Maria_Rosa Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Jeg er redd min lutealfase er kortere når vi har truffet tidspunktet for eggløsning. Finnes det en tilstand som kan gjøre det, slik at befruktede egget støtes ut? Min lutealfase er 14 dager normalt, men har merket at den er på 9/10 dager syklusen jeg er håpefull, som denne jeg er i nå Hva kan skyldes, hva bør jeg undersøke når ting har roet seg ned?
Chara Skrevet 25. mars 2020 #2 Skrevet 25. mars 2020 Kort lutealfase skyldes som regel for lite progesteron. Jeg har det og har "alltid" hatt det. Så for å bli gravid måtte jeg få progesteronstøtte, og når jeg fikk det så ble jeg gravid med en gang. Om dette hjelper på din situasjon vet jeg ikke, men det er sikkert greit å høre med legen. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #4 Skrevet 25. mars 2020 Kort lutealfase kan også tyde på at egget, ikke slapp allikevel. Selv om eggløsningstesten var positiv. Anonymkode: f4afe...723 1
Maria_Rosa Skrevet 25. mars 2020 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kort lutealfase kan også tyde på at egget, ikke slapp allikevel. Selv om eggløsningstesten var positiv. Anonymkode: f4afe...723 Det gir mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå