Gå til innhold

Hvor mye kontroll har dere på barna deres nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i butikk på et kjøpesenter og jeg er faktisk helt sjokkert hvor mange barn og ungdommer som henger der om dagene. 

Skulle tro at foreldre hadde litt restriksjoner om hva som er lov og ikke i disse tider,men virker ikke sånn for meg. 

Jeg har mange barn innom butikken min i løpet av dagen som ikke er der for å handle med foreldrene sine,men er helt alene eller med en vennegjeng og de går å tar på alle varene! 

så til dere foreldre som ikke forstår alvoret så vil jeg gjerne få sagt at det er IKKE vi som jobber i butikk som skal være barnevakt å passe på at barna deres ikke går rundt å enten sprer smitte eller blir smittet!

Jeg jobber og barna mine er hjemme og de går ikke ut av huset for å dra på dagligvaren alene eller noen andre plasser for dem sak skyld.
Har blitt enige med foreldrene til barnas venner om at de ikke skal være ute alene sammen for de klarer ikke overholde restriksjonene som er satt. Så hvis de skal være ute skal noen voksne være der å passe på isåfall. 

blir litt oppgitt over at det virker som veldig mange foreldre har noe som helst kontroll på barna sine.

hører også det samme fra kollegaer som jobber på andre sentre rundt omkring. 

Synes dere det er greit å slippe ut barna uten tilsyn nå eller er det bare jeg som reagerer på dette?

Anonymkode: 477a9...6a1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har 99% kontroll. Dvs at eldste på 12 år får lufte seg i nabolaget med en fast venn uten at vi fotfølger. Den yngste får ikke gå ut uten oss. 

Men er det barn eller ungdom som reker på sentrene nå? 

Anonymkode: 673b7...cec

• Liker 2
Skrevet

Mangel på oppdragelse spør du meg. Takk ts! Viktig tema du tar opp her.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har 99% kontroll. Dvs at eldste på 12 år får lufte seg i nabolaget med en fast venn uten at vi fotfølger. Den yngste får ikke gå ut uten oss. 

Men er det barn eller ungdom som reker på sentrene nå? 

Anonymkode: 673b7...cec

Bra!! Ja,det er mange barn på sentrene. Flere som også er store gjenger. Jeg skjønner ikke hvordan foreldre kan tillate dette. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Mener jeg har ganske grei kontroll. Mine er rett utenfor her uten tilsyn når det er "friminutt" på hjemmeskolen, men med streng beskjed om å komme inn med en gang hvis noen andre dukker opp. De vil helst være inne, så jeg regner med de følger den beskjeden om det skulle skje. Men har hittil ikke sett snurten av noe annet barn utenfor her.

Anonymkode: 665f1...53a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra!! Ja,det er mange barn på sentrene. Flere som også er store gjenger. Jeg skjønner ikke hvordan foreldre kan tillate dette. 

ts

Når foreldre må på jobb har de jo ingen kontroll på ungdom hjemme. 

Anonymkode: 6859a...d5e

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

Min er bare 3 år så jeg har full kontroll, men ser at skolebarn har en tendens til å flokke seg sammen her på feltet og har stusset litt på det. Er spesielt en gjeng på 5 stk her som springer og leker sammen. 

Skjønner jo at det ikke er så lett for foreldrene å følge med når de tross alt skal jobbe. 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber selv på senter, men er for tiden permittert, og er enig med deg, alt for mange ungdommer ute i store gjenger. Mine barn er så små enda at de går i følge med oss, eldste på 5 er kun i hagen med en av oss, samme med minste , evt i vogn når hun skal sove. Så de har jeg stålkontroll på.

Anonymkode: 4c064...0d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

12 åringen har jeg kontroll på. 19 åringen er jeg usikker på 🙈

Anonymkode: 581c9...9b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

12 åringen har jeg kontroll på. 19 åringen er jeg usikker på 🙈

Anonymkode: 581c9...9b6

Ingen forventer vell at du skal ha kontroll på en 19 åring,de bestemmer vell gjerne over selg selv😅 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Full kontroll. De får ikke være i butikker. Barna er kun ute i hagen eller på tur ute med oss. Vi er med dem hele tiden. 

Anonymkode: 72d6e...341

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Albbas skrev:

Min er bare 3 år så jeg har full kontroll, men ser at skolebarn har en tendens til å flokke seg sammen her på feltet og har stusset litt på det. Er spesielt en gjeng på 5 stk her som springer og leker sammen. 

Skjønner jo at det ikke er så lett for foreldrene å følge med når de tross alt skal jobbe. 

Jeg jobber også fullt,men mine barn respekterer det jeg sier. De er 11 og 16.

å jo det går helt fint å følge med selv om man ikke er hjemme for de aller fleste.

ts

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg jobber også fullt,men mine barn respekterer det jeg sier. De er 11 og 16.

å jo det går helt fint å følge med selv om man ikke er hjemme for de aller fleste.

ts

Det er seksåringer jeg har observert, de har jo ikke impulskontroll. Det kan godt hende foreldrene til disse ungene også mener at de "følger godt med"... ;)

Foreldrene er jo hjemme, men de sitter med hjemmekontor og kan ikke forfølge ungene. 

Nå aner jeg selvfølgelig ikke om foreldrene har kommunisert godt med barna eller ei, som sagt har jeg stusset på dette, både fordi de flokker seg sammen men også fordi de begynner å bli ganske frekke mot de mindre barna (skremmer dem, springer etter, prøver å stoppe oss når vi går). 

• Opprett ny...