Gå til innhold

Folk som alltid skal vise sin måte! Faen så irriterende!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enten man skal rydde, lage noe, gjøre noe, osv... hva er det med slike som gang etter gang må vise sin egen metode??? Jeg klare aldri å fokusere på deres metode for jeg tenker bare på hvor irriterende de er..

Anonymkode: 35cc6...bc4

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel folk som liker å føle seg overlegne andre, probably.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en tendens til å gjøre det. Men gjør det uten å tenke meg om. Så for eksempel skulle jeg lage mat med lillebror en dag. Satt han til å kutte grønnsaker, også hakket han de litt annerledes enn det jeg pleier, så jeg rettet på han. Men så tok jeg meg selv i det og beklaget, og sa han selvfølgelig kunne kutte de opp slik han ville. For meg tror jeg det handler om at jeg liker å ha kontrollen over ting, og ha det på min måte. Så da er det selvfølgelig bra å gi litt slipp på det. For er ikke bare en måte som er rett. 

Anonymkode: 5eec5...512

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Blir også irritert på sånt.

Skrevet (endret)
På 24.3.2020 den 19.17, AnonymBruker skrev:

Enten man skal rydde, lage noe, gjøre noe, osv... hva er det med slike som gang etter gang må vise sin egen metode??? Jeg klare aldri å fokusere på deres metode for jeg tenker bare på hvor irriterende de er..

De tenker vel at de er hjelpsomme da :vetikke: 

Personlig synes jeg det er veldig allright. Altså, om noen har en ny og bedre måte å gjøre ting på, så tar jeg gledelig imot den "undervisningen" :Nikke: 

Endret av Beeblebrox
  • Liker 5
Skrevet

Det kommer an på. Noen klarer ikke å la andre gjøre ting på sin egen måte. Om personen alltid retter på deg og klager er det helt pyton, men om det er med en mer vennlig innstilling en gang i blant så kan det være greit. Da kan det være mulig å lære noe, men ikke når det er hakking.

• Liker 1
Skrevet

Ja men HALLO!! min måte og gjøre ting på er alltid best :raven:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fullstendig enig. Her forleden fikk jeg besøk av vergen min som skulle vise meg at man skulle skylle ned det brukte toalettpapiret i doen istedenfor å samle det i en svær haug i gangen for å gjemme seg i når noen kommer på besøk og plutselig hoppe ute av det som en 'jack in the box' og rope ut "Vart du skræmt no?!"

Endret av Kaptein Klein
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Kaptein Klein skrev:

Fullstendig enig. Her forleden fikk jeg besøk av vergen min som skulle vise meg at man skulle skylle ned det brukte toalettpapiret i doen istedenfor å samle det i en svær haug i gangen for å gjemme seg i når noen kommer på besøk og plutselig hoppe ute av det som en 'jack in the box' og rope ut "Vart du skræmt no?!"

😂😂

Anonymkode: 9285b...96c

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Kaptein Klein skrev:

Hehe!

Jeg synes synd på mennesker som er slik. Blir alltid flau når de skal vise meg sin måte å gjøre ting på.

Har du ikke et liv, eller?

Anonymkode: 0ad57...707

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overrasket over responsen her. Jeg trodde jeg skulle få kommentarer som: «ja for din måte er jo best ikke sant?» 

«kanskje de faktisk kan det bedre enn deg»

»kanskje du ikke er så flink da» 

🤪😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ofte bli slik at jeg vil at andre skal gjøre det på min måte, spesielt når de skal hjelpe meg på kjøkkenet. Ekstra ille er det når de gjør det feil, eller bare "hjelper" uten å spørre (f.eks rører i risen så den svir seg). 

Heldigvis er jeg klar over det, så jeg sørger for at enten har jeg enten har noen enkle oppgaver, maten ferdig på forhånd eller kan få mannen min til å ta med seg alle ut fra kjøkkenet.

