AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Korona er i ferd med å ta knekken på landet, millioner vil måtte permitteres/sies opp og optimismen på børsen er stor? Dette gir ingen mening. Så et klipp i dag der Trump sa krisen ville være over innen 3 uker. 3 uker!!! Det er helt blåst. Tror virkelig folk på tullet til Trump? Anonymkode: 3c574...0ae 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #2 Skrevet 24. mars 2020 Det er vanlig med slike dead cat bounces eller bull traps under store kriser. Det samme skjedde under finanskrisen og ifb. med krakket i 1929. Det blir en ny blodrød dag på børsen i morgen, men også en og annen grønn dag i løpet av de neste ukene. Trenden er uansett sterkt nedadgående, og børsen skal minst femti prosent ned før sommeren kommer. Anonymkode: 681a5...98e 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Korona er i ferd med å ta knekken på landet, millioner vil måtte permitteres/sies opp og optimismen på børsen er stor? Dette gir ingen mening. Så et klipp i dag der Trump sa krisen ville være over innen 3 uker. 3 uker!!! Det er helt blåst. Tror virkelig folk på tullet til Trump? Anonymkode: 3c574...0ae Trumps mål er å holde motet oppe og mane til patriotisk kamp for fedrelandet. Da må han si mye svulstig svada, og servere løgner på en måte som overbeviser amerikanerne om at han har full kontroll. Når den økonomiske realiteten snart slår innover landet, så faller bunnen bokstavelig ut av markedet. Da vil MAGA-folket sitte igjen uten noe sikkerhetsnett, og ribbet for alt. Anonymkode: 9bc75...e5b 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 Håper det ikke blir krig. 😏 Anonymkode: 51280...ece 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #5 Skrevet 24. mars 2020 Jeg liker Trump fordi han vanligvis snakker fra levra. Nå følte jeg at han prøvde å dysse ned alvorligheten for at ikke økonomien og optimismen skulle ta skade. Men tror nok de medisinske folka har kontroll, så lenge de ikke blir hindret for mye. Anonymkode: e219b...37d
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #6 Skrevet 25. mars 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker Trump fordi han vanligvis snakker fra levra. Nå følte jeg at han prøvde å dysse ned alvorligheten for at ikke økonomien og optimismen skulle ta skade. Men tror nok de medisinske folka har kontroll, så lenge de ikke blir hindret for mye. Anonymkode: e219b...37d Trump er en selger og har vært det hele livet. Da snakker han selvsagt ikke rett fra levra, han sier hva han tror tilhørerne vil høre. Det er ingen som klarer å tjene milliarder av dollar eller å bli president ved å fortelle folk sannheten. Hvor populær hadde Trump blitt om han sa: I USA har vi ikke offentlig helsevesen eller gode trygdeordninger. Så da ender vi med at syke mennesker møter opp på jobb og sprer smitten. Mange av de som blir smittet vil ikke ha råd til behandling og vil dermed dø. Detter er en del av politikken til oss republikanere. Men heldigvis er jeg president og milliardær så jeg og min familie kommer ikke til å slite. Anonymkode: fbeba...407 11
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #7 Skrevet 26. mars 2020 Idag opp nesten 6 % igjen... Kan vel ikke gå lenge til før det virkelig kollapser? Anonymkode: 3c574...0ae 1
Druid Skrevet 26. mars 2020 #8 Skrevet 26. mars 2020 (endret) Kan noen forteller meg hvorfor det skal kollapse? PRØV å tenk utenfor panikken. Hva er det som driver børsen? Tenk igjennom konsekvensene av denne krisen, og hva de egentlig betyr. Endret 26. mars 2020 av Druid 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #9 Skrevet 26. mars 2020 2 minutter siden, Druid skrev: Kan noen forteller meg hvorfor det skal kollapse? PRØV å tenk utenfor panikken. Hva er det som driver børsen? Allerede er arbeidsledigheten til USA på rekordnivå, verre enn under finanskrisen. Og de har bare såvidt begynt. Det blir italienske tilstander der om noen uker. Når folk må leve på et minimum og ikke klarer å betjene lånene sine, betale husleie eller konsumere som vanlig vil selvsagt bedrifter gå konkurs og hele systemet rakner. Hvorfor mener du at det ikke skal kollapse? Anonymkode: 3c574...0ae 2
