Gå til innhold

skulle gjerne hatt litt hjelp her(bakers cyste)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Jen_17

Jeg har påbevist en bakers cyste bak kneet, men den er ganske liten(tok MR en god stund før jul). Det som er er at den plager meg så ekstremt mye! Jeg har til tider perioder der smertene er helt intense(som nå) der jeg ikkje kan gå med foten utstrekt, eller gå så mye i det hele tatt. Det kjennes som om den blir klemt eller noe slikt. Dette hindrer da meg i mye, kan ikkje trene og sliter med å gå mye. Når jeg har desse verste periodene så havner jeg nærmest på krykker.

Vet ikke om jeg har rett på å få fjernet denne cysten, siden den er så liten. Den kommer mest sannsynlig av paratello(eller hva det nå heter) smertesyndrom, og jeg går til fysioterapeut for å bygge opp musklene rundt kneet. Men pga. denne cysten kan jeg jo ikke trene opp desse musklene heller. Jeg er jo bare 17 år og vil ikkje gå slik i flere år. Legger på eg gjør jeg også når jeg ikke får bevegd meg. Noen som har erfaring med bakers cyste og som har fått den fjernet? Vurderer å dra på privat klinikk å få den fjernet, men har ikke så mye penger også er jeg jo litt redd for om det kan skade kneet mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

Mamma har akkurat fått fjernet en B. cyste bak kneet.

Mener hun fikk det dekket. Hun gikk med krykker i noen dager etter operasjonen, og har fått beskjed om å ta det veldig med ro i sommer. Visstnok en helt grei operasjon, inn og ut av sykehuset samme dag.

Hun blir fremdeles fort sliten i beinet ennå, (operert rett før 17 mai) men det går fremover !

Snakk med legen din, og hør om mulighetene for operasjon. Du skal ikke gå rundt å ha vondt !

Lykke til ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...
Gjest Gjest

Jeg har påbevist en bakers cyste bak kneet, men den er ganske liten(tok MR en god stund før jul). Det som er er at den plager meg så ekstremt mye! Jeg har til tider perioder der smertene er helt intense(som nå) der jeg ikkje kan gå med foten utstrekt, eller gå så mye i det hele tatt. Det kjennes som om den blir klemt eller noe slikt. Dette hindrer da meg i mye, kan ikkje trene og sliter med å gå mye. Når jeg har desse verste periodene så havner jeg nærmest på krykker.

Vet ikke om jeg har rett på å få fjernet denne cysten, siden den er så liten. Den kommer mest sannsynlig av paratello(eller hva det nå heter) smertesyndrom, og jeg går til fysioterapeut for å bygge opp musklene rundt kneet. Men pga. denne cysten kan jeg jo ikke trene opp desse musklene heller. Jeg er jo bare 17 år og vil ikkje gå slik i flere år. Legger på eg gjør jeg også når jeg ikke får bevegd meg. Noen som har erfaring med bakers cyste og som har fått den fjernet? Vurderer å dra på privat klinikk å få den fjernet, men har ikke så mye penger også er jeg jo litt redd for om det kan skade kneet mer.

Nå vet jeg at d er snart 7 år siden du starta denne tråden, og lurer på hvordan du har d med kulen og smertene nå.. Før du hadde skrevet dette fikk jeg operert bort cyster hele to ganger + at den tredje sprengtes slik at jeg fikk feber, store smerter og ble VELDIG hoven i foten rundt da du skrev dette ;( Jeg har d bra nå i dag selv om jeg sliter litt!

Kan du skrive litt om hvordan du har d nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...