Anonymkode: eab4b...3bd

Skrevet

Åhhhh er så drit irriterendes med slike nedlatendes besserwiser folk. Blir ordentlig sinna på slike mennesker. Bedre å bare be de å ryke og reise😡😡

Skrevet

Åhh, jeg er en av de! 😂 la meg gi deg litt inside info hvordan det ser ut fra denne siden. La oss si noen kutter en løk (på «feil» måte), da viser jeg en enkel og effektiv måte å gjøre det på. Jeg retter ikke på folk fordi jeg er besserwisser eller føler meg overlegen, men fordi jeg vil at de rundt meg skal bli den beste versjonen av seg selv, og ikke minst gi de selvtillit og selvfølelse (om det så er å kutte løk effektivt og pent). 

• Liker 1
Skrevet

Det er helt ok som en slags "utveksling av informasjon i en samtale" - en gang - men etterpå blir det til noe annet.
Hvis en har levd en stund og kjent dette mennesket lenge og vedkommende "er behjelpelig med info" hele tiden
og om alt man kan ha synspunkter på, da blir det FRYKTELIG IRRITERENDE! :angry: Slutt med det vær så snill!

Skrevet

Det er også et av trekkene til en med narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Avhengig av kontroll, og tror ingen andre kan gjøre det bedre, og at deres måte er "riktig" måte. 

Sykt irriterende. 

Skrevet
29 minutter siden, Eediyat skrev:

Åhh, jeg er en av de! 😂 la meg gi deg litt inside info hvordan det ser ut fra denne siden. La oss si noen kutter en løk (på «feil» måte), da viser jeg en enkel og effektiv måte å gjøre det på. Jeg retter ikke på folk fordi jeg er besserwisser eller føler meg overlegen, men fordi jeg vil at de rundt meg skal bli den beste versjonen av seg selv, og ikke minst gi de selvtillit og selvfølelse (om det så er å kutte løk effektivt og pent). 

Kutt den selv da vel. 

Hvem bryr seg om løken er "pen" om man ikke skal melde seg på Masterchef. En ting å gi råd om personen ønsker og etterspør det, men å komme med "men du, se her, sånn - nå skal jeg vise deg hvordan jeg gjør det. Se (!) se, hvor bra det ble".  Alt trenger ikke være "perfekt" hele tiden. Og voksne mennesker klarer å tenke selv. 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Rant skrev:

Kutt den selv da vel. 

Hvem bryr seg om løken er "pen" om man ikke skal melde seg på Masterchef. En ting å gi råd om personen ønsker og etterspør det, men å komme med "men du, se her, sånn - nå skal jeg vise deg hvordan jeg gjør det. Se (!) se, hvor bra det ble".  Alt trenger ikke være "perfekt" hele tiden. Og voksne mennesker klarer å tenke selv. 

Selvfølgelig hengte du deg opp i at det var en løk, av alle ting. Lyset er på, men ingen hjemme. La meg komme med et annet eksempel, siden det er så vondt for deg: om jeg ser noen strever med å løsne boltene på et hjul fordi de gjør de feil, da går jeg selvfølgelig bort og viser de et enkelt triks som gjør jobben mye lettere. Noe mer du ville kvervulere om? 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Eediyat skrev:

Selvfølgelig hengte du deg opp i at det var en løk, av alle ting.

Sitat

Lyset er på, men ingen hjemme. La meg komme med et annet eksempel, siden det er så vondt for deg:

om jeg ser noen strever med å løsne boltene på et hjul fordi de gjør de feil, da går jeg selvfølgelig bort og viser de et enkelt triks som gjør jobben mye lettere. Noe mer du ville kvervulere om? 

Du vet at personangrep er i mot regelverket? 

Men, nei - et nytt eksempel hjelper ikke. Det er fortsatt en slitsom og kontrollerende adferd. Det går an å hjelpe folk uten å belære dem vet du. 

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, Rant skrev:

Du vet at personangrep er i mot regelverket?

Også presterer du å kalle meg dette:

19 minutter siden, Rant skrev:

slitsom og kontrollerende adferd

Lyset er fortsatt på, men ingen hjemme osv osv 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...