AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Hvorfor, eller hvorfor ikke? Hvis ja, kan du tenke deg å omskolere deg? Nei for min del. For mye ansvar for et menneskeliv. Anonymkode: f8c22...6ca 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 Like lite som før. Hovedsaklig pga underbemanning Anonymkode: 579f6...a26 6
cleangal Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 Har aldri vært inne på tanken om å jobbe innen helse. Trives godt i den jobben jeg har, så omskolering er ikke aktuelt. 2
Lord Friendzone Skrevet 24. mars 2020 #5 Skrevet 24. mars 2020 Det blir nok enda større trykk enn vi ser nå. Mye ansvar, stor belastning, og eksponering for smitte (tross rutiner og utstyr). Men en klar fordel er at helsepersonell er sikret jobb og lønn. Det blir neppe mye permitteringer eller oppsigelser i helsesektoren... 6
Amber Everglow Skrevet 24. mars 2020 #6 Skrevet 24. mars 2020 Mine foreldre jobber begge i helsevesenet. Da jeg gikk på ungdomsskolen og skulle velge linje på videregående så fikk jeg kun et råd; "Styr unna helsevesenet". Ja, det er en sikker jobb, men der stopper også det positive (i mine øyne), utenom at man selvfølgelig gjør en ekstremt viktig jobb i samfunnet. Det er titt og ofte kronikker ute fra helsepersonell som roper varsko om arbeidsforhold - og det er det antakelig haugevis av gode grunner til. 13
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #7 Skrevet 24. mars 2020 Jeg har aldri vært egnet til omsorgyrker. Jeg er for utålmodig og for temperamentsfull. Det endrer seg ikke av dette. Hvis jeg hadde vært yngre, kunne jeg kanskje vurdert å bli biotekniker dog. Anonymkode: 0b50b...b66 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #8 Skrevet 24. mars 2020 Mer, vi er helter 😍 Anonymkode: 071d0...950 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #9 Skrevet 24. mars 2020 Uendelig jobbsikkerhet. Får jobb hvor som helst når som helst. Fantastiske pensjonsordninger pga hovedsakelig i offentlig sektor. Får skole og barnehage for barna, virker som hjemmeskole kan bli den nye normalen. Likevel, det er ikke et yrke som passer for meg. Man må jobbe med noe man har talent for. Anonymkode: 52660...cb1 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #10 Skrevet 24. mars 2020 Mindre. Men ikke pga corona, men pga de tyner ut tiden. Vi har ikke lengre tid til god omsorg. Det skal gå fort og flest mulig på kortest mulig tid. Dårlig samvittighet konstant. Grenser for hvor lenge man orket det. Løpe på jobb og samvittigheten hjemme fordi ma skulle gjort så mye mer. Anonymkode: c00bc...97e 7
Cata Skrevet 24. mars 2020 #11 Skrevet 24. mars 2020 Jeg har aldri ønsket meg et omsorgsyrke så jeg er like lite interessert som jeg alltid har vært. 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #12 Skrevet 24. mars 2020 Mindre, ikke pga korona, men pga stadig underbemanning og dårlige rammevilkår. Holder på å omskolere meg 🙏🏻 Anonymkode: c4d7c...73c 5
Gjest Pastpresent Skrevet 24. mars 2020 #13 Skrevet 24. mars 2020 Liker å jobbe med helse, men sykehus er pyton grunnet at man ikke vet om personalet stiller på jobb og vi ikke får lov til å ta inn ekstra grunnet økonomiske hensyn. Skulle gjerne startet noe for meg selv, og det er ambisjonen om jeg får råd til det.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #14 Skrevet 24. mars 2020 Er sykepleier. Vil bort fra yrket grunnet ustanselig tidspress og underbemanning. Blir spennende å se hva som skjer når korona når toppen. De fleste kollegaane mine er utslitt fra før, så dette blir nok jævlig tungt. Det er en forventning om at vi skal være så ydmyke og takke høflig for å få lov å hjelpe hver enkelt. Anonymkode: 2d2d3...ac0 8
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #15 Skrevet 24. mars 2020 Mindre. Men har vurdert omskolering før selve krisen inntraff. Er sykepleier på sykehus. Lange og stressende vakter, underbemmaning til de grader, mye overtid, og ekstremt mye ansvar. Ja, lista er lang. Eneste grunnen jeg gidder å stå i det, er pasientene og selve fagfeltet. Jeg strekker meg veldig langt for dem, som dessverre går utover egen helse. Anonymkode: c2a7a...0e7 5
poli10 Skrevet 24. mars 2020 #16 Skrevet 24. mars 2020 Hvilket menneske med vettet i behold får mer lyst til å jobbe innen helsevesenet av en krise? Da kan du heller bli "lykkejeger" i Afrika. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #17 Skrevet 24. mars 2020 Hverken mer eller mindre, tradisjonelle helsevesenet har aldri vært noe for meg syns det er bra at folk som er med egnet til det, utfører den jobben! Anonymkode: 98488...2d3 1
Knirke Skrevet 25. mars 2020 #18 Skrevet 25. mars 2020 Aldri vært interessert i å jobbe med helse, men jeg ser jo nå fordelene med en trygg jobb i det offentlige. De kan jo le hele veien til banken mens resten av landet permitteres. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #19 Skrevet 25. mars 2020 Både og. Arbeidsgiver har utnyttet anledningen til å få enda videre fullmakter og tøye arbeidsmiljøloven enda lenger (den var langt nok tøyd fra før), og jeg banner på at mangel på smittevernutstyr kommer til å bli møtt med en skuldertrekk eller "tiltak" som langt i fra er tilstrekkelige. Og jeg jobber på sykehus. Jeg synes enda mer synd på de som jobber ute i kommunene, feks på sykehjem og institusjoner. Der er som regel lederne enda mindre interessert i å ta vare på sine ansatte. Anonymkode: 02b5e...a8e 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #20 Skrevet 25. mars 2020 11 minutter siden, Knirke skrev: Aldri vært interessert i å jobbe med helse, men jeg ser jo nå fordelene med en trygg jobb i det offentlige. De kan jo le hele veien til banken mens resten av landet permitteres. Tja, det er resten samfunnet som betaler lønningene deres. Anonymkode: b240a...979 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå