AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Hei, Jeg tok ut hormonspiral 13. mars etter 5 år. Hadde en lett blødning 15-17. mars (mørk brunt). Begynte å blø igjen 20. mars (fortsatt mørk brunt, men nå også mye rødt og på slutten noe klumpet). Dette var en kraftigere blødning enn den første etter uttaket, men ikke sånn at jeg måtte skifte bind veldig ofte. Kom stort sett alltid endel hver gang jeg tisset. Dette varte til 23. mars. I dag har jeg ikke blødd noe. Har testet med EL tester de de siste dagene og i dag var den klart sterkere (ikke positiv) enn de andre dagene. Ville dere trodd det var mensen som kom nå 20. mars? Jeg vet ikke om det er blødning ifm spiraluttaket eller om det er mensen og at jeg derfor er klar for PP1. Det er vanskelig å si noe om syklusene under spiralen, da jeg ikke blødde særlig og derfor ikke husker hvor lang syklusen min var da. Normalt har den pleid å være på 29-30 dager. Hva tenker dere? Ville dere regnet blødningen 20. mars som mensen eller ifm uttaket av spiralen? Anonymkode: 52c36...64b
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #2 Skrevet 25. mars 2020 Vanskelig å si, når det ikke er lenge siden du fjernet spiralen, men jeg tenker at det kan jo være at du hadde første mens den 20. Mars. Jeg har nylig også fjernet spiralen etter 5 år. Fjernet den 18. Februar, og blødde ikke noe etter uttak. Og 18. Mars fikk jeg mensen, men hadde mindre blødning enn jeg husker jeg hadde før spiral (blødde aldri med spiral). Anonymkode: e7d21...9ad
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #3 Skrevet 25. mars 2020 Det høres veldig likt ut som meg forsåvidt, bortsett fra at jeg blødde litt i starten. Jeg blør ikke i dag og det er dag nummer to uten blødning etter 20. mars, så dersom det ikke skjer noe annet regner jeg med at mensen var 20. mars. Jeg testet EL på morgenurin i dag og fikk en sterkere strek enn i går. Skal ta en ny om et par timer og se om det er endring. Når setter du IKM med mensen 18.mars? Har du testet etter EL? Hva slags resultater har du fått? Anonymkode: 52c36...64b
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #4 Skrevet 25. mars 2020 Ja jeg synes nesten det var rart at jeg ikke blødde noen ting når jeg fjernet den, når gynekologen sa jeg måtte regne med blødning med en gang. Ja jeg ville også da ha satt den til 20. Mars hvis jeg var deg. ja blir spennende å se om du får sterkere strek! Jeg har ikke testet for EL. Men jeg tror IKM da blir 15. April, i alle fall det app’en sier. Hva med deg? Anonymkode: e7d21...9ad
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #5 Skrevet 26. mars 2020 Har lest mye på nettet og det er ikke alle som blør etter uttak. Jeg har, ifølge terminkalkulator på nett, IKM 18. april. Det er hvertfall da den sier at jeg kan få positiv g-test, så da tenker jeg at jeg setter IKM til denne dagen. Ang. EL testen i går ettermiddag så var den sterkere enn den på morgenen, men ikke mye. Har ikke testet i dag enda, tenker jeg prøver i kveld. Jeg er en stund unna EL, men ettersom det er første syklus og jeg ikke kjenner til hvordan kroppen fungerer etter såpass mange år med hormonspiralen tenker jeg det er spennende og smart å følge med dersom dette kan ta litt tid. Hvilken app bruker du? Anonymkode: 52c36...64b
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #6 Skrevet 26. mars 2020 Nei det er sikkert veldig forskjellig om man blør eller ikke ved uttak. ja det virker jo som det er riktig dato du har satt for IKM. fikk du tatt ny EL test i kveld? Ble det sterkere? Ja er jo greit å finne litt ut hvordan syklusen og kroppen er etter mange år med spiral. Kjenner jeg er spent selv! Har tidligere hatt veldig mye uregelmessige sykluser før og. Hvordan var det med deg før du fikk spiral? Jeg bruker Flo, synes den fungerer bra! Anonymkode: e7d21...9ad
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #7 Skrevet 26. mars 2020 Synes testen i kveld var svakere igjen.. Med mine tidligere barn hadde jeg stabil syklus, men husker ikke nøyaktig dager. Sikkert 28-32 som er normalen. Ble gravid på første forsøk med begge, så er spent denne gangen selv om jeg er endel år eldre. Har du barn fra før? Da jeg hadde spiralen aner jeg ikke hva syklusene var ettersom jeg ikke blødde. Hvordan vet du dine under spiralen? Jeg har også Flo, men klarer ikke å se når IKM er..? Anonymkode: 52c36...64b
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #8 Skrevet 27. mars 2020 Jeg ble også gravid på første forsøk med barnet jeg har. Til tross for at jeg hadde slitt med ustabile sykluser. Men dette begynner å bli en stund siden (7 år siden han ble født) og den gang gikk jeg bare på p piller. Så blir spennende å se hvordan det blir nå etter jeg har hatt spiral i 5 år. jeg blødde heller aldri med spiral, så har ikke klart å følge med på syklusene da. å gjør du ikke? Har du logget inn mensen? Anonymkode: e7d21...9ad
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #9 Skrevet 27. mars 2020 Kan jeg spørre hvor gammel du er? Jeg synes det er litt skummelt også, at jeg er 35 mot 25 og 27 sist.. Har fått det til nå😊 IKM blir 17.mars ifølge appen. Er inne i en periode hvor det er sjanse å bli gravid, står det 🥳 Hadde mange sammentrekninger på høyre side i går kveld. Som kynnere. Har hatt det endel med spiral også, gyn mener det kan være ifm syklusen (da jeg spurte om det for noen år siden), så lurer på om det kan komme ifm EL? 🤔 Anonymkode: 52c36...64b
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #10 Skrevet 27. mars 2020 Jeg er 28 år. Fikk min første da jeg var 21 år fra et tidligere forhold. Så bra du fikk det til, synes den appen er veldig oversiktlig og bra 😊 det blir spennende 😊 jeg hadde også veldig mye rare symptomer de første ukene etter jeg tok ut spiralen, var sikker på at jeg var gravid med en gang, så tok 3 tester for å være sikker😅 men de var altså negative. Men nå har jeg jo hatt mensen så kanskje bedre muligheter nå😊 men kan jo hende det er EL da ja, tror man kan få litt murring på en side når man har det 😄 Anonymkode: e7d21...9ad
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #11 Skrevet 27. mars 2020 Ja, det blir veldig spennende fremover😊 Her er mine EL tester foreløpig (CD8 var nå i ettermiddag kl 16:45). Tenker også at jeg er litt gravid🙈😆 Tenker liksom at det skal gå så fort. I dag er jeg litt sensitiv i brystvortene og har litt annerledes sekret enn de andre dagene, så noe skjer tror jeg 😃 Anonymkode: 52c36...64b
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #12 Skrevet 27. mars 2020 Oi så gøy, man ser jo faktisk økning i styrken 😁 da kan det jo tyde på at kroppen er i gang igjen med en gang! Håper min også er det, har ikke testet etter EL enda. Jeg er egentlig kjempeklar for å sette i gang prøvingen, det har jeg vært siden i høst egentlig, men har utsatt pga livssituasjon 😊 men har vært litt sånn i tvil om vi skal utsette prøvingen til neste prøveperiode.. 🤔 selv om jeg er super utålmodig 😅 Både pga at da blir termin i slutten av desember, men er også litt sånn nervøs for omstendighetene i verden for tiden 😳 selv om det jeg har lest om gravide virker bedre enn jeg hadde forventet. Hva tenker du rundt det? Anonymkode: e7d21...9ad
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #13 Skrevet 27. mars 2020 Jeg håper det er det det betyr.. Jeg vet at LH hormonet kan svinge gjennom en syklus, men synes det er veldig spennende at den har økt i styrke. Spesielt siden jeg verken drikker eller tisser på 3 timer, hehe. Ikke lett å holde meg unna både kaffe og vann Vi ble plutselig prøvere.. Vi har barn hver for oss, men ønsker nå sammen og i lys av corona så fant vi ut at vi ikke har god tid og at det var viktigere for oss med et felles barn enn vi kanskje hadde trodd. Så selv om ingen av oss synes det er optimalt med termin i