AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Ikke på hytta, men på dagsbesøk til foreldre ? Anonymkode: d7231...a1d
Amber Everglow Skrevet 24. mars 2020 #2 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke på hytta, men på dagsbesøk til foreldre ? Anonymkode: d7231...a1d Ja
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 Det er lov. Men tenk. Anonymkode: 8e128...1db 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 Jeg har veldig lyst å reise selv til annen kommune til mine foreldre, men vil egentlig ikke gjøre det nå, her i Rogaland så er det 260 ca, og den kommunen jeg vil til har 1 tilfelle, er jo storfint om jeg eller barna plutselig har noe Anonymkode: f026c...776 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #5 Skrevet 24. mars 2020 Man skal unngå unødvendige reiser Anonymkode: 56f5a...783 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #6 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig lyst å reise selv til annen kommune til mine foreldre, men vil egentlig ikke gjøre det nå, her i Rogaland så er det 260 ca, og den kommunen jeg vil til har 1 tilfelle, er jo storfint om jeg eller barna plutselig har noe Anonymkode: f026c...776 Dritdumt Anonymkode: f026c...776
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #7 Skrevet 24. mars 2020 Dagsbesøk uten overnatting er jo lov på hytta å Anonymkode: e1abf...bb4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #8 Skrevet 24. mars 2020 Mange mener studenter ikke skal hjem til påske. Dette gjelder også 16/17-åringer som bor på hybel i annen kommune. Selvsagt fullstendig uaktuelt å la dem sitte i ensomhet på hybelen i påska. Vår datter skal hjem til påske. Vi følger jo nøye med, og foreløpig er det ingen forbud, og hun har heller ingen rett til å avbestille sin innenlands flyreise, og reiseforsikringen dekker heller ikke avbestillingen. Hun planlegger dermed år reise hjem, inntil hun får beskjed om at flyet ikke går. Da først har hun krav på refusjon av billett. Anonymkode: bb39e...7b2 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #9 Skrevet 24. mars 2020 Må handle i annen kommune, så håper da det er greit. Bør betyr ikke skal Anonymkode: c1667...b10
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #10 Skrevet 24. mars 2020 Ingen unødvendig reising sier mye. Hvis du skal til foreldre i en annen kommune fordi du må hjelpe de med noe nødvendig - så ja, kjør på. Hvis du skal på besøk for å drikke litt kaffe og sosialt samvær? Nei, det er en unødvendig reise. Anonymkode: b8f45...971 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #11 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mange mener studenter ikke skal hjem til påske. Dette gjelder også 16/17-åringer som bor på hybel i annen kommune. Selvsagt fullstendig uaktuelt å la dem sitte i ensomhet på hybelen i påska. Vår datter skal hjem til påske. Vi følger jo nøye med, og foreløpig er det ingen forbud, og hun har heller ingen rett til å avbestille sin innenlands flyreise, og reiseforsikringen dekker heller ikke avbestillingen. Hun planlegger dermed år reise hjem, inntil hun får beskjed om at flyet ikke går. Da først har hun krav på refusjon av billett. Anonymkode: bb39e...7b2 Skulle bare mangle. Man tar ikke ungdommen bort fra foreldrene. Anonymkode: c1667...b10 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #12 Skrevet 24. mars 2020 Det at man skal unngå unødvendige fritidsreiser betyr ikke at det er portforbud. Med unntak av noen kommuner som vedtatt sine egne karanteneregler, som for øvrig er omdiskutert, kan du krysse kommunegrenser. Det er lov å besøke hverandre, også, men man skal begrense det til det høyst nødvendige, og alle skal være friske. Jeg krysser kommunegrenser hver dag, da jeg jobber i en annen kommune enn jeg bor, og har en jobb som ikke kan gjøres hjemmefra. Anonymkode: eb5b4...d5a 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #13 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dagsbesøk uten overnatting er jo lov på hytta å Anonymkode: e1abf...bb4 Selv om det ikke er forbudt, er det ikke anbefalt. Samme som at man ikke skal gå nærme andre. "Reiser Innenlands Unngå reiser som ikke er strengt nødvendig" https://helsenorge.no/koronavirus/arrangement-og-aktiviteter Anonymkode: 56f5a...783 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #14 Skrevet 24. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange mener studenter ikke skal hjem til påske. Dette gjelder også 16/17-åringer som bor på hybel i annen kommune. Selvsagt fullstendig uaktuelt å la dem sitte i ensomhet på hybelen i påska. Vår datter skal hjem til påske. Vi følger jo nøye med, og foreløpig er det ingen forbud, og hun har heller ingen rett til å avbestille sin innenlands flyreise, og reiseforsikringen dekker heller ikke avbestillingen. Hun planlegger dermed år reise hjem, inntil hun får beskjed om at flyet ikke går. Da først har hun krav på refusjon av billett. Anonymkode: bb39e...7b2 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle bare mangle. Man tar ikke ungdommen bort fra foreldrene. Anonymkode: c1667...b10 Det er vel egentlig ikke strengt nødvendig at de reiser hjem i påska, nei. Anonymkode: 56f5a...783 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #15 Skrevet 24. mars 2020 Vi har reist ut av kommunegrensen mange ganger. Nabokommunen har større matvarebutikk i nærmere distanse for oss enn handelssenteret i vår kommune. Kommunen i andre retningen har enkelte fasiliteter og butikker som vi har hatt behov for også (deler til traktor, og vi driver gård). Så det er lov å krysse grensen til kommuner - ved behov og innenfor anbefalinger og restriksjoner ved fritidsreise, karantene/isolasjon. Anonymkode: b0841...c82
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #16 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel egentlig ikke strengt nødvendig at de reiser hjem i påska, nei. Anonymkode: 56f5a...783 Nei, klart vi lar de være alene, ungdommen er jo godt mentalt rustet til å takle livet helt alene. Jo faktisk så kn det og er strengt nødvendig. Anonymkode: c1667...b10 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #17 Skrevet 24. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel egentlig ikke strengt nødvendig at de reiser hjem i påska, nei. Anonymkode: 56f5a...783 Uttrykket "mer katolsk enn paven", er det kjent for deg? Anonymkode: eb5b4...d5a 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #18 Skrevet 24. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange mener studenter ikke skal hjem til påske. Dette gjelder også 16/17-åringer som bor på hybel i annen kommune. Selvsagt fullstendig uaktuelt å la dem sitte i ensomhet på hybelen i påska. Vår datter skal hjem til påske. Vi følger jo nøye med, og foreløpig er det ingen forbud, og hun har heller ingen rett til å avbestille sin innenlands flyreise, og reiseforsikringen dekker heller ikke avbestillingen. Hun planlegger dermed år reise hjem, inntil hun får beskjed om at flyet ikke går. Da først har hun krav på refusjon av billett. Anonymkode: bb39e...7b2 Fikk hjem min studentsønn sist fredag, fra andre siden av iandet. Studenter har blitt anbefalt av universitetene å reise hjem. Og min, som de fleste studenter, er jo folkeregistrert her hjemme, har fastlege her osv. Anonymkode: c9c00...191 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #19 Skrevet 24. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fikk hjem min studentsønn sist fredag, fra andre siden av iandet. Studenter har blitt anbefalt av universitetene å reise hjem. Og min, som de fleste studenter, er jo folkeregistrert her hjemme, har fastlege her osv. Anonymkode: c9c00...191 Dersom han formelt har meldt flytting, slik han skulle giort, vil overnatting hos foreldrene være ulovlig og bør politianmeldes. Anonymkode: caa44...685
Gidavmeg Skrevet 24. mars 2020 #20 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dersom han formelt har meldt flytting, slik han skulle giort, vil overnatting hos foreldrene være ulovlig og bør politianmeldes. Anonymkode: caa44...685 Studenter trenger ikke melde flytting 5
Anbefalte innlegg