Druid Skrevet 26. mars 2020 #10 Skrevet 26. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Allerede er arbeidsledigheten til USA på rekordnivå, verre enn under finanskrisen. Og de har bare såvidt begynt. Det blir italienske tilstander der om noen uker. Når folk må leve på et minimum og ikke klarer å betjene lånene sine, betale husleie eller konsumere som vanlig vil selvsagt bedrifter gå konkurs og hele systemet rakner. Hvorfor mener du at det ikke skal kollapse? Anonymkode: 3c574...0ae Fordi det ikke kommer til å bli en finanskrise. Børsen rigger seg for at staten kommer til å spytte inn penger, både i krisepakker, gratis kreditt og helikopterpenger. Og så lenge det kommer penger på bordet, så er der håp, for denne lockdownen vil få folk til å bruke penger! Ukesvis uten normalt forbruk resulterer i undertrykt marked. Det kommer også konsekvenser; global handel stagnerer. USA kommer til å trigge større innlandsproduksjon, og siden trykking av penger vil svekke verdien av USA, vil kostbildet av produksjon i USA komme ned i større grad av konkurranse med Kina. Kombinert med at vi innen 12 måneder vil se en statistisk yngre og sunnere befolkning, ser man at risikobildet er for vekst.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #11 Skrevet 27. mars 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Idag opp nesten 6 % igjen... Kan vel ikke gå lenge til før det virkelig kollapser? Anonymkode: 3c574...0ae Umulig å time når og om børsen kollapser. Eneste man som er sikkert er nok at det vil være mye usikkerhet fremover og det vil slå ut blant annet på børsen med store svingninger opp og ned. Anonymkode: 6632f...689
Psilocybe Skrevet 27. mars 2020 #12 Skrevet 27. mars 2020 (endret) I dag var det ny kraftig oppgang, på tross av at svært høye arbeidsledighetstall ble publisert. Nye tall (for hele måneden) publiseres vel i morgen, og selv om tallene blir dårlige, kan det godt bli en ny grønn dag på børsen. Tallene som publiseres er uansett for lave, bl.a. fordi datasystemet som brukes til egenrapportering av ledighet, ikke er dimensjonert for å håndtere hordene som nå prøver å logge seg på. En annen grunn er at det rent politisk tar seg dårlig ut for Trump å si sannheten. Han prøver tross alt å ikke skape panikk, så administrasjonen hans sørger for å publisere tall som er litt lavere enn hva markedet forventer. Jeg tror børsen kan holde seg oppe en stund til, siden The Fed nå har satt igang ubegrenset QE til bankene, har satt ned renten og i tillegg deler ut helikopterpenger. Attpåtil kjøper den opp råtne lån og andre tvilsomme verdipapirer. Selve coronapandemien rammer først og fremst de fattige, mens børsen tross alt er de rikes lekegrind. De rike affiseres i liten grad av at fattigfolk blir arbeidsledige, eller at småbedrifter går konkurs. Vi ser samme tendens her hjemme også. De rike i USA har god helse og holder seg unna smittede, og har i tillegg råd til god helsehjelp på privatsykehus. Endret 27. mars 2020 av Psilocybe
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #13 Skrevet 27. mars 2020 Slik det ser ut nå kommer til å bli en global kollaps. Så vil det innføres kryptovaluta (først i USA), så i resten av verden. Noe som blir enklere å innføre når befolkningen minkes. Anonymkode: 3a724...3d7 1
Druid Skrevet 27. mars 2020 #14 Skrevet 27. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Slik det ser ut nå kommer til å bli en global kollaps. Så vil det innføres kryptovaluta (først i USA), så i resten av verden. Noe som blir enklere å innføre når befolkningen minkes. Anonymkode: 3a724...3d7 Denne påstanden har jeg sett før, hvorfor tror du at kryptovaluta blir innført? Jeg er helt for det, men jeg fotstår ikke mekanismen man prøver problematisere. Det er noen få statsbanker som har foreslått det, men så langt er det jo ingen myndigheter som vil ha det.