slutten av desember dersom vi skulle få det til på første forsøk, så ønsker vi ikke å vente med prøvingen tilfelle dette er "eneste" sjanse ettersom vi ikke er i 20-årene lenger. Jeg vet om mange desemberbarn som klarer seg fint og ikke har noen utfordringer, så kan man jo "håpe" at man får termin rett før nyåret og går et par dager over Jeg har noen i familien som både har nylig født og som er gravide, og det går veldig fint med de. Det er de eldre det er verst for. Jeg mener ikke at man skal late som det ikke er skummelt eller noe vi ikke helt kjenner til, men for min del vil jeg ikke utsette prøvingen pga alderen. Vi har vært gjennom Sars, svineinfluensa osv, så jeg har troen på at dette kommer til å gå helt fint Anonymkode: 52c36...64b
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #14 Skrevet 28. mars 2020 Har du målt igjen i dag?😄 Ja skjønner deg veldig godt, at dere vil ha en sammen og gjerne vil sette i gang med en gang 😊 dette blir også vårt første barn sammen, og jeg er kjempe spent. Egentlig har ikke jeg og samboeren så dårlig tid med tanke på alderen vår, er mere det at jeg allerede har et barn på 7 år fra før som gjør at jeg vil sette i gang nå, og fordi vi egentlig har følt oss klare for dette siden i høst og har utsatt det. Ja nå har jeg også lest flere steder at det ikke skal være så farlig å gå gravid, og at det er lite som tyder på at det kan smitte fra mor til babyen i magen. Og blir jo en stund til vi Evt får termin, tenker mer på de som må føde i disse dager 😳 men jeg og kjenner mange gravide og det virker som det går bra med alle de. Gravide er jo ikke engang satt opp som risikogruppe 😊🤔 Anonymkode: e7d21...9ad
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #15 Skrevet 28. mars 2020 Testet igjen nå på morgenen og den var svakere😝 Men den var svakere på morgenen sist også, så får prøve igjen i ettermiddag. Ja, det er sant. Tror det er verre for de som skal føde nå stakkars😬 Skjønner godt dere vil prøve, dette er så spennende! Min yngste blir 7 i år, så kjenner på det samme som deg med aldersforskjellen💕 Anonymkode: 52c36...64b
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #16 Skrevet 28. mars 2020 Sånn var den i morges 🤔 Anonymkode: 52c36...64b
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #17 Skrevet 28. mars 2020 Ble den sterkere i kveld (hvis du testet)?😊 Ja føler min første bare blir eldre og eldre så vil helst unngå så alt for stor aldersforskjell 😊 Anonymkode: e7d21...9ad
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #18 Skrevet 29. mars 2020 Sånn ble den i går ettermiddag. Skal ta en ny nå om en times tid. Den er ikke like sterk som forrige dagen, men i dag har jeg litt mer sekret enn tidligere + litt ubehagelig på brystvortene da jeg tørket meg etter dusjen i dag. Selve brystene gjør ikke noe vondt eller har blitt større. Skjønner deg godt😊 Her vil det være ca 8-13 års aldersgrense dersom vi får baby neste år, fra vår yngste til eldste. Men vi har ikke vært klare før heller, så da blir det sånn.. Anonymkode: 52c36...64b
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #19 Skrevet 29. mars 2020 Positiv nå i ettermiddag Vi hadde sex tre timer før utslaget, så er skikkelig spent på hvordan testen er i morgen Anonymkode: 52c36...64b
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #20 Skrevet 29. mars 2020 Oi så spennende! Nå ser den kjempe positiv ut da!😄 jeg tror faktisk jeg også har eggløsning rundt disse dager (selv om jeg ikke måler da) men merker at kroppen er annerledes om du skjønner. Litt murring i magen osv. Plus at den skal jo være rundt disse dager i forhold til når jeg hadde mensen. Har også hatt sykt humørsvingninger i går og i dag 😳 kanskje det har noe med EL å gjøre🙈? Blir uansett spennende å se om det klaffer like fort som det klaffet med første barnet mitt. Anonymkode: e7d21...9ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå