AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Hei! Jeg vurderer å flytte til Bergen i høst, men tror noe av det som holder meg igjen er redselen for at jeg ikke skal finne meg ordentlige venner og dermed føle meg ensom i en helt fremmed by. Jeg er student så jeg kommer jo mest sannsynlig til å få meg venner via universitetet, pluss at jeg driver med idrett. Har jeg noe å frykte, eller er de i Bergen veldig åpne og imøtekommende? Har noen erfaringer? Setter pris på alle svar🥰 Anonymkode: d1a78...0ad
Sophie-Ann Skrevet 24. mars 2020 #2 Skrevet 24. mars 2020 Bergensere er veldig sosiale og utadvendte. Snakker mye og høyt, men vi er gøy å være med. Liker å treffe nye folk, så du er hjertelig velkommen 😊 3
Snöhvit Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 Om noe så er bergensere nesten i overkant utadvendt og sosial så det kommer nok til å gå helt fint. Lykke til som student i ny by 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 Høres jo bra ut, håper det løser seg for meg. Skal kun ta enkeltemner så er vel ikke like enkelt å bli kjent med folk, som hvis man gikk på et studie. - TS Anonymkode: d1a78...0ad 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #5 Skrevet 24. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker said: Høres jo bra ut, håper det løser seg for meg. Skal kun ta enkeltemner så er vel ikke like enkelt å bli kjent med folk, som hvis man gikk på et studie. - TS Anonymkode: d1a78...0ad Det er likevel mange i liknende situasjon - innflyttere uten særlig nettverk fra før. Idrett er en super måte å bli kjent med folk på, og du kan sikkert bli med i noe studentidrett - eller vanlig idrettslag el turlag - også. Folk bruker byfjellene mye til tur og trening. Er fra Bergen selv, men ble kjent med nye folk på treningssenter. Generelt har folk lav terskel for å snakke med hverandre. Anonymkode: 55c71...7d9
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #6 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er likevel mange i liknende situasjon - innflyttere uten særlig nettverk fra før. Idrett er en super måte å bli kjent med folk på, og du kan sikkert bli med i noe studentidrett - eller vanlig idrettslag el turlag - også. Folk bruker byfjellene mye til tur og trening. Er fra Bergen selv, men ble kjent med nye folk på treningssenter. Generelt har folk lav terskel for å snakke med hverandre. Anonymkode: 55c71...7d9 Jeg begynte nylig på en idrett, men har ikke fått spilt så mye grunnet omstendighetene vi er under i dag.. Så tenkte å melde meg på det samme på BSI 🙂 Anonymkode: d1a78...0ad
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #7 Skrevet 24. mars 2020 Jeg flyttet til Bergen alene for å studere som 25 åring. Var livredd, siden jeg har gjort dette før (til Kristiansand da) og det gikk skikkelig dårlig, satt alene hver forelesning og hver lunsj. Men det har gått over all forventning! Synes alle er så åpne og utadvente, noe som gjør det mye lettere for meg å ta kontakt. Har etter snart to år fått mange venner, noen mye bedre enn andre selvfølgelig. Blandt annet gjennom studie, fest og jobb. Trives fakrisk så godt at jeg ikke vil tilbake til "hjembyen" min etter endt studie! Med andre ord, slapp av ts, du kommer til å klare deg kjempefint og få mange kjekke venner!🥰 Anonymkode: 1a6dc...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #8 Skrevet 25. mars 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg flyttet til Bergen alene for å studere som 25 åring. Var livredd, siden jeg har gjort dette før (til Kristiansand da) og det gikk skikkelig dårlig, satt alene hver forelesning og hver lunsj. Men det har gått over all forventning! Synes alle er så åpne og utadvente, noe som gjør det mye lettere for meg å ta kontakt. Har etter snart to år fått mange venner, noen mye bedre enn andre selvfølgelig. Blandt annet gjennom studie, fest og jobb. Trives fakrisk så godt at jeg ikke vil tilbake til "hjembyen" min etter endt studie! Med andre ord, slapp av ts, du kommer til å klare deg kjempefint og få mange kjekke venner!🥰 Anonymkode: 1a6dc...e6f Så bra! Er bare redd for å velge Bergen av feil grunner, og at jeg bare får bo der i en kort periode tror jeg. Er skikkelig vanskelig å velge hva jeg burde gjøre, men har ikke hørt noen klage på hverken Bergen eller det sosiale der, så.. - TS Anonymkode: d1a78...0ad
Sokkar Skrevet 25. mars 2020 #9 Skrevet 25. mars 2020 Jeg er tilflytter til Bergen 😊 har bodd her et par år nå. Det er klart at alle jeg har blitt kjent med er ikke blitt venner. Noen er greie bekjente. Og noen andre igjen har blitt gode venner 😁
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #10 Skrevet 30. mars 2020 På 24.03.2020 den 19.21, Sophie-Ann skrev: Bergensere er veldig sosiale og utadvendte. Snakker mye og høyt, men vi er gøy å være med. Liker å treffe nye folk, så du er hjertelig velkommen 😊 Hvordan etablerer man nye vennskap da? Hvordan klarer man å få gjennom et vennskap? Anonymkode: d4d1f...1af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå