Amber Everglow Skrevet 24. mars 2020 #41 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det ser ut som det sannsynligvis varer til høsten. Det er veldig lenge. Hvis dette var over etter påske og vi kunne dratt til sekundærbolig da så hadde jeg vært fornøyd. For oss er sekundærboligen hjemmet vårt og jeg tror en god andel hyttefolk har det slik. Anonymkode: a419f...bfc Så lenge du og dine har det bra, fuck resten av oss, right? Artig skrue, du. 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #42 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, Amber Everglow skrev: Så lenge du og dine har det bra, fuck resten av oss, right? Artig skrue, du. Hadde du likt å blitt avskåret fra boligen din? Dette hytteforbudet gjelder ikke bare fjellhytter i påsken, men også sekundærboliger som brukes som familiehus utenom ukedager! Anonymkode: a419f...bfc 1
Snöhvit Skrevet 24. mars 2020 #43 Skrevet 24. mars 2020 Jeg er "hyttefolk". Har to hytter. Hva er issuet? Jeg får ikke dra nå. So what?
Amber Everglow Skrevet 24. mars 2020 #44 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde du likt å blitt avskåret fra boligen din? Dette hytteforbudet gjelder ikke bare fjellhytter i påsken, men også sekundærboliger som brukes som familiehus utenom ukedager! Anonymkode: a419f...bfc Mulig jeg ikke hadde brutt ut i seiersdans, men om det hadde vært et tiltak satt i gang for det felles beste, så hadde jeg iallfall ikke laget så sinnsykt mye drama som dere hyttefol- beklager, sekundærboligfolk, gjør. Det er helt utrolig. Som det nevnes tidligere i tråden her, se på situasjonen i Europa, mennesker _lider_ og dere gnåler fordi dere bare har én bolig og ikke to dere kan være i? Nei, vet du hva. Få litt perspektiv. Dere er snart en skam for hele det norske folk. 5
Brutex Skrevet 24. mars 2020 #45 Skrevet 24. mars 2020 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: https://www.tv2.no/a/11326476?fbclid=IwAR1h-VOIX41FC4-M-GR0qRr_QPu0LY_oBYHj1NFss4ks6vOcogsUc34bh48 Først og fremst, jeg har ikke hytte selv. Men jeg synes det er helt utrolig hvor ekstreme sterke meninger folk har om hyttefolk og hvor mye de forsvarer forbud med ekstreme følelser. Folk trenger noen/noe å få ut all sin aggresjon på, og har bestemt seg for hyttefolket! Skole, barnehage, fritidsaktiviteter, treningssenter, frisør, tannlege og de fleste jobber er stengt. Jeg synes det er svært bra at folk ikke aksepterer mer. Sånn som det er nå, er første skritt mot et autoritært regime. Jeg tror ikke at Norge står i fare for å bli det, men det er viktig å ikke krysse en grense. Anonymkode: 9083a...2a1 Jeg blir veldig imponert når du mener at å nekte folk å dra på på hytta under en pandemi er et vesentlig skritt mot et autoritært regime. Jeg føler da at du egentlig ikke vet hva et autoritært regime er. Jeg tenker da også at det vitner om manglende forstålse for de som faktisk har levd i autoritære regimer. Endret 24. mars 2020 av Brutex 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #46 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, Amber Everglow skrev: Mulig jeg ikke hadde brutt ut i seiersdans, men om det hadde vært et tiltak satt i gang for det felles beste, så hadde jeg iallfall ikke laget så sinnsykt mye drama som dere hyttefol- beklager, sekundærboligfolk, gjør. Det er helt utrolig. Som det nevnes tidligere i tråden her, se på situasjonen i Europa, mennesker _lider_ og dere gnåler fordi dere bare har én bolig og ikke to dere kan være i? Nei, vet du hva. Få litt perspektiv. Dere er snart en skam for hele det norske folk. Primærboligen er ikke et egnet sted å oppholde seg over tid med små barn! Da er det ulogisk at man ikke får benytte seg av et hus man har stående. Det handler ikke om å være egoistisk. Det handler om firkantede regler uten nøyanser! Ikke ligger dette huset et sted med dårlig helsevesen heller! Denne hytteregelen ødelegger for mange flere enn typiske hyttefolk. Anonymkode: a419f...bfc 3
Kaptein Klein Skrevet 24. mars 2020 #47 Skrevet 24. mars 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du gadd å kommentere for å la meg vite at du ikke gadd å lese det jeg skrev? Ok. Anonymkode: 9083a...2a1 2
Amber Everglow Skrevet 24. mars 2020 #48 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Primærboligen er ikke et egnet sted å oppholde seg over tid med små barn! Da er det ulogisk at man ikke får benytte seg av et hus man har stående. Det handler ikke om å være egoistisk. Det handler om firkantede regler uten nøyanser! Ikke ligger dette huset et sted med dårlig helsevesen heller! Denne hytteregelen ødelegger for mange flere enn typiske hyttefolk. Anonymkode: a419f...bfc Da er det ulogisk å ha et uegnet bosted som primærbolig. Dere dør ikke av å ha dårlig plass en stund, dette er tross alt en midlertidig situasjon. Knask noen flourtabletter, p-piller eller hva enn du foretrekker for å roe nervene. Seriøst. 8
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #49 Skrevet 25. mars 2020 Akkurat nå.skulle jeg faktisk ønske vi hadde et virkelig autoritært styre, som kunne låse hyttefolket inne i hjemmene sine og bolte dørene. For en skal, her står. I overfor store helse- , menneske,- og økonomiske kriser. Og så messer hytteeiere fordi de vil hytta i påsken. Pleier det, da må jeg jo få det slik, samma hva. Anonymkode: 8bb09...d0f 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #50 Skrevet 25. mars 2020 1 minutt siden, Amber Everglow skrev: Da er det ulogisk å ha et uegnet bosted som primærbolig. Dere dør ikke av å ha dårlig plass en stund, dette er tross alt en midlertidig situasjon. Knask noen flourtabletter, p-piller eller hva enn du foretrekker for å roe nervene. Seriøst. Det er 100 årsaker til at man bor slik, jobbsituasjoner f.eks, men dette hadde ikke vært noe problem for en kort stund, men hvis man snakker om månedsvis så er dette forbudet bare idiotisk. Anonymkode: a419f...bfc
Amber Everglow Skrevet 25. mars 2020 #51 Skrevet 25. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er 100 årsaker til at man bor slik, jobbsituasjoner f.eks, men dette hadde ikke vært noe problem for en kort stund, men hvis man snakker om månedsvis så er dette forbudet bare idiotisk. Anonymkode: a419f...bfc Tanken har ikke slått deg at det antakelig er en grunn til at det blir et lengre forbud enn bare et par dager? At situasjonen kanskje er bittelitt alvorlig? Jeg er ikke så fan av generaliseringer i utgangspunktet, men det jeg har sett skrevet om at hyttefolk (jada, sekundærbolig, I know) er meget egosentriske mennesker, ja - det tror jeg faktisk stemmer på en prikk. Makan. 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #52 Skrevet 25. mars 2020 Synes ikke det norske folk skal ta helt av med klagingen enda, det at de ser fremover i tid betyr jo ikke at det er dette som bli sannheten, det er nuet det handler om -og plutselig så går det greit og folk kan dra på hytta til 17.mai liksom, vi vet jo ikke. Men tanken på at små kommuner, fjell og øy-samfunn, som har små legesentre, som ikke er utstyrt nok hverken med leger, sykepleiere, sengeplasser, medisiner og annet, til å kunne håndtere en evt. krise, må få slippe å få alle turistene i fanget synes nå jeg. Bare tanken på at viruset plutselig slo seg opp med alt i fra 1000 til 20.000 flere mennesker å forholde seg til, hva skulle de gjort? Hvor mange flere dødsfall hadde det ikke kunnet bli i statistikkene våre rundt denne pandemien? Det er små kommuner der ute, med bare 6.000 fastboende f.eks. En ting er å kunne sette inn noen ekstra folk over en uke i påska for beinbrudd og div., men dette er et virus som har høy smittefare, som folk dør av. Hvordan skal de kunne står for sikkerheten til folket? At de fleste holder seg hjemme betyr at helsevesenet har mulighet til å gi et bedre tilbud til de som blir syke, det er jo veldig logisk. Folk selv bør jo tenke på egen sikkerhet, og i dette tilfellet er det tryggere for alle om alle holder seg der de hører hjemme, det er en risk å ta om en drar dit det ikke finnes kapasitet til å bistå. Vet ikke hva jeg vil si jeg, annet enn at jeg er helt enig i regjeringens vedtak på dette, og at jeg ikke ser på det som veldig smart å skulle trosse dette selv om det kanskje finnes en mulighet for at det ikke er 100% innafor i de lovene som gjelder Anonymkode: 1239c...87e 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #53 Skrevet 25. mars 2020 Dere med fire boliger og tre hytter som klikker i vinkel fordi dere nå må leve som folk med dårligere økonomi (tenk, å bare ha en liten bolig! Ikke en gang å eie denne lille boligen! Det er sånn veldig mange av de i samfunnskritiske jobber lever) får meg faktisk til å ønske å bo i et land med portforbud. Anonymkode: ad54d...2a5 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #54 Skrevet 25. mars 2020 Ble litt rot i setningen i 2.avsnitt der ser jeg, men det er vel forståelig hva jeg mente Anonymkode: 1239c...87e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #55 Skrevet 25. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: https://www.tv2.no/a/11326476?fbclid=IwAR1h-VOIX41FC4-M-GR0qRr_QPu0LY_oBYHj1NFss4ks6vOcogsUc34bh48 Først og fremst, jeg har ikke hytte selv. Men jeg synes det er helt utrolig hvor ekstreme sterke meninger folk har om hyttefolk og hvor mye de forsvarer forbud med ekstreme følelser. Folk trenger noen/noe å få ut all sin aggresjon på, og har bestemt seg for hyttefolket! Skole, barnehage, fritidsaktiviteter, treningssenter, frisør, tannlege og de fleste jobber er stengt. Jeg synes det er svært bra at folk ikke aksepterer mer. Sånn som det er nå, er første skritt mot et autoritært regime. Jeg tror ikke at Norge står i fare for å bli det, men det er viktig å ikke krysse en grense. Anonymkode: 9083a...2a1 Tenker dette er "Medisinsk bruker" som har startet enda en tråd om hytteforbudet. Sikkert "Generalsekretæren" i Norsk Hyttelag 😁 Anonymkode: 860be...23d 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #56 Skrevet 25. mars 2020 Hvis man ikke skjønner hvorfor disse tiltakene er nødvendig så er man så nedsnødd i hodet at man ikke trenger å dra på hytten for å finne bra skiføre, da har man puddersnø og god glid i mellom ørene. Det kan ikke være så vanskelig å skjønne at dette er en alvorlig situasjon som vi ikke kommer oss ut av med mindre at alle bidrar, hvis folk drar på hytta og det oppstår situasjoner som ikke er relatert til viruset så setter det ekstra press på helsevesenet som allerede er på bristepunktet. Hvis folk holder seg hjemme så vil man unngå sånne situasjoner og det tjener alle på i det lange løp. Jeg håper inderlig at vi får et portforbud på lik linje med Spania og Italia, nordmenn er tydeligvis ikke oppegående nok eller for bortskjemte til å skjønne alvoret i situasjonen som ikke bare rammer landet men hele verden. Hold dere hjemme!. Anonymkode: fc574...566 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #57 Skrevet 25. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ser ut som det sannsynligvis varer til høsten. Det er veldig lenge. Hvis dette var over etter påske og vi kunne dratt til sekundærbolig da så hadde jeg vært fornøyd. For oss er sekundærboligen hjemmet vårt og jeg tror en god andel hyttefolk har det slik. Anonymkode: a419f...bfc Forbudet gjelder å oppholde seg på fritidseiendom. Det er ikke noe forbud mot å oppholde seg på en sekundærbolig. Kan hende dere blir uglesett av det lokale moralpolitiet, men det er ikke noen hjemmel for å bøtelegge eller fengsle dere hvis det ikke er en fritidseiendom. Kommer dog litt an på hva slags sekundærbolig det er. Hvis den helt åpenbart har hyttekarakter og i praksis er en hytte som på papiret er en helårsbolig, kan det tenkes at dere får problemer likevel. Anonymkode: c3754...6ff
Fremhevede innlegg