Gå til innhold

Hva blir gjort for barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bekymrer meg stadig, og tenker mye på de barna som nå er isolert i utrygge hjem. Har nesten ikke hørt noe i media om hva som gjøres for dem. Noen som jobber i bv som vet hvordan de blir fulgt opp? blir de flyttet til instutisjoner? Beredskapshjem eller fosterhjem?

Synes det er så vondt å tenke på hvor mange barn som lever i et mareritt nå, der foreldre drikker, ruser seg, misbruker, slår... Og ikke trenger foreldrene å bekymre seg om synlige merker på barna nå heller, unga skal jo ikke på skole/barnehagen før etter påske 🙁

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Disse skulle aldri vært foreldre nei. Håper de fanges opp. Barna må våge å si i fra.

Anonymkode: c1018...9bb

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse skulle aldri vært foreldre nei. Håper de fanges opp. Barna må våge å si i fra.

Anonymkode: c1018...9bb

Et av de barna kan kanskje lese og leser dette. 

Aldri, aldri, aldri legg ansvaret over på dem. De er lojale, de elsker ofte sine foreldre og de er ikke kapable til å tenke fullt ut konsekvens eller langsiktig. 

Det er ikke barnas jobb å si fra. 

Det er alles jobb å se dem. 

Og nå har mange det vondt fordi ingen ser dem. Mistenker du noen spesifikke, så si fra til lokalt barnevern asap. Selv om du ikke har sett dem siden før 12 mars. 

Om du ikke er myndig, og du leser dette og det er tøft hjemme, uansett om du tror det kanskje er en bagatell, så snakk med en voksen du stoler på. Eller ring 116 111. Barnas krisetelefon. Der får du hjelp. 

Anonymkode: 2dd96...133

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Wilmus skrev:

Jeg bekymrer meg stadig, og tenker mye på de barna som nå er isolert i utrygge hjem. Har nesten ikke hørt noe i media om hva som gjøres for dem. Noen som jobber i bv som vet hvordan de blir fulgt opp? blir de flyttet til instutisjoner? Beredskapshjem eller fosterhjem?

Synes det er så vondt å tenke på hvor mange barn som lever i et mareritt nå, der foreldre drikker, ruser seg, misbruker, slår... Og ikke trenger foreldrene å bekymre seg om synlige merker på barna nå heller, unga skal jo ikke på skole/barnehagen før etter påske 🙁

Det blir ikke gjort noen verdens ting. Dessverre. 

Anonymkode: 2a5e7...d55

Skrevet

Det er jo begrenset hva man kan gjøre når samfunnet er så stengt som det er nå...

Synes iallfall at vår skole har vært flinke til å opplyse om at selv om de ikke er på skolen så er Rektor, lærer, helsesykepleier osv tilgjengelige for de som trenger en prat, lagt ved nummer og mail.  De opplyser om alarmtelefonen for barn og unge på enhver ukeplan/arbeidsplan for hele skolen.

De har videokonferanse hver morgen der de hilser på hverandre osv, før vi hjemme setter i gang.

Lærer ringer en gang i uken til hele klassen for å høre hvordan vi som foreldre føler det går og tar en liten hei og hadet prat med eleven.

Vi sender inn bilder av noe av skolearbeidet vi gjør, feks. send inn bilde av s, 46 når du er ferdig og send til lærer.

Mye av dette tror jeg er tiltak for å passe på elevene med tanke på at det kanskje er noen som ikke har det bra. Skolen gjør iallfall så godt de kan og jeg er kjempefornøyd, :)

Men det sier seg selv at de vil nok ikke oppdage mange av de som sliter hjemme, sånn er det. De ville kanskje ikke ha oppdaget det om barna var på skolen heller... 

• Liker 2
  • Opprett ny...