Gå til innhold

Hvorfor kan de ikke innføre portforbud her i Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan de ikke innføre portforbud her i Norge? Og da SKAL ALLE HOLDE SEG HJEMME. Eneste som folk kan få gjøre er:

1. Handle mat

2. Kjøpe medisin 

3. De som har en samfunnsviktig jobb som jobbe og holde det viktigste i gang i samfunnet.

4. Og de som har behov for hjelp fra helesevesent får det.

Resten av den norske befolkingen har ikke noe ute å gjøre. Om de skal trene eller reise på hytta så er det ikke det viktigste i verden.

Dette burde være ikke så vanskelig å forstå...

Anonymkode: a767c...e03

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Resten av den norske befolkingen har ikke noe ute å gjøre. Om de skal trene eller reise på hytta så er det ikke det viktigste i verden.

Joda, spør hyttefolket, dette er meget vanskelig å forstå. Portforbud ville ikke fungert i Norge fordi Ola Dunk vet best, selvfølgelig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan de ikke innføre portforbud her i Norge? Og da SKAL ALLE HOLDE SEG HJEMME. Eneste som folk kan få gjøre er:

1. Handle mat

2. Kjøpe medisin 

3. De som har en samfunnsviktig jobb som jobbe og holde det viktigste i gang i samfunnet.

4. Og de som har behov for hjelp fra helesevesent får det.

Anonymkode: a767c...e03

Enig. At de ikke er mer redde for smitte. Ser de ikke nyheter. I Italia og Spania er det full kaos og hundrevis dør. Galskap. 

Anonymkode: cfa9c...9ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi må få smitten til å sirkulere. Et virus dør ikke ut. 

Anonymkode: 2fc1b...c40

• Liker 9
Skrevet

Psykisk helse er også viktig , hvis folk ikke skal kunne gå en tur er det farlig for psyken 

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, Blueberry Muffin skrev:

Psykisk helse er også viktig , hvis folk ikke skal kunne gå en tur er det farlig for psyken 

I Storbritannia har de vel lagt til rette for at man kan gå tur.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men når det blir sagt at vi skal kutte ut all unødvendig reising så er vi ikke langt unna portforbud likevel. Det kommer nok til å bli mange luringer som skal definere "unødvendig reise" slik at det går i dems favør, men likevel så er vi nærme portforbud.

Anonymkode: 32018...218

AnonymBruker
Skrevet

Nei, trening har jo ingen god effekt på hverken psykisk eller fysisk helse og vil ikke virke forebyggende mot å få eller motstå korona *ironi*. 

Dersom man ønsker å kjøre Norge helt i dass, så kan man innføre portforbud. Vi som derimot ønsker et land å komme tilbake til etterpå ønsker ikke dette. 

Anonymkode: 59d26...7c6

• Liker 4
Gjest Albbas
Skrevet

Fordi det foreløpig ikke har vist seg nødvendig? 

AnonymBruker
Skrevet

Økonomiske årsaker tenker jeg 

Anonymkode: 954bc...d6c

AnonymBruker
Skrevet

Dette holder. Dette vil gi oss smitten over tid slik helsesystemet takler det. Og de som tror man dreper virus, kan aldri hatt en forkjøelse eller kjent noen med det.

Screenshot_20200324-184927.png

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ble vel godt forklart av Erna? Må redde de arbeidsplassene/bedriftene som er mulig å redde.  Er en fin plass for ensomme hvor de har mulighet til å se andre mennesker i kontrollerte former. Er jo så lite folk der uansett . 

Selv holder jeg meg unna kjøpesenter. Får dekt mine sosiale behov på jobb. Men alle har det ikke likt som meg.

Er egentlig veldig for at alle senter skal stenges, men jeg forstår absolutt hva de mener.

Anonymkode: 386bf...107

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man ender opp med en haug med psykiske problemer, vold i hjemmet, alkoholmisbruk osv. Og hvorfor er det så vanskelig å forstå at gå tur ikke er farlig?

Anonymkode: 13dca...f52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som i India da eller ? Der militære står med bambuskjepp som de pisker folk med som ikke holder seg hjemme. I India er det totalt portforbud nå leste jeg.

Anonymkode: 3487b...8ca

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som i India da eller ? Der militære står med bambuskjepp som de pisker folk med som ikke holder seg hjemme. I India er det totalt portforbud nå leste jeg.

Anonymkode: 3487b...8ca

Regner med at de har full kontroll på 1,3 mrd mennesker...

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi vi må få smitten til å sirkulere. Et virus dør ikke ut. 

Det er bare det at strategien som benyttes nå ikke finnes logisk og er ikke streng nok. Helsevesenet sliter allerede. Hvorfor? Fordi en enorm mengde med helsearbeidere er i karantene pga naivitet og toskeskap. 

Skal de gjøre det lettere for helsevesenet å takle bølgen av smittede samtidig som de tar seg av alle andre tilfeller (sykdom og skader) så burde de innføre portforbud for å bremse smitten enda mer, og etterhvert løse det sakte opp når de har mer kunnskap og oversikt.

Jeg er sjokkert over at Norge sendte så mye hjelpemidler til Kina at vi faktisk ikke har nok til å klare å beskytte egne helsearbeidere selv og nå må be om hjelp fra alle andre. Samtidig som så mange andre land også nå ber om hjelp. Altså, hva tenker de med?

Anonymkode: c8d1d...2b7

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare det at strategien som benyttes nå ikke finnes logisk og er ikke streng nok. Helsevesenet sliter allerede. Hvorfor? Fordi en enorm mengde med helsearbeidere er i karantene pga naivitet og toskeskap. 

Skal de gjøre det lettere for helsevesenet å takle bølgen av smittede samtidig som de tar seg av alle andre tilfeller (sykdom og skader) så burde de innføre portforbud for å bremse smitten enda mer, og etterhvert løse det sakte opp når de har mer kunnskap og oversikt.

Jeg er sjokkert over at Norge sendte så mye hjelpemidler til Kina at vi faktisk ikke har nok til å klare å beskytte egne helsearbeidere selv og nå må be om hjelp fra alle andre. Samtidig som så mange andre land også nå ber om hjelp. Altså, hva tenker de med?

Har Norge sendt mye hjelpemidler til Kina? Kilde?

Anonymkode: 5139e...754

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har Norge sendt mye hjelpemidler til Kina? Kilde?

Anonymkode: 5139e...754

Det stod i nrk eller tv2 i slutten av januar. Jeg har ikke klart å finne igjen den artikkelen, men det sto at Norge og flere andre land hadde sendt smittevernutstyr til Kina da de ikke hadde nok slikt selv.

Det var også en artikkel om at flere firma og apotek i Norge hadde fått henvendelser fra kina der de ville kjøpe utstyr av norge, og tilslutt fant apotekene ut at de måtte si nei da de hadde for lite til å dekke behovet for vanlig etterspørsel i Norge.

Jeg skal forsøke å finne artiklene, men du kan jo lete litt selv også.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stod i nrk eller tv2 i slutten av januar. Jeg har ikke klart å finne igjen den artikkelen, men det sto at Norge og flere andre land hadde sendt smittevernutstyr til Kina da de ikke hadde nok slikt selv.

Det var også en artikkel om at flere firma og apotek i Norge hadde fått henvendelser fra kina der de ville kjøpe utstyr av norge, og tilslutt fant apotekene ut at de måtte si nei da de hadde for lite til å dekke behovet for vanlig etterspørsel i Norge.

Jeg skal forsøke å finne artiklene, men du kan jo lete litt selv også.

I januar var det viktig å få bukt med situasjonen i kina, ingen er synske.

Anonymkode: 13dca...f52

AnonymBruker
Skrevet

Ser ingen grunner til det per nå. Først må de vurdere hvor langt vi kom med de tiltakene vi har. Det ser man tidligst resultater av i slutten av denne uka.

Anonymkode: dbdc2...736

• Opprett ny...