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #15 Skrevet 27. mars 2020 På 25.3.2020 den 0.03, AnonymBruker skrev: Korona er i ferd med å ta knekken på landet, millioner vil måtte permitteres/sies opp og optimismen på børsen er stor? Dette gir ingen mening. Så et klipp i dag der Trump sa krisen ville være over innen 3 uker. 3 uker!!! Det er helt blåst. Tror virkelig folk på tullet til Trump? Anonymkode: 3c574...0ae Norge har en redningspakke på 100 milliarder, svenskene 300 milliarder. Mens USA har en pakke på 20.000 milliarder. Les tallet en gang til og forsøk å se for deg summen i målestokk med store og viktige NORGE. Og du skjønner ikke hvorfor børsen stiger? Mikke Mus, fra verdens største og viktigste land, Norge, hører du meg? Har du flere viktige budskap og konklusjoner mht verdensøkonomien? I USA har Federal Reserve (Fed) gjort sitt for å begrense de økonomiske ringvirkningene fra virusutbruddet. Renten er kuttet til nærmere null prosent, samtidig har Fed pumpet inn nesten 6.000 milliarder dollar i amerikansk økonomi. På toppen av det venter en «hjelpepakke» til næringslivet på ytterligere 2.000 milliarder dollar https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/03/26/7512142/faktorer-kan-tyde-pa-at-bunnen-er-nadd Anonymkode: 10dd7...e54 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #16 Skrevet 27. mars 2020 54 minutter siden, Druid skrev: Denne påstanden har jeg sett før, hvorfor tror du at kryptovaluta blir innført? Jeg er helt for det, men jeg fotstår ikke mekanismen man prøver problematisere. Det er noen få statsbanker som har foreslått det, men så langt er det jo ingen myndigheter som vil ha det. Hvor har du sett det før? Bare å gjøre grundig research, så kan det hende du også heller mot dette resultatet. Hvem prøver å problematisere hvilken mekanisme? Anonymkode: 3a724...3d7
Isambard Skrevet 27. mars 2020 #17 Skrevet 27. mars 2020 På 25.3.2020 den 0.03, AnonymBruker skrev: Korona er i ferd med å ta knekken på landet, millioner vil måtte permitteres/sies opp og optimismen på børsen er stor? Dette gir ingen mening. Så et klipp i dag der Trump sa krisen ville være over innen 3 uker. 3 uker!!! Det er helt blåst. Tror virkelig folk på tullet til Trump? Anonymkode: 3c574...0ae Trump er på bærtur, men dette handler nok om krisepakken. For næringslivet betyr det mye at folk får penger i lomma. Det gir håp om at flere bedrifter vil overleve stormen, og en korreksjon opp på 10%.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #18 Skrevet 27. mars 2020 Det er tiltakene som ødelegger økonomien, ikke korona i seg selv. Om man lar viruset spre seg vil flere gamle og syke dø, men i etterkant vil økonomien raskt bli frisk igjen. USA prøver neppe å gå i isolat i mange år. I løpet av våren er nok toppen på pandemien nådd. Anonymkode: 9d5c6...a46
Druid Skrevet 27. mars 2020 #19 Skrevet 27. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du sett det før? Bare å gjøre grundig research, så kan det hende du også heller mot dette resultatet. Hvem prøver å problematisere hvilken mekanisme? Anonymkode: 3a724...3d7 For øyeblikket har cryptovaluta mye motstand blant alle myndigheter. Det er en konsensus at man ønsker å gå vekk fra anonyme penger. Dette er den uendelige diskusjonen mellom idealister og pragmatikere: myndighetene ønsker å fjerne 1000 lappen fordi den statistisk i all hovedsak brukes av kriminelle, sentralbankene ønsker å beholde den fordi de vet at alternativet til at kriminelle bruker 1000 lapper, er at de lager sin egen valuta, og da mister man verdien av valuta. cryptovaluta er anonyme penger. Og myndighetene er javnt over en politisk dragning mot teknologi som øker kontroll, ikke prøver opprettholde en balanse. At en krise som dette skulle føre til en endring her, virket pussig.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #20 Skrevet 27. mars 2020 1 minutt siden, Druid skrev: For øyeblikket har cryptovaluta mye motstand blant alle myndigheter. Det er en konsensus at man ønsker å gå vekk fra anonyme penger. Dette er den uendelige diskusjonen mellom idealister og pragmatikere: myndighetene ønsker å fjerne 1000 lappen fordi den statistisk i all hovedsak brukes av kriminelle, sentralbankene ønsker å beholde den fordi de vet at alternativet til at kriminelle bruker 1000 lapper, er at de lager sin egen valuta, og da mister man verdien av valuta. cryptovaluta er anonyme penger. Og myndighetene er javnt over en politisk dragning mot teknologi som øker kontroll, ikke prøver opprettholde en balanse. At en krise som dette skulle føre til en endring her, virket pussig. Se for deg en ny cryptovaluta som ikke er anonym, men styrt av sentralbankene, og som øker kontrollen. Ikke vet jeg, men vi får se. Anonymkode: bbd41...885 1
Anbefalte innlegg