Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften sier sitt. Hvilke tegn hadde du i forkant av fødsel? Jeg har ganske mange tegn allerede, men det betyr ikke nødvendigvis at det nærmer seg. Hvordan merket dere det på kroppen? 

Anonymkode: 927da...abe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mensenmurringer noen dager før, så blødning morningen to dager før, så blodslim hele dagen 1dag før - fødte den natten

Anonymkode: b5875...ca4

Skrevet

Menssmerter i flere uker.. En del kvalm på kvelden. Tre dager før han kom kjentes det ut som noe av vannet lakk, samme dagen før fødselen begynte. Var bare veldig vannete utflod. Så merka jeg det var noe på gang veldig tidlig på morgenen 4dager etter termin. Fikk sovet litt mer før det tok seg opp. Ble født 36timer etter😊

Var i følge jordmor moden fra uke 39+0.

AnonymBruker
Skrevet

Første gang hadde jeg (veldig) løs mage kvelden før, og en liten blødning noen timer før første rie. Andre gang hadde jeg ikke noen nye tegn før vannet gikk rundt 30 min. før første rie. I det svangerskapet hadde jeg veldig mye kynnere og murringer, som til tider var så vonde at jeg begynte å lure på om det var rier, men det hadde jeg fra rundt uke 30 (fødte 40+4).

Anonymkode: 5f543...b74

Skrevet

Hadde egentlig ingen tegn, våknet en morgen og da startet fostervannet å renne nedover låra 😅 fødte en dag over termin

Skrevet
1 minutt siden, snurk skrev:

Hadde egentlig ingen tegn, våknet en morgen og da startet fostervannet å renne nedover låra 😅 fødte en dag over termin

Akkurat sånn var det for meg.  Ved begge fødslene. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde litt murringer, men det gjorde ikke så vondt, så fortsatte som før. Så plutselig veldig vondt på kort tid (menssmerter). Kom inn og hadde åpning på 5 cm 😲

Anonymkode: a3931...ada

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke huske annet enn at vannet plutselig begynte å renne. Riene kom etter hvert.

Anonymkode: 6e68e...4c1

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ingen tegn og dagen forløp seg som vanlig. Vannet gikk om kvelden på termin uten noen forvarsel. Baby var ute 7 timer senere :) 

Anonymkode: cf0af...01b

AnonymBruker
Skrevet

Mensmurringer lørdagmorgen. Fikk sånne små tak hele dagen, men forverra seg kl 18. Kl 01 var det så ille at jeg ringte inn. 

Søndag kl 1500 var barnet født. 

Anonymkode: b4d6e...838

Skrevet

Ingen tegn, sov helt fantastisk natta før riene startet. Kanskje det vst tegnet, nok hvile 😜

AnonymBruker
Skrevet

Nedpress fra uke 33. Mer trøtt uten at jeg fikk sove i uke 39. Startet av seg selv til termin, hadde da sovet veldig lite de siste 5 dagene.

Anonymkode: 64f58...012

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg gikk slimproppen onsdag kveld. På torsdag kveld fikk jeg litt milde menssmerter og da tenkte jeg at det var noe på gang. Våknet med rier kl 3 fredag morgen og baby var ute 17.30 den ettermiddagen. Egentlig ingen særlige tegn før slimproppen gikk. 

Anonymkode: 2901a...6d0

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, kaleidoskop skrev:

Ingen tegn, sov helt fantastisk natta før riene startet. Kanskje det vst tegnet, nok hvile 😜

Ja, samme her, faktisk. Jeg sov utrolig godt natta før første gang, og det var IKKE vanlig på det tidspunktet. Andre gang startet fødselen på natta, men da ble jeg veldig trøtt og sov tre timer ettermiddagen før. 

