Gjest namnam Skrevet 15. juni 2005 #1 Skrevet 15. juni 2005 Prøver å lage noe nytt hver uke. Idag testet jeg ut "Couscous-salat med fetaost" som Arkana har en oppskrift på her Kjempegod! Anbefales på en slik småvarm dag som denne (i Oslo). Hadde hjemmelaget brød til den og ca halvparten av oppskriften er passe for to. Eneste problemet jeg hadde var å få tak i mynten. Var innom fire butikker før jeg kom til en ICA-nærhandel butikk som hadde det.
Gjest piaf Skrevet 16. juni 2005 #2 Skrevet 16. juni 2005 Eneste problemet jeg hadde var å få tak i mynten. Var innom fire butikker før jeg kom til en ICA-nærhandel butikk som hadde det. Hvis du har hage eller veranda, er det absolutt verdt å dyrke sin egen mynte. Jeg har et par på terrassen min - nok til couscousssalat hele sommeren. Mynte er kjempevillige planter som vokser som ugress - eneste ulempen er at de sprer seg litt vel villig. Lett å få tak i hos profesjonelle urtedyrkere, evnt på vanlig hagesenter. Grønnmynte og eplemynte er gode og anvendelige sorter.
Plym Skrevet 16. juni 2005 #3 Skrevet 16. juni 2005 Hvis du har hage eller veranda, er det absolutt verdt å dyrke sin egen mynte. Jeg har et par på terrassen min - nok til couscousssalat hele sommeren. Mynte er kjempevillige planter som vokser som ugress - eneste ulempen er at de sprer seg litt vel villig. Lett å få tak i hos profesjonelle urtedyrkere, evnt på vanlig hagesenter. Grønnmynte og eplemynte er gode og anvendelige sorter. Ja, og det går faktisk fint å plante ut mynten du kjøper i matbutikken. Det er den eneste sorten jeg har fått til å overleve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå