hele tatt finne en egen måte å tjene på.

Anonymkode: c4346...769

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer for å få en jobb jeg kommer til å trives i :) ikke alle emner er like underholdende/nyttige men sånn er det bare. 

Ville ikke studert bare for å studere, må jo ha et mål med det. Er assistent også, mange som ikke liker å lese bøker, finner da ofte artikler og sider på nett, så kan de se mer i bøkene på det de synes er morsomt eller skal skrive oppgave om.

Anonymkode: fa8ca...2bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvofor studere du når du ikke har motivasjon for faget? Jeg tjener mye på min 3 års studie både økonomisk og trivsel i yrke.

Anonymkode: 77a30...f7b

Skrevet

Det er jo bare å la være å studere?

Du synes sikkert godt betalte, interessante jobber er tull også.. Men det er jo helt greit det. Vi trenger folk i kassa på butikken også.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har du jo en gylden anledning til å chatte med gamle venner og bekjente, feks hvis du tilfeldigvis skulle hatt en gammel bekjent i Tyrkia kan du jo skylde på kjedsomhet. Eller kanskje du har en behandler som du tidligere har snakket med om feks forumavhengighet, som du kan ha en telefonsamtale med?

Anonymkode: 20a41...c97

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du bør prøve deg på et mer praktisk rettet studie?

Jeg mistrivdes med å studere, men jeg holdt ut. Meningen er å trives ETTERPÅ med den jobben man får ;)

Anonymkode: 22c05...3f0

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke studere, hva med håndverker eller lignende?

Anonymkode: 7072c...86f

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Knirke skrev:

Det er jo bare å la være å studere?

Du synes sikkert godt betalte, interessante jobber er tull også.. Men det er jo helt greit det. Vi trenger folk i kassa på butikken også.

Nei men jeg er for dum!! Og så er det mange som er flinkere så er ikke sikkert jeg får jobben. 
hvorfor er det eneste du nevner butikkjobb? Dette er et bevis på hvor lite kreative folk er! Bloggere tjener mer enn mange høyere utd. Men det nevner du selvfølgelig ikke

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har du jo en gylden anledning til å chatte med gamle venner og bekjente, feks hvis du tilfeldigvis skulle hatt en gammel bekjent i Tyrkia kan du jo skylde på kjedsomhet. Eller kanskje du har en behandler som du tidligere har snakket med om feks forumavhengighet, som du kan ha en telefonsamtale med?

Skal ha samtale. 

han i Tyrkia kommer sikkert bare til å være avvisende

Gjest EmKay
Skrevet

Synes ikke du skal droppe studier fordi du selv tror du er for dum. For det er du garantert ikke. Jeg kjenner mange som synes vgs var tungt, men som virkelig har blomstret på høyskole/universitet. På vgs er alt så rigid, og for mange lærere er det "my way or the highway". På høyere utdanning får du rom til å lære på din egen måte, og det stilles ofte få andre krav enn at du må stå på eksamen. Om du er usikker er det ikke verre enn å gi det et forsøk. Kanskje finner du ut at studier ikke er helt din greie, men kanskje finner du også ut at du kan mye mer enn du tror og at det er kjempegøy!

Og mtp hvor krevende et studie er, er jo veldig forskjellig. Jeg synes f.eks at ingeniørstudiene var mye tyngre enn økonomistudiene, mens andre kan ha en motsatt opplevelse. Det kommer også an på hva du legger i det. Hadde jeg siktet på A i snitt, ville jeg gjerne ikke kunne hatt de jobbene jeg hadde og måttet bruke veldig mye mer tid på studiene enn jeg gjorde. Men jeg måtte jobbe en god del ved siden av skolen for å få ting til å gå rundt, og innstilte meg derfor på at et C-snitt var godt nok for meg.  

Men, når det er sagt, er selvsagt ikke studier det rette for alle, og man kan fint få gode og kjekke jobber likevel.
Selv hadde jeg et karrieremål, og jeg måtte studere for å oppnå det. Jeg er nå godt på vei i den retningen jeg vil, og jeg hadde aldri klart det uten de utdanningene jeg har i dag.

AnonymBruker
Skrevet

Du synes jo bare at det er tull fordi du ikke klarer det da. 

Anonymkode: def8b...816

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal ha samtale. 

han i Tyrkia kommer sikkert bare til å være avvisende

Vær ærlig med behandleren din om hvor mye du har postet på forum i det siste da.

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Nei men jeg er for dum!! Og så er det mange som er flinkere så er ikke sikkert jeg får jobben. 
hvorfor er det eneste du nevner butikkjobb? Dette er et bevis på hvor lite kreative folk er! Bloggere tjener mer enn mange høyere utd. Men det nevner du selvfølgelig ikke

Du får bli blogger, da... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...