Anonymkode: 5f543...b74

AnonymBruker
Skrevet

Så spennende med alle ulike tegn 😊

Anonymkode: 927da...abe

AnonymBruker
Skrevet

Tegn jeg hadde tror jeg var kvalme og skikkelig bekkenløsning fra to uker før, og dagene før var magen HYPPIG stram/hard. Også ekstremt mye nedpress, men det var jo og noen uker før fødsel. 

Tegn nærmere fødsel var egentlig ordentlige tegn på at fødselen var i gang, startet med skikkelig mensen mage og følte jeg hadde sånn mensen-bæsj-mage 😂 Vet ikke om du har opplevd å ha skikkelig mensen og tarmene dine og blir påvirka av det? Veldig ubehagelig. Dreit masse, følte meg aldri ferdig. Info er bra. Plutselig gikk og slimproppen, datt som en manet ned på gulvet. Også regelmessig rier kjapt etter dette, startet 17 timer før fødsel og jeg hadde stormrier. Ville dø

Anonymkode: 6431f...9c8

AnonymBruker
Skrevet

Merket ikke noe spesielt på kroppen i dager/uker før, men jeg var jo høygravid så alt var jo så klart tungt. Mye kynnere, mye romstering i magen, mensmurringer etc. 

Men dagen før vannet gikk var jeg så sykt trøtt, vondt i hele kroppen, føltes som jeg brygget på en skikkelig influensa. Hadde vært i babyshower dagen før som varte i nærmere 8 timer og trodde det var kroppen som takket for seg etter det. Det var 4 dager til termin, så jeg innstilte meg på 2 uker med total sofasliting (jeg var sikker på at det skulle bli overtid på meg). 

Klokken 2 den natten fikk jeg en veldig svak ri, svak nok til at jeg sa pytt pytt og så videre på Netflix, men merkbar nok til at jeg gløttet på klokken for å ta tiden "i tilfelle". 1 time senere, uten flere rier, gikk vannet. Og riene kom veldig forsiktig i timene som kom 🙂

Anonymkode: 1e212...930

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt noen tegn.

Første fødsel ble igangsatt en uke over termin. 

Fødsel nr 2 og 3 startet av seg selv og var styrtfødsler, hhv 3 dager før og 3 dager over termin. Nr 2 startet med rier, rett på med 3 min mellom. Nr 3 startet med vannavgang, begynte å merke rier etter ca en time, også denne gang med 3 min mellom.

Anonymkode: 3b192...da8

AnonymBruker
Skrevet

Ingen tegn på at fødselen skulle starte med noen av mine 4. Nr 2 ble riktignok igangsatt. De andren har vannet plutselig gått uten forvarsel.

Anonymkode: e1b36...817

Skrevet (endret)

Kraftige, dunkende ryggsmerter i korsryggen. Ingen smerter foran på magen i det hele tatt, kun ryggen. Og en merkelig, oransje (!) utflod. Startet en tidlig morgen i åtte-tiden. Fryktelig vondt i ryggen, som kom og gikk i løpet av dagen.

En venninne jeg pratet med i telefonen, fikk høre om utfloden og kommanderte meg til å kontakte fødeavdelingen. De var litt motvillige, men ba meg komme inn en tur for å sjekke den oransje greia.

Ingen visste det, men jeg hadde 6 cm åpning da jeg kom spaserende inn på fødeavdelingen for å få sjekket den merkelige utfloden.

Det var rett før jeg fikk reise hjem igjen uten noen annen undersøkelse enn måling med riebelte, som ikke ga noe som helst utslag ettersom det måler på magen. Mine rier satt bare i ryggen. Det var såpass at jeg hadde fått på meg jakken igjen og skulle til å dra, da jeg fikk et sånt dunk i ryggen igjen og stønnet litt og lente meg mot mannen min. Da først spurte jordmora om noen hadde tatt underlivsundersøkelse på meg mens jeg var der? Eh, nei, bare riemålingsbelte. Av med buksa og ned på benken igjen, og der var vi i full fødsel.

Jeg fikk verdens nydeligste gutt den kvelden :)

Endret av Million
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...