Gå til innhold

Hvorfor kan ikke koronasmittede helsearbeidere jobbe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg såklart på de som føler seg friske, men som har fått påvist korona og må sitte i karantene i 14 dager. Hvorfor kan ikke de jobbe på en egen lukket avdeling for koronasmittede pasienter? Sett at de såklart ikke tar kollektiv transport og er i nærheten av andre friske mennesker, men at de får ordet trygg transport til og fra jobb.

Anonymkode: 3f7b6...c9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener de gjorde det i et eller annet land. Koronasyke behandlet koronasyke. Jeg tenker at akkurat nå er det ikke mange nok smittede som trenger sykehusinnleggelse ei heller mangel på personell i så stor grad at det er nødvendig enda. Kanskje de gjør det etterhvert? 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det ikke hadde vært lurt. Dette er et svært smittsom virus. Skal så lite til å smitte sine kollegaer/andre pasienter. Hvor skal de kle av seg? Gå på do? Spise? Inne hos pasientene? Det er ikke lagt opp til  slik på sykehusene. Vi må i en krisesituasjon før dette skjer. 

Uansett, hvem ønsker å gå på jobb når man vet en har korona? Jeg hadde ikke gjort det. Hvis man får korona, skal man isolere seg i 14 dager. Selv uten symptomer.  Slik er det bare og håper det ikke endres. 

Anonymkode: f9449...0e7

• Liker 4
  • Opprett ny...