Gå til innhold

Hvorfor er det så jævla mange konspirasjonsteoretikere blant folk i dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

KG er fylt med konspirasjonsteoretikere i annenhver tråd. kommentarfelt til nettavviser flommer over av konspirasjonsteoretikere.Dessverre er jeg også sammen med en som støtt og stadig gulper opp konspirasjonsteorier.Blir helt matt!!

Har folk et så sykt stort behov for å liksom  ha "skjønt" noe som ikke andre har skjønt? Jeg føler det er en halvnarssisistisk greie. Eller kjeder folk seg sånn? Eller er folk rett og slett stein stokk dumme? 

Det ironiske er jo at konspirssjonsteoriene de kommer med har de lest på halv shady sider på nett. Seems legit. Ingen kildekritikk overhode!! mens vi andre "sluker" informasjon fra staten og mainstream media rått ifølge dem. 

Anonymkode: 2cac8...843

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har folk et så sykt stort behov for å liksom  ha "skjønt" noe som ikke andre har skjønt? Jeg føler det er en halvnarssisistisk greie. Eller kjeder folk seg sånn? Eller er folk rett og slett stein stokk dumme? 

Du skriver " i dag" i headingen. Du opplever at dette er et nytt fenomen..?

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så hvis man velger å tro Sverge er inne på noe, Finland er inne på noe, who er inne på noe? Så er man konspirasjonstenker fordi man ikke er enig med hva regjeringen her gjør? 

Hmm.. Rart noen mener de sitter på en fasit som ikke noen forskere eller regjeringen sier de har. Vi vet ikke. Men vi kan tro på samme måte som alle andre, selv om vi mener Norge nå går feil vei.

Anonymkode: 68e5f...a3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du gi eksempler på hva det er som er så usannsynlig med disse teoriene? Og er det egentlig rart at man tror det er konspirasjoner på gang når de virkelige dataene viser slikt som dette?

Den japanske epidemiologen professor. Dr. D. Kenji Mizumoto gjennomførte en studie om COVID-19-viruset og dens konsekvenser for borgere av Wuhan i januar og februar med Japan Society for Promotion of Science.
Resultatet av studien: COVID-19 dødelighet er 0,04 %.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.02.12.20022434v2?fbclid=IwAR2IjSYYXhwZBZaSzwRF4_gViOKm1P8-EIA5btx0t-3lZziMLyqoLA7SFLI

Anonymkode: b3917...b76

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så hvis man velger å tro Sverge er inne på noe, Finland er inne på noe, who er inne på noe? Så er man konspirasjonstenker fordi man ikke er enig med hva regjeringen her gjør? 

Hmm.. Rart noen mener de sitter på en fasit som ikke noen forskere eller regjeringen sier de har. Vi vet ikke. Men vi kan tro på samme måte som alle andre, selv om vi mener Norge nå går feil vei.

Det er ikke det TS sikter til. 

Det er nok heller uttalelser som at 5G og corona har en sammenheng, eller at myndighetene har en plan om å styre landet i ruin, eller et hav av andre teorier.

Anonymkode: 14e0c...442

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan du gi eksempler på hva det er som er så usannsynlig med disse teoriene? Og er det egentlig rart at man tror det er konspirasjoner på gang når de virkelige dataene viser slikt som dette?

Den japanske epidemiologen professor. Dr. D. Kenji Mizumoto gjennomførte en studie om COVID-19-viruset og dens konsekvenser for borgere av Wuhan i januar og februar med Japan Society for Promotion of Science.
Resultatet av studien: COVID-19 dødelighet er 0,04 %.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.02.12.20022434v2?fbclid=IwAR2IjSYYXhwZBZaSzwRF4_gViOKm1P8-EIA5btx0t-3lZziMLyqoLA7SFLI

Dette er et primaeksempel på "cherry picking". Se hva majoriteten mener i stedet, det har en tendens til å være det rette.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Du skriver " i dag" i headingen. Du opplever at dette er et nytt fenomen..?

Sikkert ikke et nytt fenomen nei. men jeg føler jeg ser mer og mer av det i diverse forum og kommentarfelt.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sikkert ikke et nytt fenomen nei. men jeg føler jeg ser mer og mer av det i diverse forum og kommentarfelt.

Det er ikke så rart. De første forum og kommentarfelt er knapt 20 år..:) 

AnonymBruker
Skrevet

Marihuana was there?

Anonymkode: d7d3f...fe7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det TS sikter til. 

Det er nok heller uttalelser som at 5G og corona har en sammenheng, eller at myndighetene har en plan om å styre landet i ruin, eller et hav av andre teorier.

Er ikke de som er i flertall her på KG i såfall. Kun folk som går til angrep på de som mener anderledes enn de. Av en eller annen grunn må det stygge ord til mår noen ikke er enige med de... Og desverre for regjerigen som er det fanatikerene som følger de som her kommer frem på en mindre heldig måte.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er ikke de som er i flertall her på KG i såfall. Kun folk som går til angrep på de som mener anderledes enn de. Av en eller annen grunn må det stygge ord til mår noen ikke er enige med de... Og desverre for regjerigen som er det fanatikerene som følger de som her kommer frem på en mindre heldig måte.

Nei, heldigvis så er ikke flertallet av innleggene her om konspirasjonsteorier.

Men det er sannelig en god del av dem!

Folk dyrker frykt, og vil ha forklaringer som bare de selv forstår, og noen få utvalgte andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er mange teorier som er helt på trynet. MEN det er utrolig mye vi "vanlige" folk ikke får vite. Mye rart man kan begynne å lure på om man tenker litt på hvordan visse ting faktisk er.. 

Anonymkode: 70c35...59f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja det er mange teorier som er helt på trynet. MEN det er utrolig mye vi "vanlige" folk ikke får vite. Mye rart man kan begynne å lure på om man tenker litt på hvordan visse ting faktisk er.. 

Anonymkode: 70c35...59f

Ja, det er en enorm forskjell på oss vanlige mennesker og oh store udødlige allmektige Erna.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et primaeksempel på "cherry picking". Se hva majoriteten mener i stedet, det har en tendens til å være det rette.

Du får finne alle disse vitenskapelige undersøkelsene som viser noe annet da? Eller er "majoriteten" pressen kanskje?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det sitter mange selvutnevnte eksperter på hver sin haug i dette landet.  De mener å ha svaret på det meste fordi de har lest noe om emnet på et eller annet mørkt internettsted.  De fleste av dem har liten/ingen utdannelse ut over folkeskolen, men mener at de vet bedre enn forskere/vitenskapsmenn og andre autoriteter på området. Kjenner jeg blir irritert over hvor påståelige de er i sine uttalelser om alt fra flat jord til vaksinemotstand/regjeringer som med vilje har til hensikt å kaste land ut i elendighet pga Corona og lignende absurde påstander. Egentlig så tenker jeg de burde vært tiet i hjel, men noen ganger klarer jeg ikke la være å kommentere.  Det blir selvsagt ikke noen hyggelig kommentar av det, selv om jeg egentlig er et fredelig og avbalansert menneske.

Anonymkode: 0faf1...fef

• Liker 6
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Her skal du få se en grunn til at folk tyr til konspirasjonsteorier. På dette sykehuset skal folk dø som fluer av korona. Det står til og med en trailer på baksiden der de visstnok laster inn alle likene: https://www.nytimes.com/video/nyregion/100000007052136/coronavirus-elmhurst-hospital-queens.html

Her er sykehuset in real life, noen har filmet det samme sykehuset rett utenfor inngangen, det er ikke en sjel der:

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 24.3.2020 den 20.49, AnonymBruker skrev:

KG er fylt med konspirasjonsteoretikere i annenhver tråd. kommentarfelt til nettavviser flommer over av konspirasjonsteoretikere.Dessverre er jeg også sammen med en som støtt og stadig gulper opp konspirasjonsteorier.Blir helt matt!!

Det ironiske er jo at konspirssjonsteoriene de kommer med har de lest på halv shady sider på nett. Seems legit. Ingen kildekritikk overhode!! mens vi andre "sluker" informasjon fra staten og mainstream media rått ifølge dem. 

Fordi "livets harde skole"-folket, dessverre, også har tilgang til internett.

Anonymkode: 1855c...0f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange halv-gærne folk. Type 5G/Bill Gates konspirasjonstilhengere putter jeg i samme bås som anti-vaxere, flat-earthere og de mest radikale dyrevernsfolka; Helgærne.

Anonymkode: c1ebf...70f

• Liker 1
Skrevet
On 3/24/2020 at 8:49 PM, AnonymBruker said:

Fordi det er slik dumme mennesker kan føle seg smarte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 24.3.2020 den 20.49, AnonymBruker skrev:

Mener du at det er noe nytt? :klo: 

Jeg synes antallet mennesker som tror på helt åpenbart tullete ting har tatt seg kraftig ned, i alle fall i Skandinavia. Før i tiden trodde jo Gud og hvermann på nettopp ... Gud. Det mest latterlige konseptet noensinne.

Om folk tror at jorda er flat, vaksiner forårsaker Asberger, covid-19 er skapt av USA og Kina i samarbeid, aliens styrer verdensøkonomien etc?

Det slår jo ikke å tro på at det sitter en flere millioner år gammal gubbe et sted oppe i himmelen og ser ned på oss og av og til torturerer oss for moro skyld, inntil han en dag for ca 2000 bestemte han seg for å voldta en kvinne så han kunne få en sønn etc. :lol: Godtar vi først at folk tror noe så idiotisk så er moderne konspirasjonsteorier barnemat. :hoho:

Og sist jeg sjekket var det fortsatt ikke sosialt akseptert å le av religiøse. Inntil da: tro på det du vil. Alt er innafor. 

Anonymkode: 251e1...3b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...